| کد خبر: 221693 |

از عذرخواهی وزیر صمت تا چراغ سبز مجلس به دولت

دولت برای واردات خودرو نیازی به طرحی از سوی مجلس ندارد. مجلس واردات خودرو را ممنوع نکرده و دولت هر زمانی که بخواهد می‌توانند واردات آن را آزاد کند.

تین نیوز

واردات خودرو حتی دست دوم آن مدت هاست به یکی از چالش های جدی صنعت خودرو در ایران تبدیل شده است. از یک سو ما با محدودیت واردات از سوی مجلس با توجه به برخی مصوبات مواجه هستیم از سوی دیگر با خودروسازان دخالی و رانتی که در این این حوزه در اختیارشان قرار گرفته است روبه رویم که قطعا یکی از مخالفان سرسخت و جدی چنین تصمیمی خواهند بود.

اما افزایش قیمت خودروهای داخلی و نیز میزان کیفیت تولیدات آنها با توجه به فاصله زیادی که با استانداردهای جهانی دارند باعث شده است که بالاخره وزیر صمت پنج شنبه هفته گذشته بر این امر صحه گذارد و از مردم بابت کیفیت پایین و قیمت بالای خودرو عذرخواهی کند.

علیرضا رزم حسینی اظهار کرد که در حوزه صنعت خودرو دچار عقب افتادگی هستیم و آن طور که باید در ساخت داخل پیش نرفته‌ایم، این رویه نتیجه تحریم‌هاست که نشان داد صنعت خودرو چقدر وابستگی به ارز دارد. او گفت: بابت خودروهای بی‌کیفیت از مردم عذرخواهی می‌کنم و شرمنده‌ایم که نتوانستیم برای مردم خودرو باکیفیت تولید کنیم.

حالا با عذرخواهی چند روز قبل وزیر صمت از مردم بابت کیفیت پایین خودروها، گمانه‌زنی‌هایی درباره تصمیمات جدید در حوزه واردات خودرو مطرح شده است. بنابراین بعد از این اظهارات وزیر صمت همه نگاه ها متوجه مجلسی ها شد تاکنون که یازدهمی های پارلمان نشین به این موضوع واکنش منفی نشان نداده‌اند و می‌گویند که دست دولت در واردات خودرو باز است و مجلس نیز آن را منع نکرده.

در همین راستا مصطفی طاهری، عضو کمیسون صنایع و معاون به «تجارت‌نیوز»، گفته است: دولت برای واردات خودرو نیازی به طرحی از سوی مجلس ندارد. مجلس واردات خودرو را ممنوع نکرده و دولت هر زمانی که بخواهد می‌توانند واردات آن را آزاد کند.

وی گفت: ما برای وارد کردن خودرو طرحی نداریم، اما در طرح کمیسیون که طی هفته‌های آینده به صحن می‌رود موضوع واردات تکنولوژی برای بهبود کیفیت مطرح است.

یوسف داودی، دیگر عضو این کمیسیون نیز گفته: بحث واردات خودرو در مجلس مطرح است و نظرات مثبت و منفی برای آن وجود دارد. برخی از نمایندگان نیز پیشنهاد واردات داده‌اند. مجلس نیز طرحی برای حوزه خودرو دارد که احتمالا در هفته آینده بررسی نهایی آن انجام می‌گیرد.

بهزاد رحیمی، دبیر دوم کمیسیون صنایع و معادن نیز از اعمال نظارت بیشتر و ارتقا کیفیت در طرح کمیسیون خبر داده و گفته است: خودروسازها باید براساس انتظارات و استاندارهای مردم خودرو تحویل دهند نه این که چون تقاضا زیاد است هر خودروی بی‌کیفیتی را به مردم بفروشند. به گفته او، همچنین اعتراضات زیادی نسبت به افزایش قیمت سایپا و نحوه قرعه‌کشی وجود دارد که باید بررسی شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه حمل ونقل روزنامه تین