| کد خبر: 233419 |

مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد با تاکید بر اینکه استراتژی سازمان بنادر، فعال سازی شناورهای رو-رو در بنادر شمالی است گفت: شناورهای رو-رو، هزینه حمل و نقل را به حداقل می‌رساند.

تین نیوز

مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد با تاکید بر اینکه استراتژی سازمان بنادر، فعال سازی شناورهای رو-رو در بنادر شمالی است گفت: شناورهای رو-رو، هزینه حمل و نقل را به حداقل می‌رساند.

به گزارش تین نیوز به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، محمدعلی اصل سعیدی پور در رابطه با سیاست سازمان بنادر مبنی بر جذب شناورهای رو-رو گفت: استراتژی و هدف سازمان بنادر و دریانوردی؛ فعال سازی شناورهای رو-رو در بنادر شمالی کشور است و به صورت رسمی اعلام شده هر سرمایه گذاری که علاقمند به خرید شناورهای رو-رو است می‌تواند از محل وجوه اداره شده این سازمان تسهیلات کامل دریافت کند.

وی ادامه داد: استفاده از شناورهای رو-رو هزینه حمل و نقل را به حداقل می‌رساند و به عنوان یک خدمت ویژه در بنادر محسوب می‌شود، از این رو در کشورهای دریایی و بندری دنیا بهره برداری از این نوع شناورها رواج پیدا کرده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد با تأکید بر اینکه وجود شناورهای رو-رو در بنادر به عنوان یک امتیاز ویژه به حساب می‌آید خاطرنشان کرد: امروزه از این شناورها در بخش‌های مختلف به ویژه صادرات و واردات خودرو بیشترین استفاده صورت می‌گیرد.

اصل سعیدی پور با بیان اینکه استفاده از شناورهای رو-رو در صورتی به صرفه خواهد بود که بار به صورت دوطرفه وجود داشته باشد گفت: یک طرفه بودن بار شرایط متفاوتی را برای صاحبان کالا در مورد استفاده از شناورهای رو-رو رقم می‌زند و نیازمند بازاریابی لازم و کافی در این زمینه هستیم تا بتوانیم شاهد فعال بودن این شناورها در بنادر شمالی کشور باشیم.

وی ادامه داد: در یک مقطع زمانی که محدودیت‌هایی در مرزهای خشکی ایجاد شد، با ارائه تخفیف‌های ویژه از سوی سازمان بنادر و دریانوردی و نیز تخفیفات ویژه از سوی مالک شناور، استقبال خوبی در استفاده از شناورهای رو-رو در بنادر شمالی کشور صورت گرفت اما مجدداً به دلیل نبود بار دو طرفه، استفاده از شناورهای رو-رو کاهش یافته است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد با اشاره به اینکه پتانسیل استفاده از شناورهای رو-رو در بنادر شمالی کشور وجود دارد گفت: احیای استفاده از شناورهای رو-رو در بنادر شمالی در دستور کار سازمان بنادر و دریانوردی قرار گرفته است.

اصل سعیدی پور با بیان اینکه به منظور استفاده بهینه از شناورهای رو-رو باید تعرفه‌های مناسب تنظیم و خدمات اسنادی طراحی شود عنوان کرد: تنها عامل بازدارنده در استفاده از شناورهای رو-رو در بنادر شمالی کشور در حال حاضر یک طرفه بودن بار است و امیدواریم با رایزنی و بازاریابی بتوان این چالش را حل کرد و شاهد پویایی فعالیت شناورهای رو-رو بود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه حمل ونقل روزنامه تین
helptinn

تین‌نیوز در مدت 12 سال فعالیت مستمر، با رعایت اصل بی‌طرفی رسانه‌ای، اخبار، گزارش‌ها و رویدادهای حمل‌ونقل کشور را تحت پوشش و به‌طور رایگان در اختیار علاقه‌مندان و متخصصین قرار داده است.
ادامه فعالیت این رسانه علاوه بر حمایت‌های معنوی شما که همواره از آن بهره‌مند بوده‌ایم، نیازمند حمایت مادی شما است.

از ما حمایت کنید