| کد خبر: 205172 |

مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: براساس طرح جدید تعریف شده، همه وسائل حمل و نقل عمومی اعم از اتوبوس، مینی‌بوس و سواری‌های کرایه عمومی به صورت لحظه‌ای رصد می‌شوند و در صورت بروز نقص فنی در آن‌ها، رانندگان، مالکان و شرکت حمل و نقل مورد نظر را مطلع می‌کنیم و اجرای این طرح از طریق خواندن کامپیوتر این خودروها به صورت لحظه‌ای اتفاق خواهد افتاد.

تین نیوز

مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: براساس طرح جدید تعریف شده، همه وسائل حمل و نقل عمومی اعم از اتوبوس، مینی‌بوس و سواری‌های کرایه عمومی به صورت لحظه‌ای رصد می‌شوند و در صورت بروز نقص فنی در آن‌ها، رانندگان، مالکان و شرکت حمل و نقل مورد نظر را مطلع می‌کنیم و اجرای این طرح از طریق خواندن کامپیوتر این خودروها به صورت لحظه‌ای اتفاق خواهد افتاد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایسنا، داریوش باقرجوان درباره طرح نظارت هوشمند بر سیستم حمل و نقل عمومی، اظهار کرد: نظارت بر سیستم حمل‌ونقل عمومی نیازمند سیستمی کردن آن است و باید بتوانیم وسائل حمل‌ونقل عمومی را در هر لحظه رصد کنیم که دراین راستا زیرساخت‌هایی ایجاد کردیم که از طریق ایجاد بانک اطلاعاتی بزرگ، ضمن کنترل تردد این در جاده‌ها و محورهای اصلی و فرعی کشور بتوانیم ایمنی مسافران را در  سفرهای زمینی ارتقاء دهیم.

وی افزود: پیش از این سامانه‌ای روی وسائل حمل‌ونقل عمومی به نام "سپهتن" نصب و راه‌اندازی شده بود که برخی اطلاعات و عملکرد این خودروها از جمله موقعیت، سرعت و دیگر اطلاعات آن‌ها را به مرکز جمع‌آوری اطلاعات این سامانه ارسال می‌کرد و در حال حاضر در قالب سامانه‌ای جمع‌آوری اطلاعات این وسائل حمل‌ونقل را انجام داده‌ایم و می‌توانیم به صورت لحظه‌ای و از طریق GPRS و GPS نصب شده روی این خودروها، اطلاعات مورد نیاز و خطاهای احتمالی کامپیوتر (EC) این خودروها را بخوانیم و ضمن خواندن آن در صورت بروز نقص فنی شرکت حمل‌ونقل، راننده و مالک خودرو مورد نظر را از بروز نقص فنی در آن وسیله نقلیه مطلع سازیم تا نسبت به رفع این نقص اقدام شود و در واقع حوادث جاده‌ای کاهش یابد.

مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با تاکید بر این‌که در قالب این سامانه اطلاعات مورد نیاز را رصد، پایش و برداشت می‌کنیم، گفت: این اطلاعات به ما کمک می‌کند که در کنار راننده‌ها و سیستم حمل‌ونقل عمومی بتوانیم ایمنی سفرهای جاده‌ای با وسائل حمل‌ونقل عمومی را که مردم به آن اقبال خوبی پیدا کرده‌اند، افزایش دهیم.

باقرجوان تاکید کرد: این طرح با جدیت پیگیری و اجرایی خواهد شد، چرا که در قالب آن می‌توان نقص‌های فنی خودروهای حمل و نقل عمومی از جمله اتوبوس، مینی بوس و سواری‌های کرایه عمومی بین جاده‌ای را مانند نقص فنی در سیستم ترمز یا هر بخش دیگری که در کامپیوتر خودرو ثبت شده باشد را به صورت رصد و کنترل کنیم.  

وی اعلام کرد: مردم به عنوان مسافران و مشتریان ناوگان حمل‌ونقل عمومی حقوقی دارند و اگر پیشنهاد و انتقادی داشته باشند می‌توانند از طریق شماره تماس‌های ۲۴ ساعته نصب شده شرکت حمل‌ونقل، راهور و سامانه ۱۴۱ سازمان راهداری، آن را به اطلاع دستگاه‌های نظارتی ذیربط برسانند تا در اسرع وقت و به سرعت به شکایات‌شان که ممکن‌است در صورت رسیدگی سریع از بروز یک سانحه جاده‌ای خطرناک جلوگیری کند، رسیدگی شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه حمل ونقل روزنامه تین