| کد خبر: 186958 |

سیلاب خرمشهر را تهدید می‌کند

به دنبال شکسته شدن سیل بند روستای ملحان در ۳۰ کیلومتری جاده اهواز-خرمشهر سیلاب از مزارع نیشکر و تالاب ناصری به سمت خرمشهر جاری شد که با همت گروه های جهادی و ستاد مدیریت بحران کنترل شد.

تین نیوز

سرپرست فرمانداری خرمشهر با بیان اینکه خطر جدی سیلاب از سمت طلائیه رصد می شود گفت: آمادگی کامل برای مقابله با خطر جدی سیلاب از سمت طلائیه وجود دارد و جای نگرانی نیست.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایرنا، کورش مودت دوشنبه شب در جلسه تجلیل از اعضای شورای شهر خرمشهر در سالن اجتماعات فرمانداری خرمشهر میزان روان آب جاری به سمت خرمشهر ناشی از شکسته شدن سیل بند ملیحان ۵۰۰ میلیون متر مکعب عنوان کرد و گفت: این میزان آب با همت نیروهای جهادی و مدیریت بحران در چند حوضچه کنترل شد و خطری از این سمت خرمشهر را تهدید نمی کند اما خطر سیلاب جاری از سمت طلائیه جدی است و می بایست کنترل شود.

وی اظهار داشت: به همین منظور جلسه ای با حضور استاندار و مدیریت بحران برگزار گردید و مقرر شد برای کنترل و هدایت سیلاب جاری از سمت طلائیه ارگان های مختلف همچون منطقه آزاد اروند، شرکت کشت و صنعت نیشکر، سازمان آب و برق خوزستان مشارکت داشته باشند.

مودت گفت: در حال حاضر در روستاهای غرب کارون سیل بندها تقویت شده و مشکلی نداریم و سه راهی حسینیه نیز با همت قرارگاه کربلا تحت کنترل است.

وی ادامه داد: برای کنترل آب در تالاب ناصری با وسعت ۲۴ هزار هکتار مقرر شد جلسه ای فردا با حضور شرکت نفت و گاز اروندان، منطقه آزاد اروند، شرکت کشت و صنعت نیشکر و کارشناسان سازمان آب و برق خوزستان و معاون عمرانی استاندار برگزار شود تا در خصوص کنترل سیلاب و کاهش آسیب به شهرستان خرمشهر تصمیم لازم اتخاد شود.

مودت با بیان این‌که بحران کنترل سیلاب در خرمشهر سه تا چهار ماه دیگر ادامه دارد، گفت: کنترل و هدایت آب های رها شده به سمت خرمشهر سه تا چهار ماه دیگر ادامه خواهد داشت.

وی در ادامه گفت: ما این آمادگی را داریم که با بحران سیلاب مقابله کنیم و امیدواریم آسیبی به خرمشهر وارد نشود.

به دنبال شکسته شدن سیل بند روستای ملحان در ۳۰ کیلومتری جاده اهواز-خرمشهر سیلاب از مزارع نیشکر و تالاب ناصری به سمت خرمشهر جاری شد که با همت گروه های جهادی و ستاد مدیریت بحران کنترل شد.

طغیان رودخانه‌های کرخه، دز و کارون سبب آب‌گرفتگی بیش از ۲۷۰ روستا و بیش از یکصد هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی در خوزستان شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.