| کد خبر: 189891 |

رئیس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با تأکید بر این‌که مشکل کند بودن روند ترخیص کالا به بنادر مربوط نمی‌شود، اظهار کرد: علت اصلی تأخیر در ترخیص کالا تعدد ضوابط و کند بودن فعالیت‌ها در سایر دستگاه‌هایی که در روند ترخیص کالا نقش اصلی را عهده‌دار هستند.

تین‌نیوز | 

رئیس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با تأکید بر این‌که مشکل کند بودن روند ترخیص کالا به بنادر مربوط نمی‌شود، اظهار کرد: علت اصلی تأخیر در ترخیص کالا تعدد ضوابط و کند بودن فعالیت‌ها در سایر دستگاه‌هایی که در روند ترخیص کالا نقش اصلی را عهده‌دار هستند.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، ابوالفضل روغنی گلپایگانی، در مورد چگونگی روند تخلیه و بارگیری و ترخیص کالا در بنادر ایران به ویژه در بخش کالاهای اساسی، اظهار کرد: همان‌گونه که مطلع هستید بنادر کشور در برهه زمانی کنونی با اعمال تحریم‌های یک‌جانبه و غیرقانونی آمریکایی‌ها مواجه هستند اما با این حال روند تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی در بنادر کشور و فرایند ترخیص کالا در این مناطق بسیار مطلوب است و حجم عمده کالاهای اساسی مورد نیاز مردم از طریق بنادر به کشور وارد می‌شود.

وی افزود: نقش اصلی ترخیص کالا بر عهده بنادر نیست و به‌طور حتم دستگاه‌هایی که بازیگردان اصلی ترخیص کالا در بنادر کشور به شمار می‌روند باید ترخیص سریع کالا را در دستور کار خود قرار دهند که جهت تحقق این هدف نیازمند قوانین و ضوابط مشخصی جهت ترخیص هرچه سریع‌تر کالا هستیم.

رئیس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در ادامه با بیان اینکه انتقال کالا از طریق دریا ارزان‌ترین مدل حمل‌ونقل به شمار می‌رود، خاطرنشان کرد: خوشبختانه ایران دارای بنادر بزرگی است که می‌توانند در حوزه بین‌المللی ایفای نقش کنند و شرایط را برای پهلوگیری کشتی‌های بزرگ به وجود آورند، اما با این حال کماکان در حوزه سخت‌افزاری و نرم‌افزاری نیازمند توجه هرچه بیشتر هستیم و اگر قصد داریم در دوران تحریم فعالیت بهتری داشته باشیم باید به پیشرفت و توسعه بنادر بیش از هر زمان دیگری توجه کنیم.

روغنی گلپایگانی در ادامه با تأکید بر اینکه نقش کلیدی و بی‌بدیل بنادر در توسعه اقتصادی کشور بر هیچ‌کس پوشیده نیست، گفت: در برهه زمانی کنونی بنادر بیش از هر زمان دیگری باید فعال و پویا بمانند، چراکه حجم عمده کالا از طریق این مناطق به کشور وارد و یا از کشور صادر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه توجه به بنادر باید در رأس اولویت‌های کشور قرار گیرد، اظهار کرد: در روند ترخیص کالا یکی از علل تأخیر می‌تواند فرآیند تخلیه و بارگیری باشد اما سهم اصلی به ترخیص کالا از طریق گمرک باز می‌گردد که متأسفانه به دلیل تعدد ضوابط شاهد کند بودن ترخیص کالا در مبادی گمرکی هستیم.

رئیس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با تصریح اینکه علت کند بودن ترخیص کالا در بنادر به بخش بندری مربوط نمی‌شود، گفت: اگر بتوانیم فعالیت‌های مختلف را به بخش خصوصی واگذار کنیم به‌طور حتم شاهد بهبود روند فعالیت‌ها خواهیم بود و در این حوزه نیز می‌توانیم توفیقات بیشتری به دست آوریم.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه حمل ونقل روزنامه تین