بازدید سایت : ۱۴۵۲۷۸
| کد خبر ۲۹۸۲۲۹
کپی شد

◄ آخرین تصمیمات بیمه رانندگان از زبان رئیس سازمان راهداری

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: قانون توسعه حمل و نقل عمومی بزودی در مجلس مطرح می شود و بیمه رانندگان در این قانون دیده شده و امید است این دغدغه قدیمی برای همیشه حل شود.

 آخرین تصمیمات بیمه رانندگان از زبان رئیس سازمان راهداری
تین نیوز |

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با اشاره به قانون توسعه حمل و نقل عمومی اظهار داشت: این قانون در کمیسیون عمران در حال بررسی است و به زودی در صحن مجلس مطرح می شود و در این قانون تلاش شده که موضوع کهنه  بیمه رانندگان مشمول یارانه و غیر مشمول یارانه حل شود.

خبر پربازدید امروز را بخوانید:

◄ فیلم| اعتصاب رانندگان کامیون و تریلی تمام شد اما پیگیری خواسته‌های رانندگان تازه شروع شد!

به گزارش تین نیوز، رضا اکبری درباره بیمه رانندگان مشمول و غیرمشمول یارانه دولتی توضیح داد: درباره رانندگانی که مشمول یارانه دولت نیستند با مسئولان تامین اجتماعی جلسه گرفته ایم. در آیین نامه ای که دولت بر اساس قانون برنامه هفتم تصویب کرده برای رفع ناترازی های سازمان تامین اجتماعی تصمیماتی گرفته اند. ما برای این کار دو سه تا پیشنهاد داریم ولی این پیشنهاد امروز قابل اجرا نیست در  کارگروه هایی در کمیسیون عمران مجلس این پیشنهادات با  خود تامین اجتماعی این پیشنهادات مطرح شده است.

وی در ادامه با اشاره به بررسی قانون توسعه حمل و نقل عمومی در کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: قانونی در کمیسیون مطرح است که در حال بررسی است و به زودی در صحن مجلس مصوب می شود بنابراین در این مقطع زمانی جای دارد در این قانون بیمه رانندگان دیده و ما بتوانیم موضوع بیمه را حل کرده، منابعش را دیده و این موضوع کهنه را برای رانندگان مشمول یارانه و غیر مشمول یارانه حل کنیم.

رئیس سازمان راهداری درباره زمان بندی حل مشکل بیمه رانندگان، تشریح کرد: فکر می کنم ما ظرف یک ماه بتوانیم پیشنهادی را ببریم برای دولت این قول را می دهیم که ظرف یک ماه ما و تامین اجتماعی و سازمان برنامه و بودجه سه تایی بنشینیم پیشنهاد عملی را ببریم دولت. دولت انشاالله این را تصویب کند. اگر لازم است قانونی تصویب شود در این فاصله هم درخواست می کنیم انشاالله دولت هم کمک می کند به ما که آن آیین نامه تامین اجتماعی که الان منجر به این افزایش زیاد هزینه های بیمه شده آن آیین نامه را یکی دو ماه مثلاً اجرا نکنند و به تعویق بیندازند، که در این فاصله این پیشنهاد ما به دولت برود و دولت بتواند تصمیم بهتری بگیرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری صداوسیما
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید تین نیوز، تا ۲۴ ساعت بعد منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.
  • در نوشتن نظرات، لطفا بعد از هر کلمه، یک فاصله خالی بگذارید.
  • در انتقال تخلفات دستگاه‌ها، موارد تخلف را با ضمیمه نمودن اسناد تخلف به آدرس info@tinn.ir ارسال نمایید تا امکان پیگیری بصورت مستند فراهم شود.

  • سیدعلی پاسخ

    از همه مهمتر قبول کردن سختی کار رانندگان باید در الویت باشد بعد سوخت و پرداختی حق بیمه
    ومسائل بارنامه وغیره و غیره سختی کار سختی کار سختی کار مهم

  • سید علی پاسخ

    با سلام به تمام رانندگان برون شهری بخصوص رانندگان کمکی لطفا تا سختی کار شغل ما رو درست نکردن شروع بکار نکنید وقتی راننده نباشه حرکتی هم نیست اگر به فکر خودتون نیستین ب ه زن وبچه ها تون رحم کنین

  • ناشناس پاسخ

    باید سختی کار مشخص بشود راننده ای که ماشین ندارد مدام داره کار می‌کنه چرا براش سختی کار درنظر نمیگیرند اصل حرف رانندگان همین هست

  • سید حسین حسینی پاسخ

    با سلام
    رانندگان عزیز برون شهری اصل حرف ما سختی کار هست چرا سختی کار برای ما درست نمی‌کنند.
    لطفاً سختی کار راننده در نظر بگیرید مگه ما با دیگران فرق میکنیم. چرا آنقدر اجحاف میکنید در حق راننده بدبخت

    • راننده جاده

      عزیزان مسئول. به خدا با این وضع. جاده و ماشینهای. مستهلک. واین که. بیشترین راننده ها. بدون ماشین. وله عنوان کمک راننده. بیشترین زمان را در جاده هست. مگر میشود. سی سال رانندگی کند. اصلأ به صلاح نیست. وتخصصی نیست که ایشان بعد از بیست سال دیگه چشم‌هایش توان دید ندارد. م ومشکلات وخطرات وتصادفات که می‌بینید. بیشتر به خاطر این نوع معضلات میباشد. پس به خاطر جان ومال مردم. راننده را بعد بیست سال دیگه اجازه رانندگی ندهید. به نفع کشور می‌باشد. یاعلیمدد کمک راننده ‌جاده های. ایران عزیز

  • راننده پاسخ

    سلام : درمورد سختی کار رانندگان برون شهری کامیون راهکاری ارایه نمی شود کاری که سخت وزیان آور عوارض جسمی روحی وروانی خطر و مشکلات زیادی همراه باشد شغل رانندگی سخت وزیان آور محسوب می شود

  • علیرضا پاسخ

    مشکل اصلی. دغدغه همه رانندگان. سختی کار است که باید اعمال شود.

  • محمدمرکی پاسخ

    بنام خدا سلام.
    مشکلات رانندگان زیاد است اگرفقط میخواهید کرایه ماشین و بیمه را انجام دهید بهتر آن است که این شغل اثرات روحی روانی زیادی روی رانندگان میگذارد و حتمن عضو مشاغل سخت و زیان آور محاسبه شود چون دل هر پدر راننده ای میخواهد، نوه و فرزندانش را بعد بازنشستگی ببیند. ولی اکثریت دارفانی را وداع با هم اگر زنده باشند از هزاران مریضی دست و پنجه نرم می‌کنند پس همین حق و حقوق راننده هم به نوعی حق شایع شدن است، بحرمت خون شهدا همکاری با این قشر زحمتکش را بکنید همه که صاحب ماشین نیستند حقوق راننده، کفاف حق بیمه، پول مستأجری خانه و یک نون ماست هم نمیشه

  • مهدی پاسخ

    سخنی کار

  • علی لطفی پاسخ

    ما فقط سختی کار خواستیم نه چیز دیگه. چرادورمان میزنید.مشکل اصلی ما سختی کار است که عیچ راننده ای نه چشم نه کمر ونه نیروی براش نمیمانه که ۳۰ سال کارکنه

  • هادی پاسخ

    ابتدا مبلغ بالای بیمه و فاقد سختی کار: توزیع سوخت: بومی: لاستیک گران: بومی گرایی: و بدترین تقسیم بار در بندر امیراباد: ۲۹سال راننده هستم هیچ خدمتی از بیمه و بخش های دولتی ندیدم جز بی توجهی

  • سعید از اهواز پاسخ

    برای خالی کردن جیب رانندگان از طریق اضافه کردن مبلغ بیمه ومبلغ معاینه. و مبلغ عوارض اتوبان و جریمه های رانندگی. و چند پرآبی کردن تعویض پلاک و تعویض گواهینامه و هزینه های کارت سلامت مبالغ درمانی یک ووووو یک شبه تصمیم گرفته میشه و فردای همان شب تصمیم اعمال می‌شود ولی برای حق وحقوق راننده باید ماها سه قوه بشینند جلسه بگیرند که اگر هم حقی ثابت بشه در بایگانی قرار میگیرند

  • امید پاسخ

    پس چرا هیچ صحبتی از سختی کار رانندگان کامیون حرف نمی زنید مهمترین مشکل ما رانندگان سختی کار رانندگان کامیون هست

  • مصطفی پاسخ

    اصل مطب سختی کار رانندگان .چرا دارید مثال پیش پا افتاده ازش صحبت میکنید

  • سعید پاسخ

    اصلا رییس سازمان راهداری چه میدونه راننده در چه وضعی هست که براش تصمیم بگیره؟ از قدیم گفتن سواره از حال پیاده خبر نداره،آقایون با یقه بسته اون بالا نشستن حقوق یامفتشون رو میگیرن برای همه هم تصمیم میگیرن.باید نظر رانندگان رو اجرا کرد یا یکی که توی عمرش یه سرویس با ماشین بار نبرده؟

  • رانندگان پاسخ

    سختی وزیان آوری شغل رانندگان تصویب نشود شهرها را قفل میکنیم

  • آواره جاده پاسخ

    واقعا چقدر چندش آورو مایه خجالت است ک اینچنین عوام فریبی در حق قشری محروم ومظلوم ومعلوم الحال خسته وناتوان زیر بار جور شکم سیران...الحق والانصاف خدا بزرگتر از سلطان محموده. یک مجلس و یک کشور همه در حال تکاپو هستند ک براننده در آینده تخفیف بدهند.. ای دل غافل چ کردیم با خودمون گله رو دست گرگ سپردیم..

    • راننده جاده

      فقط وحتما سختی کار لحاظ بشود.

  • هادی پاسخ

    باسلام وخسته نباشید ایا راننده که بیشتر از ۸ ساعت کار میکنه و روزها از خونه دوره در شرایط بد کار میکنه و با جانش بازی میکنه و هر لحظه مال و جانش در سخترین شرایط هست و حتی جان تعدادی هم مسئوله بازم نباید جزو مشاغل سخت باشه از اینم سختر هست ایا شغلی خودتون قاضی باشید و همراه راننده سرویس برید تا بهتر موضوع از نزدیک ببینید و تصمیم شما قابل احترامه و چشم بسته قبول داریم هرچی که بگید رو

  • خلیج همیشه فارس ایران پاسخ

    هر اورگانی و دولت جمهوری اسلامی ایران پای رانندگان در میان باشد هیچ کاری برای رانندگان انجام نمی‌دهند پس بی خودی وقت خودتان را خراب نکنید

  • احمد پاسخ

    من خودم راننده هستم گردن دارم کمر درد دارم تپش قلب گرفتم دوبار بیمارستان بخاطر قلب بستری شدم الان یه فاصله ۱۰۰ کیلومتری که میرم دیگه نمتونم ادامه بدم نمتونم ده دقیقه روپاهام وایسم کنار هم سن سال هام که وایمیسم به نظر میاد من پدرشون هستم انصاف هست شغل که اینطور به سرعت انسان فرسوده میکنه جزء مشاغل سخت حساب نشه

  • سید مجید موسویان قهفرخی پاسخ

    چرا ما راننده ها باید به فکر همدیگه نباشیم که بعضی از ما همین چند روز اعتصاب مشغول کار کردن بودن اگه شما بدهکار هستی فقط تنها تو نیستی بقیه هم قسط دارن هم بدهکار هستند چرا ما باید اتحادی نداشته باشیم که باربری هر کرایه که دلخواه خودش باشد به ما اعلام کنه و هر چقدر دلش میخواد کمسیون بگیره ،این بومی گرایی شده بدبختی ما راننده ها آشنا بازی شده دربدری

  • ناشناس پاسخ

    سلام
    چرا سازمان راهداری و دولت رانندگی رو جز سختی کار نمیداند. هر نماینده یا مسولی اگه توانست یک ماه ازمایشی پشت فرمان دوام بیاورد انوقت با این کار مخالفت کند.. اخه راننده چه گناهی کرده که بیست و اندی روز در صحرا و بیابان باشد و باید 30سال این کار طاقت فرسا را تحمل کند تا بازنشسته شود بعد از عمری کار دیگه حتی نای راه رفتن را ندارد و با حقوق بخور و نمیر زندگی کند. بجز اعصاب خورد کنی در جادها با شوتی سوار در کارخانجات با کارگران در بار گرفتن با نماینده بار و غیره هیچ چیز دیگه عایده راننده تا بهتر امروز نشده.

  • . H.DAMAVANDI پاسخ

    تامین اجتماعی {...} و مسولان {....} چطور یکشبه بیمه ماهارو دو برابر کردن . خودم برج یک ۳۳۳۰ هزار تومن واریز کردم ولی الان که میخوان دریاره کم کردن قیمت و دادن یارانه به رانندگانی که تازه بیمه شدن پای مجلس و بمیان میکشن. خودم ۲۲ساله سابقه بیمه رانندگی دارم ولی برادر کوجکم تازه بخاطر کارت هوشمند بیمه شده. ماهی ۶ میلیون واریز کرده این برج . آیا این انصافه ؟ چرا مسولان اینقدر پدر سوخته آن

  • ناشناس پاسخ

    باید رانندگی برون شهری بره جز مشاغل سخت که
    بیست ساله بازنشست کنن ،بعد منی که داعم تو جاده هستم چرا باید ماهی پنج میلیون پول بیمه بریزم چرا باید دولت یارانه منو به خاطر اینکه یه جواز کشاورزی دارم برداره، خدا را خوش میاد ، این ها همه ظلم در حق منو و امثال من

  • شهروزفاتح پاسخ

    سلام من راننده کامیون ازسال ۸۲ تا به حال پول بیمه به سازمان تامین اجتماعی واریز میکنم فقط پول بیمه سال ۸۲ که مبلغ کل اون ۴۰۰هزارتومان بود میدادم ۲قطعه زمین مسکونی میگرفتم درسال۴۰۴ نزدیک به ۱۲میلیارد تومن پولش بود🖤🖤🖤🖤🥀🥀🥀🥀🥀

  • عباس پاسخ

    دور نزنید. سختی کارو درست کنیر

  • لر بختیاری پاسخ

    مهمترین دغدغه ما رانندگان قرار گرفتن در مشاغل سخت هست چرا حرفی از قرارگرفتن شغل رانندگی در مشاغل سخت نمیزنید

  • ناشناس پاسخ

    فقط سختی کار

  • احمد پاسخ

    فقط سختی کار کار دیگه نخاستیم