| کد خبر: 193612 |

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد؛

تردد پرحجم کشتی‌های خارجی در آب‌های تحت مسئولیت ایران

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با تاکید براینکه با بالاترین استانداردها ایمنی ورود، خروج و تردد کشتی‌های کشورهای مختلف تامین می‌شود، اظهار داشت: خدمات با بالاترین سطح ممکن به خطوط ناوگان دریایی متعلق به کشورها و شرکت‌های مختلف در حال ارائه است.

تین نیوز

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با تاکید براینکه با بالاترین استانداردها ایمنی ورود، خروج و تردد کشتی‌های کشورهای مختلف تامین می‌شود، اظهار داشت: خدمات با بالاترین سطح ممکن به خطوط ناوگان دریایی متعلق به کشورها و شرکت‌های مختلف در حال ارائه است.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد راستاد؛ معاون وزیر راه وشهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه روند تردد خطوط مختلف کشتیرانی در بنادر کشورمان و در حوزه آب‌های تحت مسئولیت کشورمان عادی و طبق برنامه است،‌ گفت: آمار و ارقام تردد در بنادر از نظر حجم تخلیه و بارگیری مثبت است و کشتی‌های  متعددی در بندر امام خمینی،‌ بندر شهید رجایی و سایر بنادر در حال تخلیه بار یا در بندرگاه منتظر ورود به بنادر هستند.  

* تردد پرحجم کشتی های خارجی در آب‌های ایران

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با تاکید بر اینکه تردد به صورت کاملا عادی در آب ها، بندرگاه‌ها و مسیرهای دسترسی به بنادر ایران در جریان است، ادامه داد: بخش زیادی از ناوگان در حال تردد در آب‌های ایران کشتی‌های خارجی هستند و  تحت پرچم کشورهای مختلف با امنیت کامل تردد می‌کنند و وارد بنادر کشورمان می‌شوند.

راستاد تاکید کرد: با بالاترین استانداردها ایمنی ورود و خروج و تردد کشتی‌های کشورهای مختلف تامین می‌شود و خدمات با بالاترین سطح ممکن به خطوط ناوگان دریایی متعلق به کشورها و شرکت‌های مختلف در حال ارایه است.

وی با بیان اینکه بنادر ایران ایمن هستند و از امنیت کافی برخوردارند، گفت: در حال حاضر تردد در آب‌های تحت مسئولیت کشورمان کاملا عادی است و امیدواریم با توجه به اقتداری که در حوزه تامین امنیت دریایی کشور وجود داشته و دارد بدون مشکل و مخاطره‌ای این ترددها ادامه داشته باشند و از این بابت هم تهدیدی برای هیچ ناوگانی وجود ندارد.

* روند صعودی تخلیه و بارگیری در بنادر کشور در چهار ماهه ابتدای امسال

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به میزان تخلیه و بارگیری در بنادر کشورمان از ابتدای امسال تا کنون،‌ اظهار داشت: خوشبختانه در چهار ماهه ابتدای امسال روند تخلیه و بارگیری در بنادر کشورمان صعودی بوده است و تخلیه و بارگیری کالاهای غیر نفتی در این مدت ۲۶ درصد رشد داشته است.  در زمینه صادرات کالاهای غیر نفتی هم اعداد و ارقام با رشد مواجه بودند.

* رشد ۳ درصدی  ورود کشتی‌های اقیانوس پیما با ظرفیت بیش از ۱۰۰۰ تن نسبت به مدت مشابه سال گذشته

راستاد گفت: به طور کلی روند وزنی تخلیه و بارگیری در انبار بنادر کشورمان مثبت بوده که موید این است، تردد روان و عادی در آب‌های تحت مسئولیت ایران در جریان است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی تاکید کرد: همچنین ورود کشتی‌های اقیانوس پیما با ظرفیت بیش از ۱۰۰۰ تن نسبت به مدت مشابه در سال گذشته با رشد ۳ درصدی مواجه بود که این رشد نشان می‌دهد تردد کشتی‌ها طبق روال قبل و حتی بیشتر از سال گذشته بوده است.

منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.