| کد خبر: 187098 |

اعتبار 35 هزار میلیارد ریالی برای بازسازی راه‌های سیل زده

بازسازی راه های سیل زده 35 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

تین نیوز

    رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور گفت: بازسازی راه های خسارت دیده در جریان سیل امسال به 35 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایرنا، عبدالهاشم حسن نیا در حاشیه بازدید از راه های ارتباطی شهرستان کاشان در جمع خبرنگاران افزود: جاری شدن سیل در مجموع به 14 هزار کیلومتر از راه های اصلی، فرعی و روستایی در چند استان کشور خسارت وارد کرد چنان که بخش هایی از آنها بین 50 تا 100 درصد آسیب دید.

وی بیان کرد: نخست تلاش داریم تا راه های دسترسی همه نقاط سیل زده کشور را تا 10 روز آینده با تکمیل پل های بزرگ به بهره برداری برسانیم و ساخت مشخصات راه های اصلی نیز دستور کار بعدی است.

حسن نیا افزود: همچنین10 دستگاه از پل های بزرگی که آسیب دیدند با ساخت پل های موقت فلزی تا 2 هفته آینده به بهره برداری می رسد.

وی عنوان کرد: با توجه به میزان اعتبار مورد نیاز، برای بازسازی همه مسیرهای آسیب دیده دست کم 2 سال فرصت نیاز خواهد بود اما تا آن هنگام باید دسترسی ایمن به راه ها را برای هموطنان فراهم کنیم.

حسن نیا بیشترین خسارت وارد آمده را مربوط به محور خرم آباد - پلدختر در استان لرستان اعلام کرد و افزود: هم اکنون راهداران از سراسر کشور بسیج شده اند تا بتواند این جاده را بازگشایی کنند.

وی ابراز امیدواری کرد: با تلاش راهداران جاده خرم آباد - معلولان- پلدختر و همچنین پل های شرق و غرب رودخانه کشکان تا آخر ماه جاری با رعایت مشخصات فنی از سوی کرمانشاه به پلدختر و هم از سوی خرم آباد به پلدختر مورد بهره برداری قرار گیرد.

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشورهمچنین از برطرف کردن همه نقاط حادثه خیز جاده ای مصوب شده تا 2 سال آینده خبر داد و بیان کرد: برطرف کردن یکهزار و 500 نقطه حادثه خیز در دستور کار این سازمان قرار دارد که 700 مورد تا پایان سال جاری برطرف می شود.

معاون وزیر و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور برای بازدید از چند طرح و محور سفری چند ساعته به شهرستان کاشان داشت.

شهرستان 365 هزار نفری کاشان 2 هزار و 400 کیلومتر راه همسنگ دارد که یکهزار و 400 کیلومتر آن راه اصلی و فرعی درجه یک، 600 کیلومتر راه روستایی و فرعی و 400 کیلومتر نیز آزاد راه است.

کاشان در فاصله نزدیک به 200 کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.