| کد خبر ۳۱۰۹۸۹
کپی شد

◄ نگرانی شدید رانندگان اسنپ و تپسی از سخنان مدیران این دو شرکت درباره بیمه رانندگان

رانندگان اسنپ و تپسی از سخنانی که مدیران این دو شرکت درباره بیمه رانندگان فعال در این دو پلتفرم مطرح کرده اند به شدت نگران هستند و ضمن هشدار درباره تبعات مخالفت با بیمه رانندگان شاغل در تاکسی های اینترنتی خواهان رسیدگی نهادهای قانونی به این اظهارات شده اند.

نگرانی شدید رانندگان اسنپ و تپسی از سخنان مدیران این دو شرکت درباره بیمه رانندگان
تین نیوز |

رانندگان اسنپ و تپسی پس از انتشار سخنان مطرح شده در نشست اخیر مدیران این دو پلتفرم درباره پیامدهای طرح بیمه اجباری، نگرانی عمیقی را تجربه می کنند. بسیاری از آنان خواستار بیمه شدن هستند ولی معتقدند اجرای چنین طرحی بدون درنظرگرفتن شرایط واقعی بازار ممکن است وضعیت شغلی شان را بیش از پیش بی ثبات کند.

خبر پربازدید امروز را بخوانید:

◄ تصمیمات اشتباه دولت بازار برنج را به قحطی رساند/ بعد از بحران برنج منتظر بحران روغن باشید/ دولتمردانی داریم که حتی جمع و تفریق ساده بودجه کالاهای اساسی را بلد نیستند!

رانندگان اسنپ و تپسی می گویند مشخص نبودن تکلیف بازنشستگان، احتمال مسدود شدن پروفایل رانندگان فاقد مدارک بیمه ای، و افزایش هزینه ها در نهایت فشار مستقیمی بر درآمد آنها وارد خواهد کرد. به ویژه اینکه در متن طرح هیچ تضمینی درباره قطع نشدن مستمری بازنشستگان ارائه نشده و همین موضوع اضطراب هزاران راننده بازنشسته را دوچندان کرده است.

علاوه بر این، آنها نگران اند که افزایش هزینه های سهم کارفرمایی بیمه باعث بالا رفتن کرایه ها شود و به دنبال آن تعداد سفرهای ثبت شده کاهش پیدا کند؛ مسئله ای که مستقیماً درآمد روزانه رانندگان را تحت تأثیر قرار می دهد. بسیاری از رانندگان اسنپ و تپسی معتقدند که این طرح اگر بدون اصلاح و هماهنگی دقیق اجرا شود، تعادل عرضه و تقاضا را بر هم زده و احتمالاً باعث خروج بخشی از رانندگان از چرخه فعالیت خواهد شد. آنها از مسئولان می خواهند که پیش از اجرای نهایی، نظرات و دغدغه های رانندگان را جدی گرفته و راهکاری عملی و منصفانه ارائه دهند.

رانندگان اسنپ و تپسی هشدارها را می شوند و نگران تر می شوند!

در پی مطرح شدن طرح جدید سازمان تأمین اجتماعی برای بیمه اجباری رانندگان اسنپ و تپسی، مدیرعاملان این دو پلتفرم در نشست مشترکی نسبت به پیامدهای جدی اجرای آن هشدار دادند. به گفته آنها، اجرای این طرح می تواند ساختار فعالیت تاکسی های آنلاین را با چالش روبه رو کرده و باعث افزایش محسوس کرایه ها، کاهش کیفیت خدمات و نارضایتی کاربران شود.

این نشست اوایل هفته با حضور مدیرعاملان اسنپ و تپسی، معاونان حقوقی دو شرکت، رئیس اتحادیه کسب وکارهای مجازی، دبیر انجمن تجارت الکترونیک و مدیر امور حقوقی اتاق اصناف ایران برگزار شد. موضوع اصلی این جلسه، بررسی ابعاد مالی و حقوقی طرح جدید بیمه و اثر آن بر فعالیت رانندگان تاکسی های اینترنتی بود.

به گفته مدیران حاضر در جلسه، با وجود توضیحات قبلی تأمین اجتماعی مبنی بر اینکه مستمری بازنشستگان راننده قطع نخواهد شد، در متن رسمی طرح هیچ اشاره ای به این موضوع نشده است. مدیرعامل اسنپ و معاون حقوقی تپسی تأکید کردند که نبود این تضمین، نگرانی بزرگی برای بسیاری از رانندگان بازنشسته ایجاد کرده و می تواند موجب خروج تعداد زیادی از آنها از چرخه فعالیت شود.

همچنین مدیرعامل تپسی در این جلسه اعلام کرد که در صورت اجرای کامل طرح، پلتفرم ها مجبور خواهند شد برای جلوگیری از جرایم احتمالی، دسترسی رانندگان فاقد مدارک بیمه ای را مسدود کنند. این مسئله نه تنها باعث کاهش تعداد رانندگان فعال می شود، بلکه نسبت عرضه و تقاضا را نیز به طور جدی بر هم می زند.

یکی از مهم ترین مباحث جلسه، موضوع افزایش هزینه های پلتفرم ها به دلیل سهم کارفرمایی بیمه بود. طبق برآورد مدیران، این هزینه می تواند به طور مستقیم بین ۲ تا ۶ درصد موجب افزایش کرایه ها شود؛ اما تأکید شد که اثر نهایی بسیار بیشتر خواهد بود. کاهش تعداد رانندگان فعال و افزایش زمان انتظار مسافران می تواند به طور ناخودآگاه قیمت ها را بیش از مقدار اولیه بالا ببرد و حتی نرخ های لحظه ای را بدون امکان کنترل افزایش دهد.

مدیران تاکسی های اینترنتی هشدار دادند که اجرای شتاب زده این طرح، فعالیت رانندگان اسنپ و تپسی را با مشکلات جدی روبه رو می کند و در نهایت کاربران نیز متضرر خواهند شد. آنان خواستار بازنگری در نحوه اجرای طرح و طراحی سازوکاری شدند که هم از حقوق رانندگان حمایت کند و هم موجب فشار مالی شدید بر پلتفرم ها و مسافران نشود.

انتهای پیام

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید تین نیوز، تا ۲۴ ساعت بعد منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.
  • در نوشتن نظرات، لطفا بعد از هر کلمه، یک فاصله خالی بگذارید.
  • در انتقال تخلفات دستگاه‌ها، موارد تخلف را با ضمیمه نمودن اسناد تخلف به آدرس info@tinn.ir ارسال نمایید تا امکان پیگیری بصورت مستند فراهم شود.

  • بنده خدا پاسخ

    سلام چقدر خنده دار اصلنم معلوم نیست این حرف ها طبق نظرات پلتفرم تپسی و اسنپ نوشته شده ما راننده ها بیمه اجباری می خوایم که حد اقل یه امیدی داشته باشیم این درسته.

    • ممد

      این کار برای راننده ها و بیکار ها است...ما هم مثل بقیه مشاغل بیمه می خواهیم...کسی که جای دیگه شغل داره یا بازنشسته هست...اسنپ کار نکنه...نان راننده ها را هم آجر نکنه

  • مصی پاسخ

    سلام راننده ها رو کارفرما باید بیمه کنه این قانون کار هست تا الان هم از زیرش در رفتن سریعا باید پیگیری شه

  • ناشناس پاسخ

    بیمه باید اختیاری باشد نه اجباری ظاهرا تامین اجتماعی فقط به فکر درآمد خودش است وبس مدیران این دو پلتفرم هم فقط به در آمد خودشان فکر می کنند کاری به مشکلات رانندگان شاغل در این پلتفرم‌ها ندارند

  • سید جواد پاسخ

    دولت دیگر ترمز بریده مردوم را به فلاکت کشانده هنوز هم دست بردار نیست سفره مردوم دیگر باید با نان خشک وآب تامین شود بس نیست این همه بدبختی گوشت گران برنج گران اجاره خانه گران حبوبات گران لبنیات گران ماشین گران لوازم خودرو گران روغن ماشین گران دست مزد مکانیک گران فکر کنم جهنم که میگن همینه که شما برای مردوم درست کردین مسئولین هم تو بهشت زندگی می کنند خدا فقط به داد مردم بر رسد

  • مهدی پاسخ

    این بازی ها دیگه جواب نمیده اتفاقا نگرانی اسنپ از بیمه نیست بلکه اینه که دیگه نمیتونه راننده رو استعمار کنه و به بهانه های واهی مسدود کنه چون کارفرما هست حتی باید بیمه بیکاری بده و میشه ازش شکایت کرد ووووو چیزی که تا الان فرار کرده بودن و راننده رو استعمار میکردن وقتی اسنپ یک هفتم قیمت سر رو از اصل قیمت برمیدارد یعنی کارفرما هست و الان هم دردش فقط اینه که نمیتونه دیگه راننده رو استعمار و استثمار کنه همین فقط و فقط

  • ایرانی اصیل پاسخ

    مبنای قانونی: تعریف کارگر در ماده ۲ قانون کار
    ماده ۳ قانون کار: تعریف کارفرما
    عنصر کلیدی: «کنترل و نظارت» = مهم‌ترین معیار کارگری
    وابستگی اقتصادی = نشانه مهم رابطه کارگری
    نبود آزادی واقعی = نه پیمانکار، نه آزادکار
    دریافت کمیسیون توسط اسنپ = نقش کارفرما در تقسیم مزد
    استمرار و تکرار کار = قرارداد کار
    عدم امکان مذاکره در قرارداد = قرارداد کار
    مقایسه با رای‌های بین‌المللی (مهم برای استدلال داخلی)
    همین مطالب کافیست که اثبات کند رابطه کارگری و کارفرما بودن شرکت اسنپ و تپسی را . و اینکه راننده پیمانکار مستقل نیست . و تعریف پیمانکار چیز دیگه هست . و باید راننگان را بیمه کنند .

  • محمد پاسخ

    ۲۵درصد کمیسیون اسنپ ۲درصد مالیات برارزش افزوده۱۶درصد بیمه اجباری ۴درصد هم درصورت قبول نکردن سهم اسنپ ازبیمه که باید بازم راننده بده۴۷درصدجمعا ازکرایه کسر میشه حالا ببینید از کرایه ۱۷و۲۰و۳۵تومنی که نصف بشه بااین استهلاک وروغن ولاستیک وبیمه وبنزین وجریمه چیزی میمونه برای راننده های بدبخت بگیریم خونه بخوابیم به صرف تر هست

    • راننده

      25 درصد را از کجا آوردی؟!!! بقیه اطلاعاتت هم غلطه داداش

    • آرین

      مشکل راننده ها افراد ناآگاهی مثل تو هستن که فکر میکنن همه جا باید نظر بدن.

    • ناشناس

      داداش راست میگه بنده یک روز اسنپ کار کردم ۲۴درصد کمسیون برمی داره ،ضمنا مالیات برارزش افزوده رو هم به اندازه کمسیون کم می کرد
      واسه کرایه ۳۵ تومنی ۸۶۰۰ کمسیون و۸۶۰۰ مالیات

  • حضرتی پاسخ

    فکر نمی‌کنم بدبخت تر و درمانده تر از رانندگان اسنپ قشر دیگری باشد .یک نفر با یک خودرو در روز نهایتا پانصد هزار درآمد داشته باشه .

  • احمد پاسخ

    اسنپ کرایه‌ها رو درست کنه واقعا خیلی پایین هست آخه ۱۷ یا ۲۳ تمن کرایه اونم با نرخ تورم الان شاهکاره کمسیون ۲۳درصد چرا کم نمی‌کنید بیمه باید اختیاری باشه این وسط راننده بدبخت داره نابود میشه مسیر ۱۰۰کیلومتر رو ۱۹۰ تمن میزنه ایا انصافه.

    • سجاد

      به نظرت چرا اینجوری نرخ تعیین می‌کنه ها!؟ آفرین از قدیم گفتن تا ... هست خ...سوارم هست . خدا وکیلی خودم تا قیمت سفر به صرفه نباشه استارت نمی‌زنم . دوماً اون روز یه جا میخواستم برم کرایه ۳ سال پیش رو زده بود تا اسفند زدم یک نفر سریع قبول کرد پس مقصر خود ما راننده ها هم هستیم البته بعضیا

  • قاسم عباسی پاسخ

    درود. به جایی بر نمیخوره سود روزی سه میلیاری اسنپ پانصد میلونش بره برای حق بیمه رانندها بینوا که دارن روزی دوازده ساعت با تنها دارایش که همون خودرو زیر پاشه داره پول درآمد مفت سرازیر میکه تو جیب. اسنپ. ثپسی و دیگر پلتفرم ها. چرا همه دآمد بایید بدون ریالی کم شدن بره تو جیب شما. انصاف داشته باشین. بد نیست

  • احمد پاسخ

    تامین اجتماعی و دولت فقط به فکر درآمد خودشون هستن همچنین پلتفرم های اینترنتی.این وسط راننده و مسافر براشون هیچ اهمیتی نداره بیمه اجباری موجب خارج شدن بسیاری از راننده ها از شرکت های اینترنتی و به تبع آن افزایش کرایه خواهد شد

    • آرین

      چرا قصه میگی؟؟ بیمه اجباری بهترین چیز واسه راننده و کلا هر کارگریه.آخه وقتی چیزی نمیدونید مگه مجبورید نظر بدید؟

  • رضا پاسخ

    دراین مورد راننده ها گناه دارن اگر همگی باهم تصمیم بگیرن کار نکن اون اونا التماس می‌کن نه راننده.

  • بنده خدا پاسخ

    شما بفکر بنزین باشید که لیتری پنج هزار تومان بزنید و کرایه ها هیچ گونه تغییر ی نکردن و نکنند آنوقت حرفهای بیمه و غیره را بزنید

  • ناشناس پاسخ

    این همه پول کمیسیون می گیرند کجا هزینه میشه لطفاً قوه قضاییه خودش ورود کند که این تپسی و اسنپ چرا سنگ می اندازن جلو پای راننده ها. اما بهترین کار منحل کردن اسنپ و تپسی و اختیارش باید بدهد. سازمان تاکسیرانی

  • محمد پاسخ

    اکثر رانندگان تاکسی های اینترنتی شاغل هستن و این شغل دوم اونهاست ، یعنی بیمه دارن . ولی اون عده که شغل اصلیشون این کار هست ، حق دارن از مسئولین این شرکت‌ها درخواست بیمه شدن رو داشته باشن.

    • آرین

      اکثر رو از کجات درآوردی،

    • احمد زارعی

      شما که میگید اکثر از کجا آوردی بیشتر راننده ها اسنپ شغل دوم یا تو کارخانه کار میکنه یا شرکت کارگاه بعد این افراد خودشون بیمه دارن چرا باید دوباره بیمه پرداخت کنن دوم اینکه بازنشته راباید دوباره بیمه پرداخت کنه 23درصد کمیسیون 8درصد مالیات 4درصد عوارض شهرداری حالاهم 16تا 24 درصد بیمه چی میمونه از اون کرایه براي راننده چیزی نمیدونی الکی بحث نکن این کار بیشتر برای جبران بودجه که تامین اجتماعی کم داره انجام شده نه اینکه دلش به حال راننده امثال اونا بسوز

  • محمود پاسخ

    من الان پنج ساله دارم با اسنپ کار میکنم .فقط تو این سالها ماشینم شده آفتابه .هر چقدر هم که درست میکنی با این مسافر بی شعور که میگی ماشین بالاش است که در را مثل حیوان میکوبه بهم .یا با سطل اشغالی اشتباه میگیره که هر چی داره میخوره توی ماشین هم می‌ریزه..بعد هم که از راه متوجه نمیشه هی غر میزنم از اون مسیر می‌رفتی .یک امتیاز هم که میخواد بده انگار با اون امتیاز چه پولی گیر راننده میخواد بیایید که هر دروغی رو علامت میزنه.فقط مجبوری است که باید کار کرد وگرنه یک ساعت هم نمیشود با اسنپ یا تبسی کار کرد اگه گرفتار و مجبور نباشی.

  • اکبر گنجی پاسخ

    لعنت به این ۲ تا شرکت که از روز اول فقط برای راننده بدبختی داشته تا الان اندازه ارزن برای راننده ارزش قائل نیست فقط فکره کمسیونه خودشه و جیبه خودش راننده بمیره هم به درک این دیدگاهه اسنپ و تاپسی هست دولتم که هیچ والا اگه دخالت تو هیچ کاری نکنه برای مردم بهتره

  • ولی پاسخ

    اکثراً اسنپی ها بازنشسته هستند

  • داود پاسخ

    هر دم از این باغ بری می‌رسد فقط کیسه برای رانندگان اسنپ ندوخته بودند که دارند می‌دوزند بابا چقدر این جیب شما گشاده که هر چی دست تو جیب ملت میکنید پر نمیشه جیب دولت خدایا خودت رحم کن @@

  • احمدمرزبان پاسخ

    سلام مگر تایید صلاحیت چقدر طول میکشه بخدا گوشه خرج خانه را کار میکردیم الان یک ماه غیر فعال هستم رسیدگی کنید بیمه نخواستیم تشکر

  • ناشناس پاسخ

    من تو اسنپ کار می کنم ولی تو همیشه وثابت بازنشسته هستم هم بیمه درمانی دارم هم بیمه تکمیلی نیازی به بیمه ندارم قرار باشه اجبارا از من حق بیمه کسر بشه بدرد من که نمیخوره هیچ در امدم کم میشه واحتمالا نتونم دیگه بعضی اوقات کار کنم

  • محسن پاسخ

    به نظرم یمه اجباری اینطوری چرت و پرته آخه کدوم راننده‌ای میاد ۳۳ درصد از درآمدشو بده به اینا ین چه جور بیمه‌ایه آخه همینطوری ۲۰ درصد درآمد اون میره هیچی نمی‌مونه برامون وای به حال اینکه ۳۳ درصد بدیم

  • احمد پاسخ

    سلام به همه مخاطبان عزیز.
    امروز می‌خواهم درباره موضوعی حرف بزنم که فقط مشکل من نیست؛ درد مشترک هزاران راننده، پدر، بازنشسته و انسان‌هایی است که با شرافت زندگی می‌کنند.
    من یکی از سفیران تپسی هستم؛ بازنشسته دولت.
    بعد از ۳۰ سال خدمت، با حقوقی که حتی هزینه اجاره یک خانه ۶۰ ساله در جنوب تهران را هم پوشش نمی‌دهد، مجبورم برای تأمین زندگی خانواده ۸ نفره‌ام تاکسی اینترنتی کار کنم.
    نه از سر علاقه…
    بلکه از سر اجبار.

  • ناشناس پاسخ

    این روزها بحث «بیمه اجباری رانندگان» مطرح شده؛ تصمیمی که اگر درست مدیریت نشود، می‌تواند مستمری بازنشستگان تأمین اجتماعی را قطع کند یا هزینه‌های سنگینی بر رانندگان تحمیل نماید.
    در حالی که درآمد ما با این همه کمیسیون و عوارض و استهلاک، چندان زیاد نیست؛
    سفرهای ۱۰۰ هزار تومانی با کسورات مختلف چیزی برای راننده باقی نمی‌گذارند؛

  • احمد پاسخ

    تورم، قطعات خودرو، روغن، بنزین و جریمه‌ها چند برابر شده‌اند؛
    و خیلی از ما تنها منبع درآمدمان همین تاکسی است.
    من بارها فرم‌های طرح آلودگی هوا را برای شهرداری ارسال کردم اما ده‌ها میلیون تومان جریمه همچنان روی حسابم نشسته است.
    از یک طرف اجاره سنگین…
    از طرف دیگر هزینه‌های معیشت، بیماری، دندان، دارو و ترس از روزی که شاید نتوانم کار کنم.

  • احمد پاسخ

    من به یاد پدرم افتادم؛ پدری که با وجود بازنشستگی دنبال کار بود تا آبرویش جلوی ما حفظ شود.
    امروز همان جمله‌ها برای من تکرار شده و تازه می‌فهمم چه درد بزرگی پشت چهره ساکت یک پدر پنهان است.
    این پیام من به مسئولان است:
    قبل از تصمیم‌گیری درباره بیمه اجباری، فقط یک لحظه خودتان را جای من بگذارید؛
    جای راننده‌ای که با امید، با زحمت و با شرافت، روزش را شب می‌کند.
    بگذارید زندگی‌مان از هم نپاشد.
    ما درخواست غیرمعقول نداریم؛
    تنها می‌خواهیم عدالت، انصاف و فهم واقعی از شرایط زندگی یک راننده و بازنشسته در تصمیمات دیده شود.
    با احترام

  • محسن پاسخ

    همه جای دنیا کارفرما باید نیروهاش رو بیمه کنه اسنپ کلی کمسیون داره از راننده کم میکنه بدون ارائه هیچ خدماتی باید راننده بیمه شه تا حالا هم چون قانون مملکت فشل هست از زیرش در رفته

  • هومند عسگری پاسخ

    صدرصد باید بیمه باشیم ، خواهشاً نهادهای قانونی دخالت کنند و ما ها که الان واقعا نیاز مبرم به بیمه تامین اجتماعی داریم رو ساپورت کنید ...مدیران این دو پلتفرم فقط به فکر منافع خودشان هستند لطفا بیمه را اجباری کنید

    • احمد زارعی

      من الان بیمه تامین اجتماعی هستم میخوام بیام بیرون چون بیشتر هزینه دارو از زیر پوشش دراومده هر دکتر متخصص بری اصلا به بیمه توجه نمیکنه و مبلغ کامل میگیره به جای این برو یک بیمه عمر تکمیلی بگیر راحتی

  • آرین پاسخ

    تیتر و سوتیتر هیچ ربطی به هم ندارند.
    اولا چند درصد افزایش کرایه هیچ مسافری رو نمیکشه. کسانی که تورم بالای ۵۰ درصدی سالانه رو تحمل میکنن و دم نمیزنن نگران چندر غاز افزایش، کرایه هستند؟
    دوما هیچ راننده ای نگران نیست از خودتون خبر تولید نکنید.اکثر راننده ها بیمه و آینده ندارن،اینا که نباید به پای یه عده کارمند و مستمری بگیر دوشغله بسوزن. راننده هم آدمه، همانطور که همه جا از حقوق کارمند و کارگر دفاع میشه،اینجا هم باید بشه.نویسنده پفیوز هم جیره خور اسنپ و تپسیه که اینجوری از زبون اونا حرف میزنه. کلا این شرکت ها عوامل رسانه ای فعال زیاد دارن.

  • معصومه پاسخ

    زنهای بی سرپرست چه کنند ؟ بریم کنار خیابون واستیم؟ بازنشسته شدیم آیا با حقوق بازنشستگی میشه زندگی کرد؟ ناسالم زندگی کنیم؟ حداقل ی جایی رو دولت درست کنه مثل زمان شاه .بریم روسپیگری

  • ناشناس پاسخ

    همه باید به قانون احترام بذاریم

  • حمیدرضا پاسخ

    با سلام بنده یه بازنشسته هستم با حقوق ۱۸ تومون به اقایان مسول بگید ایا شماها میتونید با ۱۸ تومون با سه سر عاله زندگی یکماه تون بگذورنیداینهم با این تورم وحشتناک اگرتامین اجتماعی بخوادحقوق قطع بکنه بنده هم مجبورم ازاد کار بکنم ازاسنپ یا تپسی کنارگیری بکنم بنده نمیدونم مسولین عوض اینکه دست ادم بگیرن بدتر پا ادم میگیرن والله نمیدونم کجای جهان زندگی میکنیم والسلام

  • ناشناس پاسخ

    بازنشسته بیمه داره مستمری هم داره میگیره خوب مجبور مگه بزارن جوان ها کار کنند هم راننده کم تر میشه هم اونایی که واقعا شغل اورسون بیمه میشن و کرایه ها هم بهتر میشه حالا بخااگطر بازنشستگان که مستمری میگیرن از اینور کرایه اسنپ ماهی کلی درآمد همشون هم خونه زندگی رفاه دارن چون قدیم کار کردن اینهمه گرامی نبوده بلای جان جوان های که شغل اصلیشون اسنپ شدن

  • خیر خواه پاسخ

    رانندگان اسنپ دو دسته هستن . یه دسته که خودشون بازنشسته حقوق بگیر یا شاغل هستن که بیمه دارن و از اسنپ‌ برای درآمد دوم و کمکی استفاده میکنن که این دسته چون بیمه دارن نیاز به بیمه شدن ندارن . دسته دوم رانندگانی هستن که تمام وقت کار میکنن و کار اصلیشون فقط اسنپه و فاقد بیمه هستن . این دسته از رانندگان خودشون میتونن بیمه اختیاری برای خودشون رد کنن البته کرایه ها باید افزایش پیدا کنن که بتونن برای خودشون بیمه رد کنن . واقعا کرایه ها ارزون هستن و به صرفه نیستن و نصف درآمد اسنپ خرج بنزین و روغن و اینترنت و استهلاک و تعمیرات ماشین میشه.

  • نیک منش پاسخ

    به نظر بنده کسایی که بیمه و درآمد دارن نباید اجازه فعالیت در اسنپ و سایر تاکسیهای اینترنتی داشته باشن چون حق رانندگان بیکار و فاقد حقوق و بیمه ضایع میشه و تعداد سرویسهای کمتری نصیب رانندگان واقعی اسنپ میشه .‌موقع ثبت نام رانندگان برای فعالیت حتما باید استعلام بشه که آیا دارای بیمه و حقوق هستن یا خیر . اگه دارای بیمه و حقوق باشن نباید اجازه ثبت نام‌ بشون داد . البته بیمه بیکاری استثنا هست و کسایی که دارن از بیمه بیکاری استفاده میکنن باید اجازه فعالیت بشون داد . درآمد اسنپ واقعا کمه و با این وجود بخش بیشترش خرج خود ماشین میشه . انصاف نیست رانندگانی که حقوق شاغلی یا حقوق بازنشستگی اسنپ کار کنن .

    • احمد زارعی

      داداش توهم خدا رو میخوای هم خرما
      با این حقوقی که میگیرن چکار میتونن بکنن دوم اگه توهم عرضه داری برو شرکت کارکن بعد برو اسنپ کارکن

  • ام جی پاسخ

    نویسنده محترم خواهشا مزخرفات ذهن خودتو به رانندهای اسنپ نچسبون بنده به عنوان یک راکب موتورسیکلت اسنپ وتمام اون همکارانم که باهاشون سروکاردارم خواهان بیمه هستیم ..اینجوری حداقل امیدی به آینده داریم آخه مگر تاکی وتاچندسالگی ماهامیتونیم کارکنیم آقا ماهم بازنشستگی می‌خواهیم ..اونایی که مخالفن یک مشت کارمندوبازنشسته هستن که تفریحی میان اسنپ کارمیکنن وبیشترشون بیمه هستند...پس خواهشاچرت وپرت نگید تمام کارکنان واقعی اسنپ صددرصد خواهان‌ بیمه هستند...

    • احمد زارعی

      اون آقای که میگی بازنشسته هست داره فعالیت میکنه فکر نمی‌کرد مملکت این حوری بشه بعدش تو که داری سنگ تامین اجتماعی به سینه میزنی هیچی نداره بیشتر داروهارو از پوشش حذف کرده و دکترمتخصص میری ویزت آزاد بعدشم تامین اجتماعی اینکار رو فقط برای جبران کمبود بودجه خودش کرده که از راننده تاکسی اینترنتی بگیرن نه اینکه از تو خوششون اومده

    • احمد زارعی

      اگه همین جوری پیش بره احتمالا تامین اجتماعی برشکست نشه خوبه

  • حقگو پاسخ

    راننده ای که هنوز ۱۰کیلومتر سرویس را قبول می‌کنه ۳۰ هزار تومان باید هم بهش ظلم بشه مستحقه ظلمه خودش میخاد

  • کیارش پاسخ

    فکر کنم رئیس اسنپ خودشو راننده جا زده مصاحبه کرده با اینا🤣🤣🤣

  • رضا پاسخ

    دست بردارید از سر کچل راننده ها ،مفت خورهای چاق و چله!!!

  • زهره قاسمی ازشیراز پاسخ

    لطفا در مورد بیمه رانندگان سرویس هم صحبت شود نه فقط اسنپ

  • داريوش ببرافکن پاسخ

    سلام من بازنشسته هستم و اگر بخوام دوباره حق بیمه‌ای از من بگیرن با اسنپ قطع همکاری خواهم کرد

  • منصور رستمی ، پاسخ

    همه در مورد نگرانی بیمه در مورد باز نشستگان و مستمری بگیران دارند ؟؟! با کسانی مثل بنده که ۶۳ سال دارم و هیچ گونه بیمه یا بازنشستگی ندارم و فقط زندگی ام با کار و درآمد از این دو شرکت می‌گذرد چه باید کرد چون بیمه افراد بالای ۶۰ سال را قبول نمیکند

  • احمد زارعی پاسخ

    باسلام اول اسنپ داره 23درصد کمیسیون مالیات 5درصدعوارض شهرداری میگیره حالا بیا بالای 6تا 7درصدبگیره به کنار چرا یک بازنشسته باید حق بیمه دوباره بده یا اون نفراتی که تو مجموعه دیگه کار میکنن بیمه دارن برای 4ساعت فعالیت تو اسنپ دوباره حق بیمه پرداخت کنه این کاربرای نفراتی خوبه که فقط با اسنپ کار میکنن خوبه پس خیلی از این نفرات که نظردادن درست نمیدونن چیه بحث الکی نکن تازه نفراتی که به غیر از بيمه تأمین اجتماعی بیمه دیگه ای دارن از پرداخت حق بیمه معاف هستن اینکار فقط برای این که تامین اجتماعی داره برشکست میشه اینکار فقط برای تیغ زدن مردم بس

  • ناشناس پاسخ

    خیالتون راحت. قیمت ها اگر ۳ برابر هم بشه تقاضا کننده کم نمیشه. اینقدر قیمت ها پایین هسش که با این چیزها کم نشن. ما حاضریم ی درصد ازمون کم کنن و بیمه شیم. اصلا نگران نیستیمممم..شما نگران راننده ها نیستی

  • رضا سوری پاسخ

    واقعا جای تأسف داره چون فکر نمی کنم دیگه کسی ضعیف تر از راننده اسنپ وتپسی وجود داشته باشه با وجود همه این مشکلات متأسفانه مسولان ما به جای اینکه مشکلی حل بکنن هزارتا مشکل دیگه خودشون جلوراه مون می زارن من خودم یه مدتی بود که بیکار شده بودم و داشتم از بیمه بیکاری استفاده می کردم وحتی یکبار هم پیش نیومده بود که بازرس بیمه بیاد و من خونه نباشم اما متأسفانه منو صدا زدن به کارگزاری بیمه وبهم گفتن بخاطر اینکه شما بعدازظهر ها می روید اسنپ بیمه بیکاری منو قطع کردن واقعا این درسته ؟

  • علی افشاری پاسخ

    چراغونی شده جامعه ما همه نگران چیزی هستند

  • من پاسخ

    خیلی از مردم سکه طلای تقلبی خریدند و فقیر و بدبخت شدند. مرکز چاپ و فروش سکه های طلای تقلبی.
    تهران خیابان فردوسی پاساژ مرکز تجارت جهانی فردوسی طبقه همکف واحد {....} مغازه سکه فروشی {....}.
    دارای جواز از اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا.
    جواهر. نقره و سکه.
    کد پستی {....}
    تلفن مغازه 0216634{....}
    موبایل فرجامی 09123{....}
    و.; 0919{....}
    و گرانی و فساد اقتصادی در ایران درست کردند.
    و به جنگ 90 ملیون ایرانی رفتند.
    و به این می گویند اخلال در نظام اقتصادی کشور.
    و ایجاد گرانی.

    اطلاعات مغازه در تین محفوظ است

  • محمد پاسخ

    الکی دعوا نکنید سر یه موضوع بسیار بی اهمیت چرا که مسافرکشی صرفه اقتصادی نداره دنبال یه شغل دیگه باشید

  • مهدی ازفلاورجان پاسخ

    دوهفته است اسنپ اون همسرم قطع شده وصلش نمیکنندبه بهانه اسالت حساب کاربری

  • امیر طلوعی پاسخ

    بیش از ۴ سال است سهمیه بنزین تاکسیهای اینترنتی طبق قانون پرداخت نشده و وزیر کشور مغایر با قانون دوره شهید رئیسی به صراحت گفت نمی‌دهیم. حق خودمان را بدهید. نه اینکه منت ۲۰۰ لیتر بر سر ما بگزارید که مصرف نهایتا ۷ روز کاری ماست

  • ناشناس پاسخ

    فقط اعتصاب

  • علی پاسخ

    شما موضوع دیگه ای ندارین از صبح تا شب نگران راننده اسنپین شغلی که بطور غیر قانونی داره کار میکنه حتما خودتون هم توی اسنپ کار میکنین

  • Mahdi Manavi پاسخ

    سلام خدا قوت
    اکثرا فرهنگیان و بعضی کارمندان در اسنپ کار می کنند با بیمه اجباری ....رانندگان اسنپ به نصف تقلیل خواهد شد ...این ترفند دولت دست قشر پایین کم درآمد را ببندد و مثل برده همه رو در شغل خود محصور کند مثلا یک ارتشی ظهر میره پادگان بعد ازظهر اسنپ ...و غیره دست همه بسته میشه

  • وحید پاسخ

    سلام شما از کمسیون های بسیار بالا، خدمات در حد هیچ، گزینه های غیر منصفانه بخصوص در اسنپ که با روح وروان رانندگان بازی میکنه بیا بنویس، بیمه پیش کش

  • ناشناس پاسخ

    تپسی پشتیبانیش یک سری احمق پشم آلو نشستن انجا پاچه میگرن کارمنداشونم اروپاست بیاید از نمایشگاه تپسی دیدن کنید حساب کن پشم آلو با {....} قاطی بشه ببین چی میده قاره

  • ناشناس پاسخ

    چرا حقیقت گفته نمیشه. بابا ایها الناس سال ۴۰۳ درآمد فقط اسنپ از محل فقط کمیسیون هاش دقیق ۶/۷ تریلیون تومان بوده. ولله بالله اعلام رسمی کردند. کدوم حق بیمه؟ چه نگرانی ای؟ تمامش گیم ه. بازی ه؟ بنزین گران شده کرایه هارو کم کردند. ماهنوز اندرخم یک کوچه ایم

  • ناشناس پاسخ

    خیر حضرات کمیسیون اسنپ ۱۵ تاست ولی بامالیات و عوارض شهرداری و ارزش افزوده همون ۲۰ و خرده ای میشه. خوشنال باشید کارمون انقدر ارزشمند ه که ۳درصد ارزش افزوده ش تصاحب میکنند. مهم عناوین ه والا نیت دزدی ه

  • عباسعلی پاسخ

    اقا ،این نوشته ها این اضحار نظرها مربو ط به خود شرکت هست خودرو گران وگران تر می شود ،ولی کرایه ،نه ؟بعدش لعنتی با این که کرایه کم زده میشه ،مسافر کد تخفیف اعمال می کنه ،کمیسیون بالایی برداشت می کنند ،به صدا و سیما و قوه قضایه هم روشوه دادن ،دوستان راننده توجه کنند. درامد این دو شرکت حتی از درامد نفت هم بالا تر ،قیمت پایین .و تقاضا به نفع شرکت هست ،به ضلر راننده ،این یک ایده ی خود خواهانه هست ،


  • ناشناس پاسخ

    اینکه رانندگان بیمه بشن و کرایه ها بالا بره راننده ها را نگران کرده؟ عجب

  • احمد پاسخ

    سلام من هم کل زندگیم همین ماشین واقعا اکثر راننده ها توی این استان ما که کار نیست کارخانه نیست همه جوان ها داران با اسنپ کار می‌کنند براشون مهم نیست چقدر اسنپ برا بیمه کم کنه فقط بیمه بشن تا یکم شاید دلگرم تر کار کنن واز دقدقه فلج شد از رانندگی راحت بشن ویگن کار ما هم پشتوانه داره ممنون

  • برده ی اسنپ و تپسی وماکسیم پاسخ


    بیمه ی اجباری برای راننده گان اینترنتی که شغل اصلی و دائمی شان است واجب و الزام است. لطفا قوه قضا ورود کند تا جلوی این بردگی گرفته شود.۳سال از من بردگی کشیدند همه جای دنیا مردم کار می‌کنند و رشد می‌کنند ولی در این جا ودراین شرکت های غیر انسانی همش باعث ضرررانندها شدند وبه خیلی ازراننده ها خسارات فراوانی وارد کردند.چون نرخ کرایه یامزد نسبت به کار انجام شده بسیار کم است و راننده هااز سرمایه شون که همون ماشین میشه ،به این شرکت ها کمسیون میدن.امیدوارم همین الان قوه قضائیه ورود کنه تا راننده ها که بیشتر قشر زحمت کش جامعه هستند رو ازاین بردگی نجات بده.ممنون‌.والسلام.

  • مریم پاسخ

    الان دو هفته است اینقدر قیمت ها رو زیاد کردید چه خبرتونه مسیری که من 160تا 170 میدادم هر روز دارم 240 تومن میدم تازه ساعت 3 بعد از ظهر الله