بازدید سایت : ۵۳۴۵۲
| کد خبر ۲۹۸۸۴۶
کپی شد

ظرفیت خالی ۱۵ درصدی برخی قطارهای یزد

مدیر کل راه آهن یزد با اشاره به افزایش ظرفیت قطارهای یزد به مقصد تهران و مشهد، گفت: خوشبختانه در برنامه توسعه کشور بیشترین توجه به توسعه حمل و نقل ریلی شده و در این راستا نیز در سال جاری به همت بخش خصوصی شاهد تحولات قابل توجهی در بخش مسافری استان خواهیم بود.

تین نیوز |

مدیر کل راه آهن یزد با اشاره به افزایش ظرفیت قطارهای یزد به مقصد تهران و مشهد، گفت: خوشبختانه در برنامه توسعه کشور بیشترین توجه به توسعه حمل و نقل ریلی شده و در این راستا نیز در سال جاری به همت بخش خصوصی شاهد تحولات قابل توجهی در بخش مسافری استان خواهیم بود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، سیدرضا سادات حسینی رسالت اصلی راه آهن را حمل و نقل و جابجایی بار و مسافر ذکر و تصریح کرد: البته آنچه بیشتر به چشم مردم می آید و مورد توجه آنهاست، بخش مسافری راه آهن است.

وی برخورداری از بهترین خدمات ریلی در بخش مسافر را از حقوق به حق مردم دانست و گفت: راه آهن یکی از شمول حوزه حمل و نقل با مزایای متعدد از جمله امنیت، ایمنی و آرامش و حتی در صرفه جویی در سوخت است به طوری که حمل و نقل ریلی یک هفتم کمتر از حوزه حمل و نقل جاده ای مصرف سوخت دارد.

سادات حسینی با بیان این که صنعت حمل و نقل ریلی در سطح دنیا از صنایع رو به رشد محسوب می شود، اظهار کرد: بیشترین جابجایی در کشورهای پیشرفته از طریق حمل و نقل ریلی یا به اصطلاح قطار انجام می شود و خوشبختانه در برنامه های ششم و هفتم توسعه کشور نیز بیشترین توجه به توسعه حمل و نقل ریلی شده است چرا که هم به لحاظ کمی و هم کیفی از میانگین های جهانی فاصله داریم.

وی با اشاره به این که راه آهن عمدتاً نقش نظارتی و حاکمیتی بر حمل و نقل ریلی دارد و ناوگان مسافری توسط بخش خصوصی بر بستر راه آهن فعالیت می کند، افزایش ظرفیت قطارها را منوط به جذب سرمایه های بخش خصوصی دانست و گفت: صنعت راه آهن به ویژه در سال جاری که مزین به شعار سرمایه گذاری و مشارکت بخش خصوصی است، اهتمام جدی به این موضوع دارد چرا که دولت به تنهایی قادر به توسعه بخش ریلی کشور نیست.

مدیر کل راه آهن یزد رسالت دولت و راه آهن در شرایط کنونی را عمدتاً ایجاد بستر لازم برای حضور موفق بخش خصوصی برای افزایش ناوگان و لوکوموتیو خواند و گفت: خوشبختانه علی رغم این که تا قبل از سال جدید، تهیه بلیط یزد - تهران به سختی ممکن بود، همزمان با آغاز سال جدید و به دنبال افزایش یک رام قطار و هر روزه شدن قطار شب خواب یزد به تهران، امروز در این محور شاهد مشکل جدی نیستیم چرا که قطارهای این مسیر با ظرفیت خالی ۱۰ تا ۱۵ درصد تردد دارد.

وی از افزایش ۱۰۰ درصدی ظرفیت قطار یزد به تهران در سال جاری خبر داد و ضمن اعلام رضایت نسبی مسافران این مسیر ریلی، اظهار کرد: خوشبختانه پیگیری های متعددی برای ورود سرمایه گذار بخش خصوصی به این بخش صورت گرفته و امیدواریم با اهتمام جدی این بخش امیدواریم تا سال آینده قطارهای با کیفیت تری را در این مسیر برای مسافران یزد شاهد باشیم.

وی با بیان این که نظر به مطالبات مردمی و حوزه گردشگری استان هم اکنون هر دو قطار یزد به سمت تهران در ساعات عصرگاهی و شبانگاهی حرکت می کند و قطار تهران به سمت یزد در ساعت صبح انجام می شود، افزود: قطارهای کنونی این مسیر نیز هرچند ترانست نیستند ولی با سرعت ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت در این مسیر تردد دارند.

سادات حسینی در مورد قطار مسیر یزد – مشهد نیز اظهار کرد: هرچند در این مسیر به دلیل تردد بالای قطارها، هیچ رام قطاری اضافه نشده ولی ظرفیت قطار قبلی تا ۳۰ درصد افزایش یافته است هرچند که به دلیل تقاضای بالا در این مسیر، هنوز عرضه پاسخگوی تقاضا نیست و امیدواریم با همکاری بخش خصوصی و تامین و توسعه زیرساخت های ریلی در این مسیر شاهد بهبود خدمات دهی در این مسیر باشیم.

وی افزایش ظرفیت قطارهای مشهد را از جزو تقاضاهای همه استانهای کشور خواند و گفت: خوشبختانه افزایش ظرفیت قطارهای یزد به مشهد در سال جاری حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد بیشتر از متوسط افزایش ظرفیت این مسیر در کشور بوده که قابل توجه است.

وی از اقدامات حمایتی راه آهن از سرمایه گذاری بخش خصوصی برای توسعه کمی و کیفی ناوگان ریلی کشور خبر داد و ابراز امیدواری کرد که دولت نیز بستر این مشارکت را فراهم و هموار کند.

مدیر کل راه آهن یزد با اشاره به ورود دو سرمایه گذار به حوزه ریلی استان، گفت: خوشبختانه یکی از این سرمایه گذاران جدیت بیشتری دارد و توافقاتی نیز داشته و امیدواریم با حمایت راه آهن شاهد بهبود در این حوزه برای استان باشیم.

سادات حسینی اعلام کرد: خوشبختانه در سفر اخیر معاون محترم وزیر راه به استان نیز وعده اضافه شدن یک رام از بهترین و باکیفیت ترین قطارهای مسافری کشور برای خدمات رسانی به مسافران در یزد طی سال جاری اخذ شد و یزد با اضافه شدن این قطار به همت بخش خصوصی در زمره محدود استانهای دارای این قطار خواهد گرفت و شاهد تحول خوبی به لحاظ کمی و کیفی در حوزه ریلی استان خواهیم بود.

وی با اشاره به موقعیت جغرافیایی استان یزد در مرکز کشور، گفت: راه آهن یزد علاوه بر خدمات رسانی به قطارهای مبدا و به مقصد یزد که در مجموع روزانه دو هزار مسافر را شامل می شود، به قطارهای تقریباً تمام استان های جنوبی که به سمت شمال کشور تردد دارند و قریب به ۲۰ رام قطار عبوری را شامل می شوند، خدمات ارائه می دهد.

وی همچنین گفت: تمام شهرستانهای یزد به جز محور شیراز یعنی شهرستانهای مهریز و ابرکوه دارای ایستگاه راه آهن هستند که امیدواریم تا سال آینده با توقف قطار شیراز به مشهد در داخل استان، ایستگاه راه اهن در این شهرستانها نیز فعالیت خود را آغاز کنند.

سادات حسینی در پایان در مورد برخی گلایه های مشافران از نحوه ارائه خدمات در قطارهای مسافری نیز گفت: راه آهن از طریق سامانه صدای مسافر به شماره ۰۲۱۵۱۴۹ شنوای شکایات و انتقادات مسافران در رابطه با خدمات داخل قطارهاست.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید تین نیوز، تا ۲۴ ساعت بعد منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.
  • در نوشتن نظرات، لطفا بعد از هر کلمه، یک فاصله خالی بگذارید.
  • در انتقال تخلفات دستگاه‌ها، موارد تخلف را با ضمیمه نمودن اسناد تخلف به آدرس info@tinn.ir ارسال نمایید تا امکان پیگیری بصورت مستند فراهم شود.