| کد خبر: 173748 |

مدیر کل راه‌‎آهن آذربایجان پیش بینی کرد:

◄ اتصال راه‌آهن میانه-بستان آباد تا نیمه دوم امسال

پروژه اتصال راه‌آهن میانه-بستان‌آباد با پیشرفت ۸۵ تا ۹۰‌درصدی در بخش زیربنایی، احتمالا در نیمه دوم امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

تین نیوز

مدیرکل راه‌آهن آذربایجان، گفت: بهره‌برداری از پروژه اتصال ریلی مرکز استان آذربایجان غربی (ارومیه) به خط مراغه نیز در آینده نزدیک صورت خواهد گرفت.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، شاپور ارصلانی هم‌چنین از پایان پروژه توسعه ایستگاه مسافری تبریز خبر داد و افزود: با پایان این پروژه، فضای ایستگاهی راه‌آهن در تبریز از ۱۶۰۰‌مترمربع به ۲۷۰۰‌مترمربع افزایش یافت و ۱۱۰۰‌متر به فضای ایستگاهی افزوده شد.

مدیرکل راه‌آهن آذربایجان بابیان این‌که هم‌زمان با توسعه ایستگاه، برای افزایش رفاه بیش‌تر مسافران سیستم گرمایشی این ایستگاه که سال‌های قبل ازکارافتاده بود، مجدد راه‌اندازی و قابل‌استفاده شد، افزود: ۲۳‌پروژه عمرانی بااعتبار ۳۰‌میلیارد تومان در این اداره‌کل در دست انجام است که قریب به‌اتفاق آن‌ها ۸۰ تا ۹۰‌درصد پیشرفت داشته‌اند.

ارصلانی با ابراز امیدواری از این‌که انجام این پروژه و دیگر پروژه‌های تعریف‌شده این اداره‌کل، گامی برای رفاه حال همکاران و خدمت‌رسانی به مسافران برداشته باشد، یادآور شد: با هماهنگی با اداره‌کل خط و سازه‌های فنی و معاونت فنی و زیر بنایی راه‌آهن، پروژه شبه بهسازی که در سالیان گذشته آغازشده بود ادامه خواهد یافت.

وی بابیان این‌که در پروژه شبه بهسازی در سال‌های گذشته به‌غیراز ریل، سایر ادوات ازجمله تراورس و بالاست تعویض شده‌اند، گفت: بر این اساس با استفاده از منابع داخلی استان که از سوی معاونت فنی و زیر بنایی و از محل قراردادهای موجود به اداره‌کل واگذارشده است، تصمیم گرفته شد، حداقل ریل‌های یک بلاک را تعویض و ریل سنگین (A۶۰) را جایگزین آن کنیم.

مدیرکل راه‌آهن آذربایجان این امر را موجب افزایش سرعت در بلاک تعویض شده دانست و افزود: هم‌چنین با توجه به کمبود منابع می‌توانیم از مصالح استحصالی این پروژه، برای نگهداری سایر امکانات منطقه استفاده کنیم.

به‌علاوه ارصلانی از واگذاری یک دستگاه سرند و ماشین‌آلات مربوط از اداره‌کل خط و سازه‌های فنی راه‌آهن به این اداره‌کل خبر داد و گفت: ۲۰ کیلومتر بهسازی مناطق بحرانی و حادثه‌خیز و اصلاح گاباری که برخی از واگن‌های روسی قابلیت عبور از آن را نداشتند را در اداره‌کل راه‌آهن آذربایجان تعریف کرده‌ایم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.