| کد خبر: 228785 |

مدیرکل دفتر مسافر سازمان راهداری گفت: در کلیپی که اخیراً منتشر شد و تعدادی از زائران امام رضا(ع) بدون رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و بدون زدن ماسک در اتوبوس از کبودرآهنگ به مشهد می‌رفتند، به دلیل رعایت نشدن مقررات، شرکت، راننده و مالک اتوبوس قطع خدمات شدند.

تین نیوز

مدیرکل دفتر مسافر سازمان راهداری گفت: در کلیپی که اخیراً منتشر شد و تعدادی از زائران امام رضا(ع) بدون رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و بدون زدن ماسک در اتوبوس از کبودرآهنگ به مشهد می‌رفتند، به دلیل رعایت نشدن مقررات، شرکت، راننده و مالک اتوبوس قطع خدمات شدند.

به گزارش تین نیوز، داریوش باقرجوان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در تشریح آمار سفرهای نوروزی از طریق حمل و نقل عمومی جاده‌ای، اظهار داشت:‌ امسال به دلیل شیوع کرونا و تأکید ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر عدم انجام سفر، توصیه ما هم به مردم، ماندن در خانه و عدم انجام سفرهای غیرضروری بود.

وی افزود: در این ایام ناوگان فقط برای سفرهای ضروری آماده شده بود، با همین رویکرد، پیش‌فروش بلیت نوروزی نداشتیم و فروش بلیت‌ها در واقع روزفروش بود و فقط برای سفرهای ضروری، ناوگان فراهم بود و ظرفیت‌ها هم محدود شده بود.

کاهش 21.4 درصدی تعداد مسافردر نوروز 1400 نسبت به نوروز 98

مدیرکل دفتر مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه در نوروز 99 با توجه به آنکه در روزهای آغازین شیوع کرونا در کشور بودیم، سفرها تقریبا لغو شده بود، گفت: ‌اگر بخواهیم سفرهای نوروز 1400 را با نوروز 98 که شرایط عادی بود مقایسه کنیم، ما امسال 21.4 درصد در تعداد مسافر کاهش داشته‌ایم.

افزایش 9 درصدی تعداد سرویس ها در نوروز 1400 بابت رعایت فاصله گذاری

وی افزود: تا ساعت 24 روز گذشته تعداد 5 میلیون و 100 هزار مسافر از طریق ناوگان عمومی مسافری جاده‌ای جابجا شده‌اند.

باقرجوان افزود: در راستای رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، تعداد سرویس‌ها (ناوگان) 9 درصد افزایش یافت.

انجام 673 هزار سفر در نوروز

مدیرکل دفتر مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: از 25 اسفند 99 تا پایان وقت 14 فروردین 1400، تعداد 673 هزار سفر انجام شد.

وی توضیح داد: در واقع با وجود افزایش سرویس‌ها با کاهش 21.4 درصدی مواجه بودیم.

ثبت 1800 مورد شکایت

باقرجون افزود:‌در این ایام سامانه‌های پاسخگو برقرار کردیم و تلاش کردیم با مسافران همراه باشیم، همکاران ما در پایانه‌ها تا آخرین لحظه مستقر بودند، 1800 مورد شکایت از طریق تلفن گویای 141، وب سایت سازمان راهداری و غیره ثبت شد که 326 مورد آن مربوط به عدم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در اتوبوس‌ها بود که همکاران ما ورود کردند و مشکل را رفع کردند.

مدیرکل دفتر مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای افزود: یک مورد از برخورد ما همان کلیپی بود که یکی دو روز اخیر منتشر شد که تعدادی از زائران امام رضا(ع) بدون رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و بدون زدن ماسک در اتوبوس از کبودرآهنگ در 12 فروردین به سمت مشهد حرکت کرده بودند که به همین دلیل شرکت، راننده و مالک اتوبوس قطع خدمات شدند و با راننده و مالک برخورد شد.

وی افزود: در مورد دیگری هم که پیش از این خبرگزاری فارس گزارشی از عدم رعایت فاصله‌گذاری در یکی از سفرها داده بود (از اینجا بخوانید)، با مالک و راننده خاطی برخورد شد. در آن موضوع، راننده و مالک مقصر بودند.

مدیرکل دفتر مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تأکید کرد: تلاش می‌کنیم هزینه تخلف را برای شرکت‌های تعاونی، راننده و مالک افزایش دهیم تا اجازه تخلف نداشته باشند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه حمل ونقل روزنامه تین
helptinn

تین‌نیوز در مدت 12 سال فعالیت مستمر، با رعایت اصل بی‌طرفی رسانه‌ای، اخبار، گزارش‌ها و رویدادهای حمل‌ونقل کشور را تحت پوشش و به‌طور رایگان در اختیار علاقه‌مندان و متخصصین قرار داده است.
ادامه فعالیت این رسانه علاوه بر حمایت‌های معنوی شما که همواره از آن بهره‌مند بوده‌ایم، نیازمند حمایت مادی شما است.

از ما حمایت کنید