| کد خبر: 187390 |

کشتی های کانتینری قدیمی غیر اقتصادی در آستانه اجرای قانون 2020 به مراکز اوراق کشتی فرستاده می شوند.

تین‌نیوز | 

کشتی های کانتینری قدیمی غیر اقتصادی در آستانه اجرای قانون 2020 به مراکز اوراق کشتی فرستاده می شوند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از مانا، موسسه Drewry اعلام کرد: پیش بینی می شود در آستانه سال 2020 میلادی تعداد بیشتری از کشتی های قدیمی، غیر اقتصادی، غیر قابل بهره برداری و با کارآیی کمتر برای اوراق  فرستاده شوند.

این وضعیت شامل حال کشتی هایی  که ارزش نصب اسکرابر را ندارند نیز می شود. تعداد کشتی های کانتینری قابل اسکراپ دو درصد ناوگان جهانی را تشکیل می دهند.

بر اساس این گزارش مالکان کشتی تاکنون در برابر انتخاب کشتی های قدیمی برای اسکراپ مقاومت نشان داده اند. در حالی که خروج کشتی های فرسوده از ناوگان ها به کاهش بحران بازار کمک خواهد کرد.

Drewry اعلام کرد: سال 2018 کشتی های کانتینری با ظرفیت 120هزار TEU برای اسکراب فروخته شد که تعداد 90 هزار TEU رسما اوراق  شد.

پیش بینی می شود اگرچه برای سال جاری کشتی های کانتینری به ظرفیت 450 هزار TEU قابل اسکراب باشد اما اعزام کشتی های کانتینری به ظرفیت 300  هزار TEU برای اوراق قطعی است.

به گزارش Drewry حدود 80 درصد ناوگان جهانی کمتر از 15 سال سن دارد که بعید است از میان آنها شناوری به اوراق فرستاده شود.

حدود 10 درصد ناوگان جهانی نیز در محدوده سنی 15 تا 20 سال قرار دارند. در این میان پنج درصد ناوگان بیش از 20 سال قدمت دارند. که از میان آنها کشتی های کانتینری با 100هزار TEU یا باید به اسکرابر مجهز شوند و یا در انتظار نصب آن هستند. در حال حاضر متوسط سن ناوگان 12 سال است.

منبع: سايت خبری مانا

اخبار مرتبط

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه حمل ونقل روزنامه تین