بازدید سایت : ۶۷۴۴۹

◄ افزایش حقوق خلبانان هما/ دیگر کارکنان ایران ایر از افزایش حقوق جا ماندند

جمعی از کارکنان شرکت ایران ایر ( هما ) از تصویب افزایش مجدد دریافتی واحد عملیات و اضافه نشدن حقوق دیگر کارکنان این شرکت خبر داده و آن را بی عدالتی توصیف کردند.

افزایش حقوق خلبانان هما/ دیگر کارکنان ایران ایر از افزایش حقوق جا ماندند
تین نیوز |

جمعی از کارکنان شرکت ایران ایر ( هما ) از تصویب افزایش مجدد دریافتی واحد عملیات و اضافه نشدن حقوق دیگر کارکنان این شرکت خبر داده و آن را بی عدالتی توصیف کردند.

خبر مهم امروز را بخوانید:

◄ مخالفت وزارت راه با ساخت تونل 9 کیلومتری توسط شهرداری تهران؛ تکرار اشتباه بزرگراه صدر، این بار زیرزمین!

به گزارش تین نیوز،  آنچنان که آنان مدعی شده اند، این افزایش حدود ۱۰۰ میلیون بوده و در حالی برای واحد عملیات مصوب شده که مسئولان مربوطه در پاسخ به درخواست افزایش حقوق دیگر کارمندان  و کارگران شرکت ایران ایر حتی رقم های اندک پرداختی هایی مناسبتی یا در موضوع بیمه تکمیلی کارکنان و بازنشستگان هما از نبود بودجه سخن می گویند.

به گفته آنان افزایش دوباره حقوق کارکنان واحد عملیات در شرایطی که حقوق کارکنان عملیات هما در اسفند ماه ۱۴۰۲ بالاترین افزایش را داشته درحالی صورت گرفته است که متخصصان مهندسی و تعمیرات ایران ایر که وظیفه مهم ترخیص و آماده پرواز قرار دادن هواپیماها را برعهده دارند از کمبود حقوق به شدت رنج می برند.

کارکنان هما در ادامه با اشاره به اختلاف حقوق شدید  بین خلبان‌ ها و سایر کارکنان این شرکت، از هیئت مدیره هما انتقاد کرده اند و این پرسش را مطرح نموده اند که آیا چنین رویه ای ناعدالتی نیست.

آنان خاطرنشان کرده اند اگر بودجه هست باید افزایش برای همه باشد و اگر منابع مالی فراهم نیست، همه باید شامل کمبود بودجه باشند.

این کارکنان با بیان این که سال هاست هندلینگ سایر خطوط هوایی را به از غیر پروازهای ایران ایر انجام داده و درآمد ۱۱۰ میلیاردی برای شرکت داشته اند، تاکید کردند که حتی بخش اندکی از این درآمدزایی که حاصل فعالیت های آنان است به آنها پرداخت نمی شود و در عوض درآمدهای شرکت صرف افزایش حقوق خلبان‌ ها می شود که هیچ کاری با سایر خطوط ندارند در صورتی که اگر قرار بر عدالت باشد لازم است لااقل درصد هندلینگ به آنان پرداخت شود.

به گفته آنان بودجه شرکت ایران ایر تنها مربوط به واحد عملیات نیست و همه باید از آن بهره مند باشند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • هادی پاسخ

    برای تحلیل دقیق‌تر وضعیت مدیریت شرکت ایران ایر (هما) با توجه به شرایط، باید تمام ابعاد مختلف این موضوع را با هم ترکیب کنیم. از بی‌عدالتی در تخصیص حقوق تا برخوردهای تند با نمایندگان کارکنان و نگرانی‌های کارکنان از سیاست‌های مدیریتی، همه این مسائل نشان‌دهنده مشکلات عمیق در ساختار مدیریت شرکت است. در این تحلیل، به بررسی عملکرد مدیران و سیاست‌های جاری در ایران ایر می‌پردازیم و نشان می‌دهیم که این مسائل چگونه می‌توانند در نهایت به زیان کل شرکت منتهی شوند.

    1. بی‌عدالتی در تخصیص حقوق: نشانه‌ای از سوءمدیریت یا سیاست‌های عمدی؟

    یکی از مسائل اصلی که کارکنان ایران ایر به شدت از آن ناراضی هستند، عدم تخصیص عادلانه حقوق است. مشخصاً، کارکنان واحد عملیات (از جمله خلبان‌ها) حقوق بالاتری دریافت می‌کنند، در حالی که کارکنان بخش‌های حیاتی مانند مهندسی و تعمیرات که مسئول آماده‌سازی هواپیماها برای پرواز هستند، از افزایش حقوق قانونی خود محروم می‌مانند. این مسئله، شکاف‌های بزرگ میان بخش‌های مختلف شرکت ایجاد کرده و باعث نارضایتی شدید کارکنان شده است.

    - مدیریت ضعیف منابع مالی: عدم تخصیص منصفانه منابع مالی در ایران ایر نشان‌دهنده سوءمدیریت است. وقتی مسئولان شرکت در تخصیص منابع ناعادلانه عمل می‌کنند، به جای سرمایه‌گذاری در بخش‌هایی که به رشد و پایداری سازمان کمک می‌کنند (مثل مهندسی و تعمیرات)، منابع را در بخش‌های خاصی متمرکز می‌کنند. این کار به طور مستقیم به بزرگتر شدن شکاف‌ها میان کارکنان و کاهش انگیزه‌های کاری منجر می‌شود.

    - توجیه نادرست به بهانه کمبود بودجه: جالب اینجاست که مسئولان ایران ایر در پاسخ به درخواست‌های افزایش حقوق کارکنان دیگر بخش‌ها، همیشه از کمبود بودجه صحبت می‌کنند. این در حالی است که وقتی درآمدهای شرکت از هندلینگ پروازهای دیگر خطوط هوایی حدود 110 میلیارد تومان است، نمی‌توان تنها کمبود بودجه را دلیل اصلی توجیه نکردن حقوق کارکنان دانست. این تناقض می‌تواند نشان‌دهنده بی‌کفایتی مدیریتی یا حتی نگاه اولویت‌محور به بخش‌های خاص باشد.

    2. برخوردهای سرکوب‌گرانه با نمایندگان کارکنان

    یکی از مسائلی که در شرکت اتفاق افتاده است ، تهدید و برخوردهای چکشی با نمایندگان کارکنان است که برای پیگیری مطالبات قانونی خود به حراست و اطلاعات فراخوانده شدند. این نوع برخوردها نشان‌دهنده یک نگرش سرکوب‌گرانه است که از سوی مدیریت برای کنترل و جلوگیری از نارضایتی‌ها به کار گرفته می‌شود.

    - سیاست‌های سرکوب اعتراضات: وقتی که نمایندگان کارکنان برای پیگیری حقوق خود فراخوانده می‌شوند و با تهدید و جابجایی‌های اجباری روبرو می‌شوند، این امر نشان‌دهنده وجود ترس و اضطراب مدیریتی است. احتمالا مسئولان نمی‌خواهند مشکلات داخلی شرکت به سطح عمومی برسد یا تبدیل به یک بحران بزرگ شود. به همین دلیل به جای رسیدگی به مشکلات، ترجیح می‌دهند با سرکوب اعتراضات و مقابله با نمایندگان، وضعیت موجود را حفظ کنند. این نوع برخورد تنها باعث افزایش نارضایتی‌ها می‌شود و اعتماد کارکنان به مدیریت را کاهش می‌دهد.

    - عدم شفافیت و اعتماد: در چنین شرایطی که اعتراضات کارکنان به جای اینکه شنیده و حل شوند، سرکوب می‌شوند، این عدم شفافیت در تصمیمات مدیریتی را نشان می‌دهد. وقتی کارکنان احساس می‌کنند که مدیریت در پاسخ به درخواست‌هایشان ناعادلانه و غیرشفاف عمل می‌کند، نه تنها اعتمادشان به مدیریت از بین می‌رود بلکه در بلندمدت کارایی سازمان کاهش پیدا می‌کند.

    3. سیاست‌های مدیریتی و اثرات آن بر کل سازمان

    اگر تمامی این مسائل را با هم تلفیق کنیم، نتیجه‌ای که به دست می‌آید این است که سیاست‌های مدیریتی ایران ایر در حال حاضر در مسیر نادرستی قرار دارد که می‌تواند به افول شرکت منتهی شود. با توجه به اینکه مهندسان و تعمیرکاران که بخش مهمی از آماده‌سازی و نگهداری پروازها را بر عهده دارند، به مدت 20 سال حقوق خود را پیگیری کرده‌اند و هیچ توجهی به خواسته‌های قانونی آن‌ها نشده است، این نشان‌دهنده یک سیستم مدیریتی ناکارآمد و بی‌توجهی به سرمایه انسانی است.

    - بی‌توجهی به مهندسان و تعمیرکاران: اگر قرار باشد ایران ایر همچنان به رشد و بقای خود ادامه دهد، نمی‌تواند از بخش‌های فنی و مهندسی خود غافل شود. این بخش‌ها زیرساخت اصلی شرکت هستند و هرگونه ضعف در آن‌ها می‌تواند باعث افزایش خرابی‌ها، تأخیرها، و مشکلات در پروازها شود که در نهایت به افت اعتماد عمومی به ایران ایر و کاهش سودآوری منجر خواهد شد. اما اگر مسئولین ایران ایر همچنان بر تخصیص ناعادلانه منابع مالی و عدم توجه به نیازهای این بخش‌ها اصرار کنند، در آینده ممکن است این بخش‌ها دچار بحران جدی شوند.

    - افزایش بحران‌ها و از دست دادن منابع انسانی: زمانی که کارکنان احساس کنند که حقوقشان پایمال شده و برای پیگیری آن‌ها تحت فشار قرار گرفته‌اند، ممکن است انگیزه خود را برای کار از دست بدهند. این امر می‌تواند باعث افزایش استعفاها و ترک کار شود و در نتیجه، ایران ایر با کمبود منابع انسانی با تجربه مواجه خواهد شد. این موضوع، در نهایت به بحران‌های بیشتر در کیفیت خدمات، بهره‌وری پایین‌تر و حتی افت عملکرد کلی شرکت می‌انجامد.

    4. آیا این سیاست‌ها عمدی برای از بین بردن شرکت است؟

    حالا که همه این مسائل را با هم بررسی کردیم، می‌شود گفت که احتمالاً این سیاست‌ها عمدی برای از بین بردن شرکت نیستند، اما در واقع مدیریت نادرست و سوءاستفاده از منابع باعث می‌شود که شرکت به سمت افول پیش برود. یعنی ممکن است مسئولان ایران ایر با نیت خراب کردن شرکت عمل نکنند، اما تصمیمات غلط و عدم شفافیت در تخصیص منابع می‌تواند به تدریج آسیب‌های جدی به سازمان وارد کند.

    اگر مسئولان شرکت به صورت عمدی منابع و اولویت‌ها را به نفع گروه خاصی هدایت می‌کنند (مثل واحد عملیات و خلبان‌ها) و از توجه به بخش‌های فنی خودداری می‌کنند، این ممکن است استراتژی غلطی باشد که در نهایت به بحران‌های بزرگ‌تری برای شرکت منتهی می‌شود.

    در نهایت، تحلیلی که می‌شود از وضعیت ایران ایر به دست آورد این است که مدیریت ضعیف و بی‌توجهی به حقوق کارکنان در بخش‌های حیاتی مانند مهندسی و تعمیرات، در کنار سیاست‌های سرکوب‌گرانه و بی‌شفافیت‌های مدیریتی می‌تواند آسیب‌های جبران‌ناپذیری به این شرکت وارد کند. برای اینکه ایران ایر بتواند در آینده موفق باشد، باید سیاست‌های مدیریتی خود را اصلاح کند، تخصیص منابع را عادلانه انجام دهد، و به درخواست‌های کارکنان با شفافیت و انصاف پاسخ دهد.

    اگر این وضعیت ادامه پیدا کند، شاید نتایج بسیار بدتری از آن چیزی که امروز مشاهده می‌شود در آینده منتظر ایران ایر باشد.

    • Shahryar

      خوب شما هم برید خلبان بشید. همه جای دنیا خلبان خیلی بیشتر از مهماندار درمیاره

    • هادی

      جناب شهریار عزیز
      درسته که خلبانی شغل پرمسئولیتی است و حقوق بالاتری دارد، اما باید توجه کنیم که هر شغلی در هر سازمانی نقشی حیاتی ایفا می‌کند. در ایران ایر، کارکنان بخش‌های مختلف مانند مهندسی، تعمیرات و مهمانداران و حراست و خدمات فرودگاهی و بازرگانی و... نیز با سختی‌های زیادی روبه‌رو هستند و نقش آن‌ها در آماده‌سازی و نگهداری پروازها بسیار مهم است. مسئله اصلی، عدالت در تخصیص منابع است. اگر قرار باشد که تمامی بخش‌ها به طور عادلانه دیده شوند، این به نفع کل شرکت و کارکنان خواهد بود.

  • هادی پاسخ

    اینکه ایران ایر (هما) اخیراً دچار تحریم‌ها شده و کشورهایی مانند اروپا و انگلیس مانع پرواز مستقیم از ایران به این کشورها شده‌اند، به وضوح نشانه‌ای از مشکلات جدی در عملکرد و سیاست‌های شرکت است. در چنین شرایطی، اعمال چنین تصمیمات و سیاست‌های نادرست مدیریتی به معنای آن است که مشکلات داخلی و خارجی شرکت در حال پیچیده‌تر شدن است و اثرات منفی آن می‌تواند به شدت بیشتر شود.

    1. تحریم‌ها و محدودیت‌های بین‌المللی:

    اگرچه تحریم‌ها به دلایل سیاسی، اقتصادی و امنیتی از سوی کشورهای غربی علیه ایران اعمال شده‌اند، مسئله‌ای که باید در نظر گرفت این است که مدیریت هما نیز باید در برابر این چالش‌ها راهکارهای عملیاتی ارائه دهد. در حالی که بسیاری از تحریم‌ها به صورت مستقیم یا غیرمستقیم بر عملکرد شرکت‌های ایرانی تأثیر می‌گذارند، عدم انعطاف‌پذیری مدیریتی و ناتوانی در مذاکره و ایجاد توافقات بین‌المللی می‌تواند این مشکل را تشدید کند. مدیریت ایران ایر در شرایط کنونی باید به شیوه‌ای عمل کند که بتواند از طریق راهبردهای دیپلماتیک و فنی راه‌هایی برای دور زدن تحریم‌ها یا کاهش اثرات آن‌ها پیدا کند.

    با این حال، اگر رویکردهای غلط مدیریتی در داخل شرکت، مثل تخصیص ناعادلانه منابع، برخوردهای سرکوب‌گرانه با کارکنان، و نادیده گرفتن نیازهای فنی و مهندسی ادامه یابد، به طور طبیعی اثرات تحریم‌ها و محدودیت‌ها به بحران‌های داخلی منتهی می‌شود که می‌تواند به توقف پروازها و کاهش ارتباطات بین‌المللی منجر گردد.

    2. کیفیت و امنیت پروازها:

    اگر مسئولان ایران ایر نتوانند به بخش‌های فنی و مهندسی توجه کافی داشته باشند و منابع مالی به این بخش‌ها تخصیص نیابد، کیفیت و ایمنی پروازها دچار مشکل خواهد شد. بدنه هواپیماها، تعمیرات و نگهداری مناسب به شدت در امنیت پرواز تأثیر دارد. از آنجایی که شرکت‌های هواپیمایی خارجی و بین‌المللی به شدت نظارت‌های امنیتی و فنی دارند، در صورتی که هواپیماهای ایران ایر نتوانند استانداردهای بین‌المللی را رعایت کنند، آن‌ها از همکاری با ایران ایر امتناع می‌کنند. این موضوع به وضوح نشان‌دهنده این است که بی‌توجهی به بخش‌های فنی، علاوه بر تحریم‌ها، می‌تواند پروازهای خارجی ایران ایر را به خطر بیندازد و شرکت را از مراودات بین‌المللی دور کند.

    3. ناهماهنگی در تصمیم‌گیری‌های داخلی:

    تحریم‌ها و محدودیت‌های بین‌المللی نباید بهانه‌ای برای سوءمدیریت داخلی شود. در واقع، مدیریت درست حتی در شرایط دشوار باید توانایی اعمال راهبردهای مناسب را داشته باشد. اما آن‌طور که به نظر می‌رسد، بی‌عدالتی در تخصیص حقوق و نادیده گرفتن بخش‌های فنی می‌تواند مانع از دستیابی به راهکارهایی برای مقابله با تحریم‌ها باشد. وقتی مدیران به جای تمرکز بر مشکلات واقعی شرکت، بر منافع گروهی تمرکز کنند، هواپیما به سمت کوه مشکلات می‌رود و شرکت در نهایت از توان رقابتی خود در سطح بین‌المللی باز می‌ماند.

    4. نارضایتی کارکنان و تاثیر آن بر عملکرد شرکت:

    یکی از بزرگترین مشکلات مدیریتی در ایران ایر، همانطور که اشاره شد، نارضایتی کارکنان به دلیل بی‌توجهی به مطالبات قانونی و حقوقی آن‌هاست. وقتی کارکنان احساس کنند که حقوقشان پایمال شده و هیچ‌گونه حمایتی از سوی مدیران وجود ندارد، انگیزه و تعهد خود را به شرکت از دست می‌دهند. این بی‌اعتمادی به مدیریت و کاهش روحیه کاری می‌تواند به عملکرد ضعیف‌تر، افزایش اشتباهات و در نتیجه افت کیفیت خدمات منجر شود. فرسایش سرمایه انسانی در چنین شرایطی می‌تواند بسیار آسیب‌زننده باشد، به خصوص در شرایطی که شرکت در حال رقابت با دیگر خطوط هوایی است.

    5. چالش‌های اقتصادی و کاهش منابع مالی:

    با توجه به اینکه برخی از خطوط هوایی بین‌المللی به دلیل تحریم‌ها و نگرانی‌های امنیتی از همکاری با ایران ایر خودداری می‌کنند، این موضوع می‌تواند بر درآمد شرکت تأثیر منفی بگذارد. کاهش درآمدهای خارجی و افزایش هزینه‌ها ناشی از تحریم‌ها و مشکلات مدیریتی، فشار اقتصادی زیادی بر شرکت وارد می‌کند. در چنین شرایطی، اگر مدیریت نتواند به شیوه‌ای هوشمندانه و استراتژیک با مشکلات مالی مقابله کند، ممکن است ادامه فعالیت‌های شرکت در معرض خطر قرار بگیرد.

    6. چه باید کرد؟

    در نهایت، برای حل این مشکلات، نیاز به بازنگری اساسی در مدیریت و سیاست‌های ایران ایر است. این به معنای تقویت بخش‌های فنی و مهندسی، تخصیص منابع مالی عادلانه و بهینه و ایجاد همدلی میان کارکنان و مدیران است. همچنین، ایران ایر باید به دنبال استفاده از ظرفیت‌های دیپلماتیک و فنی برای مذاکره با دیگر کشورها و شرکت‌های هواپیمایی باشد و در کنار این، تلاش کند تا راهکارهایی برای دور زدن تحریم‌ها یا کاهش اثرات آن‌ها پیدا کند.

    اگر ایران ایر بتواند از بحران‌های داخلی عبور کند و به شفافیت، همدلی و عملکرد درست در همه بخش‌های خود برسد، احتمالاً قادر خواهد بود که در دنیای رقابتی صنعت هواپیمایی بین‌المللی باقی بماند و پروازهای مستقیم خود را دوباره برقرار کند. اما اگر همچنان مشکلات داخلی ادامه پیدا کند، مشکلات خارجی به سادگی می‌تواند به آسیب‌های جدی‌تر منتهی شود.

    • کارمند ایران ایر

      از مسئولین خواهشمندیم لطفا رسیدگی کنید ما هم مثل خلبانها توی این کشور با این تورم داریم زندگی میکنیم واقعا این عدالت نیست فاصله تا این حد ظلم انقد آشکار؟؟؟!!!!

  • مجتبی محمدزاده پاسخ

    این بیانیه که شعار عدالت را پیگیری می‌کنه هم که مشخصه از طرف واحد فنی و مهندسی ایران ایر اومده بیرون،اونها هم سنگ خودشون رو میزنند و به فکر بقیه کارکنان ایران ایر نیستند.با اتحاد همه کارکنان کار درست میشه نه بصورت جزیره ای و هر قسمت برای خودش و خروجی این اعتراض فقط به نفع خلبانها می‌باشد.

    • هادی

      سلام همکار محترم
      اگر به پشتیبانی از مهندسی و تعمیرات اهتمام داشته باشید مطمئنا افزایش حقوق ، شامل شما هم خواهد شد. موفق باشید و با احترام

    • کارمند ایران ایر

      واقعا این حد از افزایش حقوق در مقابل ادعای مدیران مبنی بر کمبود بودجه نه تنها قابل پذیرش نیست بلکه نشانه ای از چپاول حق و حقوق همه کارکنان است.
      برای بقیه کارکنان مشخص نیست دم خروس رو باور کنند یا قسم حضرت عباس رو.
      از سازمانهای نظارتی تقاضای رسیدگی داریم.

  • کارشناس صنعت هوایی پاسخ

    با توجه به تمامی شرایط شرکت هما و بحران تحریم پروازهای اروپایی، صرف چند ماه آینده درآمدهای شرکت بشدت دچاز کاهش خواهد شد و این افزایش زمینه ساز ابر بحران‌های بیشتری خواهد بود.
    بنظر میرسد مدیر عامل فعلی برای مدیر عامل بعدی چاه ویلی در حال کندن است.
    نکته بسیار مهمتر و خطیر تر افزایش نارضایتی سایر کارکنان هست بویژه متخصصین فنی است.
    خوشبختی جمعی است به تناسب تخصصهای و مسئولیت‌ها می‌بایست افزایش حقوق و مزایا در نظر گرفته شود.
    شرکت هما در حال حاضر وضعیتی نگران کننده دارد و زمان تعویض مدیرعامل رسیده است.

  • شهریار پاسخ

    از اصلاح طلبان انتظاری جز بی عدالتی و ایجاد نارضایتی چیز دیگری نیست😔

  • ناشناس پاسخ

    بی عدالتی به معنای واقعی کلمه
    انگار فقط خلبانها تو ایران ایر کار میکنند

  • جواد پاسخ

    با شنیدن این خبر دلسردی عجیبی بین همکاران اتفاق افتاده این همه تبئیض کجا دنیا وجود داره،امیدوارم مسولان فکری کنند،امیدوارم که این افزایش و برای همه ی همکارن در نظر بگیرند.

  • کارمند ایران ایر پاسخ

    باید هر چه سریع تر وزیر محترم راه ورود کنن و جلوی این بی عدالتی و یک سری افراد تو این شرکت همه چزز برای خودشون میخوان بقیه هیچ ...

  • مهدی پاسخ

    سلام چرا باید فقط خلبان حقوقش زیاد بشه مگه ما که کارمند ایران ایر هستیم هیچ افزایشی شامل حال ما نشه مگه خلبانها خونشون از ما رنگیتر هست به ما که میرسه میگن بودجه نیست ولی برای خلبانها بودجه هست این افزایش در کمال نامردی اعمال شده ولطفا پیگیری نمایید با تشکر

  • H پاسخ

    زحمت کلیه پرواز ها با خدمات فرودگاهی هست .ولی حقوق به خلبانان میرسه .کلا 14-15,ایران پرواز داره .
    ولی به 8+9,شرکت های دیگه هندلینگ می دهد که رحمتش پای همکاران خدمات فرودگاهی هست.مانند .ترکیش . پگاسوس.قطر .کویت .اروپایی.ایر تور .پارس ایر .زاگرس .جت .و......

  • ناصر دلیریان پاسخ

    سلام من اپراتور وسایل رمپ مهرآباد هستم اعتراض دارم به این افزایش حقوق اگر داریم برای همه پرسنل اگر نداریم برای همه این عدالت نیست

  • قاسم پاسخ

    از مسولان تقاضا داریم که به همه کارکنان به چشم خانواده هما نگاه کنند تا همای سعادت سربلند و پیروز باشد

  • حمید رضا پاسخ

    به نام خدا
    لطفا نسبت به افزایش حقوق دیگر پرسنل هواپیمایی جمهوری اسلامی هما نیز اقدام نمایید.تا شاهد دلسردی آنان نباشیم.از بین رفتن انگیزه اولین گام در نابودی سازمان است

  • ناشناس پاسخ

    متاسفانه با این بی عدالتی انگیزه و بهروری همکاران کم می‌شود. رضایت نداریم.

  • احمد قابچ پاسخ

    همیشه حق خوری بوده
    اصلا خلبان های هما چراباید پول هندلینگ دریافت کنند ما کارگر و راننده داریم زحمت میکشیم
    اگه قرار اضافه بشه باید جانب انصاف رعایت بشه
    اگه پول هست باید واسه همه باشه
    به خلبان ۱۰۰ تومن اشکالی نداره
    برای بقیه هم‌ ۳۰ تومن این میشه عدالت

  • مرتضی پاسخ

    باسلام
    واقعا این نوع عملکرد مدیران هما مایه تاسف و نهایت بی عدالتی را نشان میدهد

  • نعیمه باباخانلو پاسخ

    با توجه به تصمیم اخیر شرکت ،انگیزه بقیه همکاران به شدت کم شده و سطح نارضایتی بسیار زیاد و این افزایش حقوق مصداق بارز بی عدالتی است
    امیدواریم تجدید نظر بشه و بقیه همکاران به نسبت کاری که انجام می‌دهند شامل این افزایش حقوق بشوند

  • ناشناس کارمند ایران ایر پاسخ

    سالهاست در حق کارمندان ایران ایر اجحاف میشه بخاطر وجود طرح و تشکیلات و مدیر عاملهای بی کفایت و هیت مدیره ای .....که همشون خلبان هستند و هر کدوم با حفظ سمت در معاونت های مختلف

  • ولی الله پاسخ

    این نهایت بی عدالتیه و اگر این اتفاق بیوفته بنده شخصاً آماده هر نوع تجمع و اعتراض یا هر کاری که باعث احقاق حق شود هستم

  • Bahar پاسخ

    لَقَدْ أَرْسَلْنَا رُسُلَنَا بِالْبَیِّنَاتِ وَأَنزَلْنَا مَعَهُمُ الْکِتَابَ وَالْمِیزَانَ لِیَقُومَ النَّاسُ بِالْقِسْطِ» (حدید: 25)؛ ما رسولان خود را با دلایل روشن فرستادیم و با آنها کتاب و میزان نازل کردیم تا مردم قیام به عدالت کنند.این بی عدالتی ها باید متوقف بشه،این نمیشه هر کی زورش بیشتره مزایا و‌حقوقش بیشتر باشه اگه اعتقاد دارین اگه ندارین که هیچی...

  • محسن پاسخ

    واقعا تا کجا و تا کی تبعیض جناب رئیس جمهور عزیز آیا وقتش نرسیده به این موضوع ورود کنید

  • احمدی پاسخ

    متاسفانه تبعیض در پرداختی و حقوق در ایران ایر بیداد میکنه ، پرداختی هم که ایران ایر برای کارمندان در نظر گرفته اعظم حقوق رفاهی هست که کسورات بیمه نداره بی غیر از رفاهی از اضافه کار هم کسورات بیمه هم نداریم مثال بنده با ۲۹ سال سابقه در ایران ایر که کارمند هستم سال بعد با ۱۳ میلیون تومان بازنشسته میشم، ایا با این تورم و رسیدن به کهولت سن که تمام سلامتی خود را در اداره گذاشتم با ۱۳ میلیون چطور زندگی کنم؟؟؟ تبعیض دیگر این که ۲۸ سال کسورات از اضافه کار داشتم که اداره تمام کارمندان را زیر نظر خدمات کشوری بردن و اضافه کار را جزء کسورات بیمه حذف کردند؟؟؟ این اضافه کاری که ۲۸ سال بیمه از من کم شده کجا رفته؟؟؟ و متاسفانه کسی نیست این مشگلات را ببیند و حل کند، گوش شنوایی نیست

  • ناشناس پاسخ

    مسئولین محترم این است حکومت عدل علی؟

  • اسماعیل فرهادی پاسخ

    واقعا جای تعصب هس با وجود اینگونه تصمیم گیری که فقط بنفع برخی از کارکنان هس دیگه هیچ انگیزه برای مابقی کارکنان نمانده،عدالت مدتهاست ک مرده

  • ناشناس پاسخ

    واقعا تبعیض و بی عدالتی تا کجا چرا کسی به داد کارگران و کارکنان ایران ایر رسیدگی نمیکند واقعا جای تاسف دارد اینهمه درآمد از هندلینگ پروازها سهم کارگران و کارمندان هیچی فقط،خلبانان واقعا؟؟

  • محسن عسگری پاسخ

    نظر بنده با شرایط بوجود آمده بایستی از حق خود دفاع کرده وحق گرفتنی میباشد و با تمام قدرت اقدام کنیم

  • محمدرضا پاسخ

    این خبر به کل کذب هست و افرادی در صدد مسموم کردن جو شرکت هما هستند. حقوق ها مشخص هستند و قابل کتمان نیستند. در ضمن در همه جای دنیا حقوق خلبانان اختلاف زیادی با سایر کارکنان دارد علتش هم مسئولیت بسیار زیاد ایشان هست و نباید مقایسه کرد.

  • Rexa پاسخ

    واقعا جای تاسف هست...گریبانگیر کسانی که چنین مصوبه ای کرده اند دست تقدیر خواهد گرفت....یاحق

  • M.m پاسخ

    وقتی مدیرت عامل شرکت پروژه ۴۰ میلیارد تومنی بازسازی ساختمان کامپیوتر و مرکز ارتباطات را میده به پسرش و یکی از صاحبان شرکت یاس ایر کیش هم میباشد، همچنین از قدرت نظامی سپاه هم برخوردار است. نباید توقع عدالت از او را داشت .ایشان برای پرداخت نکردن حقوق مسلم مهندسی و تعمیرات از واژه بیت المال سواستفاده میکند اما برای مصارف خاص و آن ۳۵۰ میلیارد تومن( خرید موتور یا تخفیف بلیطهای ترکیه و ...) بیت المال تبدیل به بیت الحال میشود

  • پرسنل هما پاسخ

    آقای پزشکیان با خلبانان وفاق کردند

  • یوسقی پاسخ

    این بی عدالتی واقعا جای تاسف داره

  • Hassan پاسخ

    سلام و عرض ادب و احترام
    واقعا چرا مثلا اگر ۵۰ میلیون تومان به خلبانان محترم پرداخت بشود و به ۱۰۰ نفر هم ماهی ۵۰۰ هزار تومان اشکالش کجاست

  • موسی پاسخ

    سلام
    جناب مدیرعامل
    شما آدم با انصاف و عدالت خواهی هستید..لطفا حقوق باقی پرسنل رو هم افزایش بدید..ممنون

  • ناشناس پاسخ

    خواهش میکنم به ظلمی که در حق کارکنان ایران ایر میشه رسیدگی کنید

  • ناشناس پاسخ

    با عرض سلام.واقعا در حق کارکنان هواپیمایی خیلی بی عدالتی میشه.متاسفانه.

  • ناشناس پاسخ

    از پنج نفر هیات مدیره چهارنفر خلبان هستند
    خوب حق دارن
    اگه قرار بود منم برای خودم حقوق تعیین کنم ۵۰۰میلیون
    میزدم 😃

  • علی خانی پاسخ

    سلام
    واقعا تو این دوره از انقلاب نهایت بی عدالتی و تبعیض هستش.

  • ناشناس پاسخ

    بی عدالتی تا چه حد . حتما باید برای کارکنان زمینی هم اضافه شود

  • محمد کشانی پاسخ

    لطفا صدای ما باشید کارگران هما زندگیشان به نابودی کشیده شده لطفا جلوی نابرابری را بگیرید

  • ف پاسخ

    با سلام نهایت بی عدالتی و بی انصافی در حق اکثر کارکنان هست کسانی که ۱۵ نهایت ۲۵ میگیرن از کارمندان تا کارشناسان و از جونشون مایه گذاشتن اون وقت یک سری ۱۰۰ میلیون افزایش حقوق دارن . ماها معترضیم امیدوارم مسولین صدای مارا بشنوند و برایمان کاری انجام دهند

  • ناشناس پاسخ

    سلام واقعا باعث تأسف است من تو این اداره سلامت هر دو زانو و سه مهره کمر وشنوایی رو از دست دادم حالا که حق مون رو میخواهیم بودجه ندارن اگه اینطور هست پس چرا برای خلبان‌ها بودجه هست
    ضمناً درآمد هندلینگ هما 1100ملیاردصحیح است

  • حسینی پاسخ

    هواپیمایی ایران ایر تو سالهای قبل هم چندین بار حق وحقوق کارمندانش رو زیر پا گذاشته و فقط به یکسری ازروسا، خلبانها حقوق های نجومی پرداخت کرده و برای ۹۰ درصد کارکنان هیچ حقی قائل نیست که همین امر باعث شده که با توجه به تخصص و سابقه کار کارکنان این شرکت در مقایسه با کارکنان شرکت های همنوع از حقوق ،مزایا ،وبازنشستگی مطلوبی برخوردار نباشند

  • محمد عنایت پاسخ

    با سلام ، تمنا میکنم جلوی این اجحاف بی سابقه را بگیرید . جلوی این حقوقهای نجومی خلبان های ایران را بگیرید ، خدا راضیه ؟ ما ۲۰ میلیون بگیریم ، خلبان ها و مسئولین ۱۵۰ میلیون ؟ مگر سقف حقوق ۶۶ میلیون اعلام نشده بود؟پس لطفا جلوی این دزدی ها در شرکت ایران ایر را بگیرید .ممنونم ، اجرتون با خدا

  • علی طیبی پاسخ

    باسلام
    معاونت خدمات فرودگاهی ایران ایر بیشتر درآمد شرکت را از طریق هندلینگ پروازهای داخلی و خارجی دارد ولی کارکنان این قسمت از کمترین حقوق و مزایای برخوردار می‌باشند و در سرما و گرما در محیط پر از خطر رمپ و برخورد ناشایست بعضی از مسافرین مشغول بکارند
    لطفاً از حقوق این عزیزان دفاع شود

  • محجوب پاسخ

    ایران ایر گندشو دراورده. واسه کارگراو کارمندا قطره چکونی حقوق اضافه میکنه باصدتا منت، واسه خلبانا صدمیلیون صدمیلیون اضافه میکنه. مسئولین محترم تا کارد به استخونمون نرسیده این وضعیت اسف باروبی عدالتی رو پیگیری کنید.کارکنان ایران ایر وضعیت معیشتی خوبی ندارند. لطفاااا رسیدگی کنید. به لطف مسئولین و بالادستان فرودگاه، هرچندوقت یکبار یکی از کارکنان براثر سکته قلبی یا بیماری سرطان جان خودشو ازدست میده باکف کف حقوق. دریغ از یک توجه و رسیدگی از طرف مسئولین موردنظر.

  • فائزه احسانی پاسخ

    متاسفانه این تبعیض همیشه در ایران ایر سایر بخش ها هیچ وقت در نظر گرفته نمیشود و هیئت مدیره که خود خلبان می باشند فقط خلبان ها را در نظر میگیرند برای سایر کارمندان همیشه بودجه ندارند

  • سیامک پاسخ

    واقعا عدالت که همیشه میگن اینجوریه؟
    مایه ننگه

  • محمود موسوی پاسخ

    جناب آقای هادی خان عزیز در کل مطلب ارائه شده توسط شما من متوجه شدم ایران ایر متشکل شده از دو واحد یکی عملیات و دیگری فنی مهندسی.و اصلا واحد خدمات فرودگاهی وجود ندارد و اگر هم وجود دارد حقوق پرسنل این واحد مهم نیست.
    عزیزانی که مطالب بالا را مطالعه نمودید، پایین ترین دریافتی حقوق در بین کارکنان ایران ایر برای واحد خدمات فرودگاهی می‌باشد که مقدار آن از ۱۰ الی ۱۱ میلیون تومان شروع میشود که برای کارکنان پیمانکار هست.
    وقتی صحبت از تقسیم حقوق میشود اول واحد عملیات بعد فنی مهندسی بعد اگر چیزی ماند برای خدمات فرودگاهی.
    در آخر یاد آور میشوم واحد خدمات فرودگاهی که از کارگران، کارمندان و اپراتور های تجهیزات فرودگاهی تشکیل شده است پا به پای قسمت های دیگر (شاید هم بیشتر)چه در گرما یا سرما، تعطیلات عید،عملیات حج و اربعین و..... سختی کشیده و با جان و دل کار کرده، اما به همان دلایل همیشگی به حق خودشان نرسیدند.
    امیدوارم صبر خداوند در مورد این تصمیم گیرنده های ظالم ونادان تمام شود و آنها مورد غضب قرار بگیرند.

    • هادی

      دوست عزیز،
      با تشکر از شما بابت طرح نکات مهم، باید بگویم که در گذشته هرگاه حقوق بخش‌های فنی و مهندسی افزایش می‌یافت، این افزایش به صورت یکپارچه به سایر بخش‌ها نیز تعلق می‌گرفت. بنابراین، تخصیص افزایش حقوق به صورت ناعادلانه به بخشی از کارکنان باعث نارضایتی می‌شود و در بلندمدت به روحیه کلی سازمان آسیب می‌زند. برای رشد و پیشرفت ایران ایر، ضروری است که تمامی بخش‌ها به طور عادلانه از منابع بهره‌مند شوند.
      با احترام،

  • ناشناس پاسخ

    واقعا جای تأسف داره که خلبان‌ها هما حقوق نجومی میگیرن اون وقت بقیه کارکنان با چندر غاز حقوق ماه خود را پشت سر میزارن بعد میگن بهما میگن مسلمون...

  • هادی توکلی پاسخ

    انشالله با درایت آقای فرزادی پور کمک قابل توجهی هم به سایر کارکنان بشود تا همه در کنار هم برای همای عزیز همچون گذشته با امید و سربلندی تلاش کنیم.

  • محمد خسروی نژاد پاسخ

    تبعیض و ظلم پابرجا نخواهد ماند ، کارمند و کارگر زیر بار این ظلم و بی عدالتی از بین خواهد رفت ، لطفا رسیدگی کنید

  • سیدطاهر موسوی پاسخ

    بزرگترین اجحاف و نا عدالتی
    اگر پولی هست اول باید بخشنامه های دولت بابت مناسبت ها را پرداخت کند.
    مگه درآمد ایران ایر از هواپیماهایش چقدر است که اینهمه افزایش حقوق داشته باشند این در حالی است که عمده درآمد ایران ایر به واسطه خدمات یورویی و داگلاری است که به شرکتهای هواپیمایی خارجی می دهد که خلبانان هیچگونه دخل و تصرفی درآن ندارند‌
    اگه پولی هست باید به ما کارکنان خدمات فرودگاهی برسد که در این شرایط سخت تحریم های متعدد،درآمد ارزی برای کشور داریم.

  • Mehsam پاسخ

    واقعا شور عدالت، به نوعی بی عدالتی رو درآوردن مسئولین ایران ایر، مطمئنم یه روزی میرسه روی تخت بیمارستان به این مسائل فکر میکنید

  • امید باغجری پاسخ

    تا کی بی عدالتی

  • Mohammadreza Rafiei پاسخ

    اگه واقعا بودجه ای ندارن باید برای کل شرکت نداشته باشند نه برای یه سری ها از ما بهترون دارند ولی مابقی خیر.مگه ما برای یک شرکت کار نمی‌کنیم. حداقل برای همه باشه

  • feri پاسخ

    دارای بدترین وظالم ترین مدیران شرکت که بعدازگذشت سالهای سال به هیچکدوم ازکارکنان رده پایین ومتوسط چه قراردادی چه شرکتی های بی دفاع حقوق ومزایای درستی نداده وهمش باوعده های واهی امروز رو به فردا موکول کرده.انشالله دولت دست دزدهای پیمانکار روقطع کنه تا حق واقعی به حق دارزحمت کش برسه.نه اینکه به دنبال حقش بدوهه.هیچ بارمالی اضافه هم براش ندارم.والسلام

  • Mohsen پاسخ

    واقعا ظلم هست کارکنان هما باحداقل حقوق زحمت میکشن و هرسال برا افزایش حداقلی کلی نه میشنون ولی به راحتی کامل ۱۰۰ میلیون میره رو حقوق خلبان ها

  • هانیه پاسخ

    کارکنان ایران ایر سال ها به خاطر داشتن مدیر بی‌کفایت عقب موندن.و بعد هم تغییرات مدیریتی پشت سرهم.دلمان به جناب فرزادی پور خوش بود که با این کار دلسردمان کردند.بی عدالتی از این واضح تر نیست که کارمند و کارگران زحمت کش هما که بجز کار خود شرکت هندلینگ سایر خطوط را با کمبود نیرو و ... انجام می‌دهند انقدر فاصله ی طبقاتی
    چطور می‌شود که کارمندی با سابقه ی ۱۵ سال به علت شرکتی بودن صرفا ولی با حجم کاری بالا حقوق ده میلیون تومانی بگیرد اما فقط یک افزایش حقوق برای خلبانان ۱۰۰ میلیون تومان باشد.واقعا غیرقابل باور است.

  • احسان پاسخ

    متاسفانه ماکارکنان ایران ایر همیشه از این بی عدالتیها نصیبمون شده ومتضرر گشتیم اگر چندین سال پیش حق وحقوقمون رودرست پرداخت کرده بودند الان دریافتیمون ۲برابر اینی بود که داریم میگیریم ومتاسفانه کسی بیرون ازاداره دردولت حامی مانبوده ونیست

  • Morteza پاسخ

    بی عدالتی در ایران ایر بیداد میکنه در حالی کارکنان زمینی برای نیازهای اولیه زندگی با مشکل مواجه هستند یک خلبان ۴ برابر یک کارمند فقط افزایش حقوق میگیره تا این اختلاف در مجموع به ۲۰ برابر برسه این درحالیست که حجم کاری ایشان از نصف هم کمتر شده

  • Aliasghar پاسخ

    این خبر واقعی ولی فاجعه است. اگر شرکت درآمد ندارد باید افزایش حقوق برای تمام کارکنان نداشته باشد
    درضمن لطفا عدد ۱۱۰ ميليارد دلار را تصحیح کنید چون درآمد خدمات فرودگاهی ۱۱۰۰ ميليارد دلار است. مجددا میگم ۱۱۰۰ میلیارد دلار

  • ناشناس پاسخ

    تاکی قراره شاهد این حجم از بی عدالتی باشیم
    یک نفر نیست که صدای ما کارمندای مظلوم واقع شده رو بشنوه

  • فهیمه مرادی پاسخ

    با سلام این کار واقعا اجحاف است و باعث دلسردی دیگر کارکنان می شود

  • اسماعیل نیری فلاح پاسخ

    معترضم نسبت به بالارفتن حقوق خلبانان

  • ناشناس پاسخ

    یاد اوایل انقلاب افتادم و اعتراضاتی که انقلابیون داشتند!

  • mohammad پاسخ

    واقعاااا عین بی عدالتی هست و تبعیض که ببین کارمندان هستش

  • دادودی پاسخ

    واقعاااااا شرم اوره آنقدر اختلاف های صد میلیونی

  • AIR FORCE پاسخ

    جقوق خلبانان ایرانی هنوز یک چهارم حقوق خلبانان کشورهای همسایه هم نیست . هرچند باید حقوق رسته های دیگر هم افزایش پیدا کنه.

  • Mehmandaran Iran air پاسخ

    مهمانداران هواپیما در واقع به عنوان نماینده شرکت هواپیمایی در طول پرواز هستند و با مسافران ارتباط مستقیم دارند. بنابراین رفتار مهمانداران می‌تواند در ذهنیت مسافران از شرکت هواپیمایی و تجربه آنها بسیار موثر باشد.
    وظیفه اصلی مهمانداران هواپیما حفظ ایمنی مسافران است و باید اطمینان حاصل کنند که همه از مقررات امنیتی پیروی می‌کنند.
    همه جا را گشتید تا بفهمید بلاخره هزینه به خطر انداختن جانمان ماهی چقدر آب میخورد؟ به شما یک تبریک میگوییم، اینجا جایی است که بالاخره قصد داریم نورافکن های خود را به منطقه تاریک «حقوق مهمانداران» بتابانیم.
    انگیزه مهمانداران یکی از محبوب ترین ایرلاین های ایران رو به زوال و تحلیل است و مشکلات اقتصادی و نیاز به حقوقی هرچند اندک، آنها را به درون هواپیما می کشاند.
    وضعیت شغلی مهمانداران هواپیمایی ایران ایر به شدت وخیم است و مهماندارانی که با هزار امید و آرزو و شور و ذوق در هواپیمایی ایران ایر استخدام شدند، و آموزش شامل ۷۲۰ ساعت کلاس‌های تئوری و عملی است که متشکل از ۳۰۰ ساعت زبان انگلیسی عمومی و۴۲۰ ساعت آموزش‌های تخصصی مهمانداری خواهد بود. کلاس‌های عملی دوره شامل Mock Up ، Emergency workshop و First Aid workshop بوده و آموزش های عملی Sept شامل تخلیه سریع هواپیما، پرش از سرسره، آماده کردن کابین هواپیما در صورت وجود دود، تمرینات اطفاء حریق و نجات مسافرین در صورت ditching (فرود روی آب) که همگی به‌صورت تمرینات عملی با استفاده و بهره گیری از امکانات پیشرفته در مرکز آموزش رسمی صورت گرفته است و سالانه بصورت دوره ای دوباره باز آموزی می‌شود .اکنون رمقی برای رفتن به درون کابین هواپیما ندارند و مشکلات اقتصادی و نیاز به حقوقی اندک، آن ها را به درون هواپیما می کشاند.
    همه همکاران در این چند سال به سختی کار کردند اما جز خستگی و افسردگی پرواز چیزی نصیب شان نشد و دیگر کسی حوصله بحث و تبادل نظر همچون قدیم را ندارد و همه با روحی افسرده به پرواز می آیند و آرزو می کنند که پرواز زودتر تمام شود و بروند.
    مهمانداری شغل شریف و آمیخته از مشاغل گوناگون است و مردم همه به چشم یک فرد حرفه ای به او می نگرند و فرقی ندارد اینجا هواپیمایی ایران ایر است یا هواپیمایی امارات!! هر دو کارشان با پرواز است و سختی پروازشان برابر است اما در ایران ایر سختی کار چندین برابر است ولی بدون داشتن شرایط سختی کار و بین حقوق ما تا حقوق انها فاصله های طولانی است.
    یادش بخیر بعد از تغییر مدیریت خدمات پرواز همه فکر کردیم شرایط مان بهتر می شود و به حق و حقوقمان می رسیم اما حال همه آرزو می کنن کاش مدیریت قبلی سرجایش بود با همان شرایط.
    آن روزها نظم بیشتر بود و می توانستیم پیگیر حق و حقوق مان باشیم، واحد خدمات پرواز نزد دیگر واحدها شان و منزلتی داشت نه اینکه حالا زیر دست قرار گرفته، واحدی که افرادش حرف اول را طبق قوانین ایکائو در موفقیت شرکت می زنند!
    حق الناسی بالاتر از عمر و جوانی یک جوان که با عشق وارد می شود و با سرافکندگی و درد خارج می شود وجود دارد ؟ و آیا تباه شدن جوانی یک فرد حق الناس نیست؟
    کسانی تصمیم گیری کلان ما را به عهده گرفته اند و به مدیر عامل عزیزمان مشاوره می دهند که انگار هیچ سر رشته ای از کار مهمانداری و سختی پرواز انها و قوانین آن ندارند و فقط با سخت گیری و قوانین جدید که معلوم نیست مبنای آنها چیست خود شیرینی می کنند، گفت: یکی از این افراد با روشنفکری های خود مقام مشاور عالی مدیر عامل را به دست آورده اند و چون ارتباط ایشان با مدیر عامل نزدیک است؛ گوش و چشمان مدیر عامل را تنها به سمت نظرات خود در خصوص حقوق خلبانان معطوف کرده اند.
    واقعا تاسف برانگیز است که در جامعه هوایی که برای کوچکترین کارها قانون وضع شده است فردی نامطلع سررشته کارها را به دست گیرد. و افرادی را دخیل در تصمیم گیری های مهم نمود که همه اثرات منفی آن را با توجه به رشد و ترقی افراد ناشایست دیدیم...

    حال شاید مدیران بگویند این حرفها همه پوچ است و ما زیاده خواهیم و این حرف ها همگی نادرست است، اما با مقایسه افزایش حقوق خلبانان دوبار در سال و با توجه به همسان بودن شرایط محیط کاری و گذراندن دوره های آموزشی بسیار قضاوت با خوانندگان این گزارش است.

    خبرهای رسیده حاکی از آن است که در صورت تداوم این وضعیت، مهمانداران این شرکت، اعتراضات خود را به صورت علنی ارایه خواهند کرد.

  • علیرضا پاسخ

    با سلام
    خواهشمندم موضوع افزایش حقوق خلبانان ایران ایر که با بی عدالتی کامل انجام شده است و حق و حقوق کارمندان و کارگران این شرکت پایمال شده است را پیگیری بفرمایید
    ممنونم

  • مصطفی پاسخ

    بی عدالتی در ایران ایر حکم فرماست . در شرایطی که پروازهای اروپایی کم شده حقوق خلبانها زیاد شده . این رو هم در نظر بگیرید که از زمان تصمیم گیری تا اجرای اون فقط چند روز زمان برده . در صورتی که برای سایر موارد چندین ماه زمان می‌بره ... و در نهایت هم هیچ...

  • کارمند هما پاسخ

    هر چه سریع تر وزیر محترم راه ورود کنن و جلوی این بی عدالتی و یک سری افراد تو این شرکت همه چزز برای خودشون میخوان بقیه هیچ ...لطفا صدای کارگران و کارمندان ایران ایر باشین

  • I پاسخ

    چون آقای فرزادی پور همائی نیست

  • آیدین پاسخ

    نمیشه که خلبان صد تومن باشه اونوقت راننده تاکسی ده تومن، خلبان همون راننده هست دیگه اون رو هوا این رو زمین اون تو آب اون رو ریل

  • ناشناس پاسخ

    یه زمانی صحبتش بود که یه مبلغی به عنوان رفاهی به کارکنانی که حقوقشون کمه پرداخت بشه ، تا کمی از مشکلاتشون برطرف بشه ، توی همون حرکت هم خلبانها با اعتراض به اینکه باید برای همه به نسبت حقوق دریافتی شون اضافه بشه نتیجه گرفتن و چندین برابر کارمندان رفاهی گرفتن ، پس چرا الآن همون خلبانها نمیان حداقل بگن این افزایش هم باید به نسبت دریافتی برای همه اضافه بشه ؟؟

  • ناشناس پاسخ

    واقعا شرم آوره تو مملکت اسلامی باشی واین همه بی عدالتی را حس کنی و از ترس معلق شدن از اندک درآمدی که داری سکوت کنی واین نتیجه ذات تو نیست این سیاست پلید ارباب رعیتی شرکت های دولتی ، من جمله ایران ایر هست . از مدیرعامل محترم خواهانیم هر چه سریعتر این مساله را حل کند و باقیات صالحات
    برای خودشان به جا بگذارند

  • مجید پاسخ

    این حجم ازبی عدالتی غیرقابل پذیرشه

  • ناشناس پاسخ

    حقوق خلبان باید افزایش پیدا کنه حقشونه با خودتون مقایسه نکنید

    • کارشناس صنعت هوایی

      خلبانی یک شغل مهارتی است خیلی جذابیتی هم نداره و متاسفانه در جهان سوم و ممالک کمتر توسعه یافته بعضی از مشاغل مانند خلبانی به اینصورت هیت که خودشون خیلی احساس خاص بودن میکنن!
      دیگه با مدرک دیپلم گواهی خلبانی این حرفها نداره!

  • حسین پاسخ

    بی عدالتی تا به کی.😥😥😥😥😥

  • محمد پاسخ

    ازمسولین محترم تقاضا میکنیم که رسیدگی بکنند،چون واقعابی عدالتی در ایران ایر به حدی رسیده که دیگه انگیزه ای برای کارکردن نیست.

  • حمید روزبهانی پاسخ

    سلام با شنیدن خبر باورم نمیشد همچنین افزایشی باشه ولی پس از تایید گرفتن از واحدهای مربوط به حقوق و مالی جای شکی نموند و عدالتی وجود ندارد اختلاف 10 تا ۱۲ برابری حقوق یعنی چه🤔

  • ناشناس پاسخ

    این بی عدالتی ها در شرکت هواپیمایی آسمان هم موج میزنه که کرو پروازی بالاخص خلبانان از دریافتی ماهیانه تا ۱۵۰ میلیون بهره مند می باشند. از حذف سرویس حمل و نقل کارکنان و غذای پرسنل ، در مقابلش یه مبلغ اندک رو به کارکنان پرداخت می‌کنند که فقط جوابگوی غذای کارکنان ستادی می باشد . چون مدیرعامل شرکت جزو خلبانان ایران ایر هست ، طبیعیه که به معاونت عملیات بیشتر توجه میکنند

  • ناشناس پاسخ

    از خبرگزاری تین نیوز که مسائل رو شفاف مطرح می‌کنند تقاضامندیم در خصوص مشکلات شرکت هواپیمایی آسمان و ضعفهای مدیریتی در سطح بالا و هیئت مدیره هم مطالبی درج کند

  • حمید پاسخ

    با سلام به نظر می‌رسد آقای مدیرعامل فقط واحد عملیات رو پرسنل شرکت میدونند متاسفانه با تصمیم های غیر کارشناسی تمام خلبانان با تجربه رو بازنشسته کردند و تیم جوان در بدنه مدیریتی شرکت از خارج از هما آوردند که یکی یکی توسط سربازان گمنام امام زمان ع دستگیر می‌شوند. و هیچکس نیست به داد هما برسد واقعا این صندلی و این کت خیلی برای ایشان گشاد بود ولی متاسفانه رانت و سفارش همیشه مقدم هست بر مدیریت و تخصص. فعلا که خوب دارند..!!…!!

  • ناشناس پاسخ

    خوب شما هم ميرفتيد خلبان ميشديد
    مگه آسونه ؟

    • ناشناس

      اگه خانواده ایثار گر و شهید بودم مجانی و بدون هیچ هزینه ای خلبان میشدم ( البته که خانواده ایثارگر هم هستم ولی آشنا گردن کلفت نداشتم) مثل ۴۰ نفر از خلبانان که مجانی خلبان شدن. و فقط ۱۰ ساله که سابقه دارن و تمام قسمت های اداره هم دارن نفوذ میکنن و پست های مدیریتی رو میگیرن.

    • ناشناس

      بله آسونه برای اون ۴۰ نفری که مجانی و سهمیه ای اومدن سال ۹۰ دوره دیدن و الان هم دارن کل پست های مدیریتی که هیچ ارتباطی به خلبانی نداره رو میگیرن

    • ناشناس

      هیچ انگیزه ای وجود ندارد برای درست کار کردن

    • هادی

      درست است که شغل خلبانی چالش‌های خاص خود را دارد و قطعاً مسئولیت‌های سنگینی را به همراه می‌آورد. اما نباید فراموش کنیم که هر بخش از شرکت، از جمله مهندسی، تعمیرات و خدمات فرودگاهی، نقش حیاتی در حفظ و پیشرفت عملیات ایران ایر دارند. همه کارکنان در موقعیت‌های مختلف سختی‌های خود را تجربه می‌کنند و شایسته است که حقوق و مزایای عادلانه‌ای دریافت کنند. عدالت در تخصیص منابع و توجه به همه بخش‌ها برای موفقیت کلی شرکت ضروری است.

  • ایران ایر پاسخ

    واقعا این حجم از تبعیض جای تأسف داره .به سختی با تحریم های شدید و کمبود قطعات هواپیماها رو سر خط نگه داشتیم که همکاران خلبان بدون ذره آیی فشار کاری و فقط با لابی گری افزایش حقوق وحشتناکی رو برای خودشون بگیرن در صورتی که نیروهای متخصص و تحصیل کرده هما کمترین دریافتی رو دارند

  • عباس عبدالهی پاسخ

    ما بشدت مخالف این بی عدالتی و تبعیض هستیم الان بعد 18سال سابقه کار در هما طی دو سال شهید رئیسی حقوق ما افزایش پیدا کرد ولی مصوبه دولت در سال 1401همینجور نگه داشته بودن تل

  • سعید مرادی پاسخ

    هیچ چیز در دنیا به اندازه بی‌عدالتی، به وضوح احساس و درک نمی‌شود.،مجموعه ای که برای پرسنل زحمتکشش پول نداره،برا خلبانان کیسه کیسه پول داره

  • ولی زاده پاسخ

    منم نسبت به ناعدالتی در این شرکت معترضم . امیدوارم پیگیری بشه و حقوق ما رو افزایش بدن وگرنه زیر بار سرسام آور هزینه ها له میشیم

  • حسن پاسخ

    این هم یکی دیگه از چندین بی عدالتی این شرکت نسبت به کارکنانش ، تا کی

  • بازنشسته پاسخ

    بی‌عدالتی در این کشور اسلامی بیداد میکونه وهیچ مسلمانی هم جوابگو نیست خود کرده را تدبیر نیست

  • فرشاد پاسخ

    در این زمان اتحاد بیشتر همکاران مزید امتنان است

  • بهزاد پاسخ

    شرکت هما در طول سالها حقوق امثال من را پایمال کرده و حالا با وجود داشتن چند هواپیما و ساعت پروازی خیلی پایین و خلبان های زیاد فقط به حقوق این قشر اهمیت نشان میدهد . بنده به این موضوع اعتراض دارم

  • مرتضی پاسخ

    بنده نسبت به این تبعیض شدیدا اعتراض دارم

  • علیرضا فرجی پاسخ

    نسبت به نا عدالتی اعتراض داریم

  • علیرضا فرجی پاسخ

    نسبت به این تصمیم و ناعدالتی اعتراض داریم

  • داریوش پاسخ

    من با مدرک لیسانس و گواهینامه رانندگی پایه یکم مدت بیست سال است در کرمانشاه مشغول به کار هستم و کار من رانندگی تجهیزات زمینی است.ولی توی حکم بنده نوشته شده کارگر ساده ..آیا این ظلم نیست

  • علیرضا فرجی پاسخ

    در حق پرسنل گارمندها ظلم شده است

  • اپراتور هما پاسخ

    مملکت اسلامی باشه این همه بی عدالتی خواهش داریم وزیر راه ورود کنند توی این تورم وفردا بازنشستگی ما فکری کنند ماکه همش شرمنده زن وبچه ایم

  • محمود پاسخ

    بنده به عنوان یکی از پرسنل ایران ایر به این تبعیض اعتراض دارم،تا بوده همین بوده فقط چرا افرایش حقوق فقط برای خلبان ها و کروی پروازی باید اتفاق بیافته؟

  • حسینی پاسخ

    مدتهاس که ایران ایر بین کارمنداش تفاوت قائل برای کارمندای دیگه بودجه نداره که یک میلیون برای اول مهر یا اعیاد بده برای خلبانها بودجه فراوان هست

  • حسنی پاسخ

    ما انتظار نداریم که حقوق خلبان ها اضافه نشه ولی ما کارمندا چی .مگه ما تو این اداره کار نمیکنیم مگه تو این کشور با این تورم زندگی نمیکنیم بی عدالتی تو ایران ایر همیشه بوده ولی این دیگه فاجعه اس

  • احد پاسخ

    تنها چیزی که در این شرکت نیست عدالت .همیشه بودجه برای کارمندا نیست ولی برای واحد عملیات هست تا دلشون بخواد. اون از زمان پرورش که ما کارمندا فقط درجا زدیم

  • حمیدرضا خانی پاسخ

    چرا باید خلبانها حقوق اضافه بشه ولی بقیه افراد نشه لعنت بر باعث و بانیش

  • کارمند ایران ایر پاسخ

    واقعا جای تاسف دارد... بی عدالتی تا کی؟ برای دیگر پرسنل شرکت ارزشی قایل نیستند... هر روز پرسنل بی انگیزه تر و فرسوده تر می شوند... درسته که پروازهای اروپایی لغو شده... اما قرار نیست حق ماموریت خلبان ها و کرو پروازی رو، از جیب پرسنل دیگر شرکت بدهند، برای افزایش حقوق کارمندان و کارگران زحمتکش، برای پرداخت سالها سنوات معوقه، برای قبول درصدی از بیمه تکمیلی از طرف شرکت، برای پرداخت مبلغ روزهای اعیاد و غیره.... بهانه کمبود بودجه و تحریم و غیره را شنیدیم... نمیدانیم قسم حضزت عباس تون رو قبول کنیم یا دم خروس 100 میلیونی خلبان ها رو....

  • محسن مختاری پاسخ

    من با سی سال سابقه کار در این شرکت هما به این وضع بی عدالتی حقوق ها شکایت دارم چون بعد از بازنشستگی نصب حقوقی که الان پرداخت میشه رو هم نداریم

  • محمدی پاسخ

    واقعا خسته گننده اس از زمان پرورش ما کارمندا فقط داریم پسرفت میکنیم تا مقدار حقوق بالا میاد افرادی تو اداره نمیذارند

  • رضایی پاسخ

    واسه اون مسئولینی که این بی تدالتی رو تایید کردن متاسفم مگه نمیگن حق خوری بعدا باید جواب بدن مگه اینکار حق خوری نیست از کارمند و کارکر بزنن فقط به خلیان بدن

  • امید پاسخ

    از زمانی که کاپیتان ...سر کار آمدن و زمام امور رو در دست گرفتن تمام بی عدالتی ها شروع شد وقتی خلبان‌های که کار تخصصی خودشون رو بلد نیستن و به درستی انجام نمیدن در پستهای مدیریت قرار گرفتن مشخص بود که وضع به اینجا کشیده میشه و کلیه پرسنل ایران ایر میدونن که مدیر عامل هیچ کاره هستش تمام این مشگلات مربوط به تصمیمات کاپیتان ...هستش

  • کریمی پاسخ

    با سلام خواستار احقاق حق همکاران محترم همایی هستم🙏🏻

  • کارمند ایران ایر پاسخ

    واقعا چه وضعشه خسته شدیم از این نام عدالتی ها

  • ناشناس پاسخ

    واقعا این بی عدالتی هستش لطفا مسئولین پیگیری کنند حقوق همکاران خدمات فرودگاهی خیلی پایین هست

  • حسن کریمی پاسخ

    کاش بجای درس مدیریت کمی مردانگی یاد میگرفتین

  • bahman پاسخ

    باسلام
    لطفا مسولین علی الخصوص رئیس جمهور به این موضوع رسیدگی کنند.واقعا جای تاسف داره که تبعیض قایل باشن مگه کارمند و کارگر و راننده از ایران ایر نیستن؟مگه اینا زن و بچه ندارن؟

  • هادی پاسخ

    ایران ایر دزد خانه

  • ناشناس پاسخ

    این حجم از بی عدالتی دیگه نوبره . مگه درآمد هما از انجام پروازهاست ؟ مگه هواپیما داریم ؟ مگه خط پروازی اروپا رو داریم ؟ چین و مالزی و تایلند و ... آسیا رو داریم که خلبانها پرواز کنن افزایش حقوق ۱۰۰ تومنی داشته باشن ؟ خلبانهارو کدوم هواپیماها و پروازها می پرن که افزایش ۱۰۰ میلیونی دارن؟ درآمد هما از هندلینگ سایر خطوطه که نیروهای زمینی دارن کارها رو میکنن اما درآمدش مال خلبانهاست

  • آیتا متولی بلشی پاسخ

    کاملا بی عدالتی هست که حقوق ماهانه ما کمتر از 20 میلیون تومان است ولی خلبانان بالای ۲۰۰ میلیون تومان!

  • معتمدی پاسخ

    ما منکر افزایش حقوق هیچکسی نیستیم منتها باید عادلانه وهمه‌گیر باشد نه فقط یه عده خاص
    این روش نارضایتی و سردی در مجموعه بوجود میاره

  • اسماعیل پاسخ

    سلام
    متاسفانه گرفتن حق و حقوق تو ایران ایر افتاده دست یک شری خواص
    هیچ‌کس صدای ما رو نمی‌شنود

  • ناشناس پاسخ

    واقعا جای تاسف داره واسه مدیرعامل و هیئت مدیره ای که این بی عدالتی را تصپیب کردن

  • نظری پاسخ

    برای افزایش سالیانه میگن بودجه نداریم برای مناسبت ها میگن بودجه نداریم برای افزایش صد میلیونی دارند جای تامل داره فقط برای واحد خاص بودجه دارند

  • علیرضا پاسخ

    توی ایران ایر دارن برده داری مدرن رو اجرا میکنن با این قانون افزایش حقوق خلبانان ،واقعا جای تأسف هستش

  • علیرضا پاسخ

    وزیر راه پس چیکار داره میکنه چرا رسیدگی نمیکنه

    دیگه کاسه صبر کارمندان ایران ایر داره لبریز میشه

  • ناشناس پاسخ

    ما بدبختی حمالی میکنیم با ۱۵ میلیون تومان رسمی هم هستیم ما راضی نیستم خدا هم راضی نباشه ازتون

  • عباس محرابی پاسخ

    با عرض سلام و احترام هر بار که موضوع پرداخت مطرح می‌شد حالا چه پرداخت سنوات ، پرداخت بهره وری حج و..مسولین تاخیرات پرداخت ویا عدم پرداخت را به شرایط بد شرکت و نبود بودجه مالی مرتبط می دانستند. در این میان شنیدن خبر افزایش حقوق بالای 100میلیونی خلبانان محترمی که با توجه به نداشتن هواپیما و تحریمها و کم شدن پروازها، ما (کلیه کارکنان شرکت بجز خلبانان محترم) را بفکر فرو برده که این تصمیمات با چه منطق و اساسی گرفته شده.حال سوال این است که آیا مسولان این شرکت همراه هستند یا در جبهه دیگری مبارزه می کنند چون تمام مشکلات عیان است و راه حل آن هم حضور مسول دلسوز در این شرکت می‌باشد.

  • کارمند پاسخ

    واقعا جای تاسفه 😔😢
    کارمند شرکتی (باسابقه) با حداکثر حقوق ۱۳ تا۱۴ تومن داره با جون و دل کار می‌کنه و حقو حقوقش همه جور داره خورده میشه
    اونوقت افزایش حقوق ۱۰۰ میلیونی باشه برای خلبانی که هفته ۳ ،۴ تا پرواز داره !