| کد خبر: 11163 |

◄ آمار سفرهای برون شهری به تفکیک ریلی، جاده ای و هوایی / جابجایی ۶۵۰ میلیون تن بار تا سال ۱۴۰۹ براساس طرح جامع حمل و نقل

تین نیوز | مشاور فنی طرح جامع حمل و نقل با ارائه آمار و ارقام و بررسی های انجام شده، گفت: بر اساس طرح جامع حمل و نقل تا سال 1409، باید 650 میلیون تن بار در کشور جابجا شود.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، مهرداد نجفی در جلسه شورای حمل و نقل همگانی با اشاره به طرح جامع حمل و نقل اظهار کرد: مطالعه طرح جامع حمل و نقل سه سال به طول انجامیده است، البته بررسی های اولیه از سال 1381 آغاز شده است.

وی در ادامه به ارائه بخشی از آمار و ارقام حمل و نقل پرداخت و گفت: این در حالی است که تقاضا محوری، جمعیت و توسعه منطقه ای را در ارائه این آمارها در نظر گرفته ایم.

نجفی اضافه کرد: سال 85 ابتدای طرح بوده که کلا 440 میلیون سفر مسافری داشتیم که از این میان 26 درصد سفرها کاری و از خانه برای انجام امور شغلی بوده و 62 درصد هم سفرهای خانه به غیر از محله های کاری بوده است و 12 درصد هم سفرهای غیر از خانه بوده است که پیش بینی شده برای افق های بعدی کل سفرها در سال 1394 به 567 میلیون سفر بالغ خواهد شد و تا سال 1409به 782 میلیون سفر خواهیم رسید.

عضو شورای حمل و نقل همگانی با بیان اینکه کلیه سفرها کاملا از جنس برون شهری هستند و سفرهای داخلی جزو این آمار محسوب نمی شوند، اذعان کرد: از مجموع سفرها، دو درصد سفرهای هوایی، چهار درصد ریلی و 94 درصد جاده ای است که 26 درصد از سفرهای جاده ای با وسایل نقلیه همگانی و 68 در صد هم سواری بوده است.

مشاور فنی طرح جامع حمل و نقل با اشاره به اینکه در سال 1384 در بخش پیش بینی تقاضای بار 220 میلیون تن بار در کشور جابجا شده است، اظهار کرد: این میزان بر اساس بررسی های انجام شده تا سال 1409 به 650 میلیون تن بار خواهد رسید.

وی در پاسخ به سوال یکی از حاضران جلسه در خصوص اینکه آیا افزایش جمعیت در این طرح در نظر گرفته شده است و جمعیت ایران را تا سال 1409 چه میزان پیش بینی شده است، تصریح کرد: پیش بینی که تا سال 1409 شده، 95 میلیون نفر جمعیت است.

نجفی با بیان اینکه در بخش جاده ای در طی این سه سال پروژه هایی که شروع کرده بودند در این شبکه جاده ای در نظر گرفته شده است، یادآور شد: در حال حاضر 30 هزار کیلومتر جاده در ایران داریم که باید 18 هزار کیلومتر راه اضافه شود.

وی خاطرنشان کرد: در شبکه جاده ای موجود، راه ها فقط باید ارتقا پیدا کنند و نیازی نیست شبکه ای از پایه شروع و ساخته شود، از سوی دیگر پروژه هایی که در اولویت بوده تقریبا 50 پروژه در لیست سازمان راهداری است که 12 اولویت اول را بررسی کردم و متوجه شدم که همه آنها شامل قسمت هایی است که طرح جامع درباره آن نیز صحبت کرده که باید ارتقا پیدا کند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • اگاه 1 0

    از روی یک طرحی که ده سال پیش بطور ناقص تهیه گردیده امار غلط خواندن هنر نیست. امروز حدود دویست هزار کیلومتر جاده برون شهری داریم که حدود ۱۰۰ هزار کیلومتر آن راه روستایی است. متاسفانه مملکت ما با همین روش اداره شدن با بیش از ۲۶۰۰ سال قدمت دارای تمدن، جهان سوم محسوب میشود و امریکا با سابقه تمدن زیر ۴۰۰ سال ابر قدرت جهان و پیشرفته ترین آنهاست…

  • من 1 0

    طزح جامع از سال ۸۱ شروع شده الان ۱۲ سال از آن میگذرد یادمان نرود که راه آهن سراسری درسال ۱۳۰۹ شروع شد و سال ۱۳۱۶ تمام شد. در ضمن در سال ۱۳۹۱ مطابق آمار سازمان راهداری ۶۱۱ میلیون تن بار در کشور جابجا شده است عدد ۶۵۰ بر چه مبنایی است. حمل و نقل بار ریلی یک ششم حمل نقل جاده ای مصرف سوخت دارد جایگاه حمل و نقل ریلی در طرح جامع کجاست مثلا چرا راه آهنی مانند راه آهن چابهار در آن در نظر نگرفته شده است