| کد خبر: 221070 |

یک فعال صنفی بخش حمل و نقل کالا مطرح کرد:

درحالی که چند روز پیش عضو کمیسیون عمران مجلس، با بیان اینکه تفکیک وزارت راه و شهرسازی ضرورتی ندارد، گفت «این موضوع تاکنون در کمیسیون عمران مجلس مورد بررسی قرار نگرفته و به نظر من این مسئله در اولویت قرار ندارد» یک فعال صنفی بخش حمل و نقل جاده‌ای می‌گوید: تفکیک وزارت راه و ترابری از مسکن و شهرسازی ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

تین نیوز

درحالی که چند روز پیش عضو کمیسیون عمران مجلس، با بیان اینکه تفکیک وزارت راه و شهرسازی ضرورتی ندارد، گفت «این موضوع تاکنون در کمیسیون عمران مجلس مورد بررسی قرار نگرفته و به نظر من این مسئله در اولویت قرار ندارد» یک فعال صنفی بخش حمل و نقل جاده‌ای می‌گوید: تفکیک وزارت راه و ترابری از مسکن و شهرسازی ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

به گزارش تین نیوز،  رئیس هیئت مدیره انجمن رانندگان کامیون‌های یخچال دار استان تهران افزود: مسئولان به دلائلی که قابل درک و قابل قبول نیست اقدام به ادغام 2 وزارتخانه راه و ترابری و مسکن و شهرسازی کردند، کاری که به اذعان متخصصان و صاحبان علم، اندیشه و تجربه، اشتباه بزرگی بوده است.

بیشتر بخوانید:

عبدالله خانعلی گفت: شاید هم فعالیت این 2 وزارتخانه اهمیت چندانی نداشته است،  زیرا اگر موضوعی برای مسئولان کشوری اهمیت داشته باشد قطعاً نگاه ویژه‌ای هم به آن خواهند داشت.

وی تاکید کرد: بسیار خرسند شدم از اینکه اخیراً کانون سراسری انبوه سازان به درستی و کارشناسانه به موضوع واکنش نشان داده و خواستار تفیک این 2 وزارتخانه از یکدیگر شده است.

او افزود: تا جایی که بنده اطلاعات دارم جوامع پیشرفته یا جوامعی که قصد پیشرفت، بهینه‌سازی و بهره‌وری بیشتر و بهتر را دارند، در صدد تفکیک وظایف، تخصصی کردن امور، اعطای مسئولیت به افرادی متخصص و پاسخگو کردن فرد مسئول در قبال مسئولیت شان هستند.

رئیس هیئت مدیره انجمن رانندگان کامیون‌های یخچال دار استان تهران عنوان کرد: در حالی که ادغام وزارتخانه‌ها و ادارات دولتی مغایر با کار اصولی، درست و مسئولیت پذیری است.

خانعلی تاکید کرد: معتقدم از زمانی که وزارت راه و ترابری با وزارت مسکن و شهرسازی ادغام شده کارآیی وزارت راه و ترابری به‌شدت تنزل داشته و حمل و نقل نه تنها پیشرفتی نداشته بلکه با مشکلات عدیده ای نیز مواجه شده که  شرایط امروز حمل و نقل گواهی بر این ادعاست.

این فعال صنفی بخش حمل و نقل جاده‌ای افزود: با توجه به اظهار نظر کانون سراسری انبوه سازان، احتمالاً نظر فعالان بخش مسکن و شهرسازی هم در مورد وزارت متبوع خویش همین است.

 وی گفت: از آنجا که اطلاعات تخصصی در مورد مسکن و شهرسازی ندارم، شاید از نظر مسئولان، وزارت مسکن و شهرسازی نیازی به وزارتخانه و وزیر مستقل نداشته باشد و بدون وزیر هم قابل اداره کردن باشد، کما این‌که یک مسئول در نطقی فرمودند کار دولت ساختن خانه نیست و افراد خودشان باید خانه بسازند.

خانعلی ادامه داد: ولی در مورد حمل و نقل، از آنجا که فعالان بخش‌های مختلف حمل و نقل نمی‌توانند خودشان زیرساخت‌های آن را ایجاد کنند، مدیریت وزارت راه و ترابری به دلیل اهمیت بسیار ویژه آن و تاثیرگذاری بر سایر بخش‌های جامعه، نه تنها باید به تنهایی وزیری مستقل داشته باشد،  بلکه اگر مسئولان واقعاَ بخواهند دلسوزانه و با در نظر گرفتن منافع ملی و موقعیت استراتژک منطقه‌ای که ایران در آن قرار دارد به آن نگاه کنند، باید هر یک از بخش‌های زمینی، دریایی، هوایی و ریلی آن باید مستقلاً وزیری متخصص و آگاه به مسائل داشته باشد مانند کشور هندوستان که برای جاده‌های کشورش وزیری مستقل دارد تا چه رسد به اینکه با نگاه سطحی بخواهیم برای هر 2 وزارتخانه یک وزیر داشته باشیم.

وی گفت: بر این اساس امیدوارم مسئولان با درک صحیح حساسیت و جایگاه ویژه حمل و نقل در اقتصاد ایران و ارزش افزوده آن برای معیشت مستقیم و غیر مستقیم افراد جامعه و اقتصاد کشور توجه خاصی به وزارت راه و ترابری داشته و این وزارتخانه را از مسکن و شهرسازی تفکیک نمایند.   

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • محسن متقین 0 0

    سلام
    اینکه مسئولین مختلف نظرات مختلفی را ارائه می‌کنند وحتی این نظرات گاها صد درصد باهم تفاوت دارد چیز عجیب وتازه ای نیست .
    درهمین خبر که نظرعضو کمیسیون عمران مجلس درخصوص موضوع تفکیک دووزارتخانه راه و مسکن و شهرسازی رامنعکس کرده است .نظر رییس جمهور راهم اینگونه عنوان نموده اند
    چندی پیش حسن روحانی گفته بود: به دنبال جداسازی مسکن و شهرسازی از راه و حمل‌ونقل و بازرگانی از صنعت و معدن بودیم و ر حال حاضر هم این کار را ضروری می‌دانم، اما به هر دلیلی نمایندگان مجلس شورای اسلامی همراهی نکردند.

    رئیس‌جمهوری ادامه داد: این به نفع کشور بود که در شرایط تحریم این وزارتخانه‌ها تفکیک شوند. ما در شرایط تحریم به یک وزارتخانه بازرگانی فعال نیازمند هستیم، اما صنعت و معدن و تجارت هم در این وزارتخانه وجود دارد و کار پیش نمی‌رود..

    خب تکلیف روشن است،براستی آیا تصمیمات میتواند برپایه سلیقه افراد انجام شود؟!
    پس. گزارشات توجیهی ونظرات کارشناسی وانهم درحد واندازه آن طرح کجا ست؟!

آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه حمل ونقل روزنامه تین