| کد خبر: 166851 |

◄ بودجه راه‌های گیلان معادل 17 درصد نرم جهانی است

مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان گیلان ضمن ناچیز شمردن سهم اعتبارات تخصیص‌یافته به گیلان گفت: تنها 35 درصد اعتبارات تخصیص‌یافته در سال 96 جذب شد.

تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان گیلان با ناچیز شمردن سهم اعتبارات تخصیص‌یافته به گیلان گفت:  تنها 35 درصد اعتبارات تخصیص‌یافته در سال 96 جذب شد.

به گزارش تین‌نیوز، محمدرضا نازک‌کار گفت: اجرای عملیات راهداری در گیلان به لحاظ شرایط طبیعی کمی متفاوت‌تر از مناطق دیگر است و برای نگهداری راه‌ها به 708 میلیارد تومان اعتبار در سال  نیاز داریم.

او رقم تخصیص‌یافته استانی را  130 میلیارد تومان اعلام و تأکید کرد:  تنها 35 درصد اعتبارات تخصیص‌یافته یعنی حدود 46 میلیارد تومان آن جذب شد.

نازک‌کار گفت: اجرای روکش‌ در بخش‌هایی از محورهای آزادراه، کمربندی رودسر، پلیس‌راه چابکسر، راه روستایی مریدان لنگرود، راه روستایی میانده، رشت ـ پیربازار و ضیابر تا پلیس‌راه بهمبر انجام شده است.

او د ر ادامه گفت:‌ پس از اجرای عملیات ساماندهی،‌ بازبینی و نصب علائم در آزادراه قزوین- رشت اجرای این عملیات در سایر محورهای بزرگراهی گیلان بااعتباری بالغ‌بر 1 میلیارد تومان انجام می‌شود.

نازک‌کار در تشریح ایمن‌سازی راه‌ها گفت:‌ اجرای هزار و 600 کیلومتر خط‌کشی،‌ نصب ‌3.8 کیلومتر حفاظ و 6 هزار و 750 عدد علائم اخطاری و انتظامی و 520 مترمربع تابلوی اطلاعاتی ازجمله این اقدامات انجام‌شده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان گیلان گفت:‌ نصب و تعمیر 5.6 کیلومتر حفاظ ایمنی گاردریل و نیوجرسی راه‌ها، حفظ و نگهداری سیستم روشنایی 195 کیلومتر از محورهای استان گیلان نیز از دیگر برنامه‌های اجرا شده توسط این اداره کل است.

به گزارش تسنیم،  او در ادامه گفت:  مشکل واگذاری پروژه‌های عمرانی به بخش خصوصی و مشارکت در اجرای پروژه‌ها به صورت BOT با استفاده از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در دستور کار قرار دارد.

او گفت: گیلان دارای 12 هزار و 421 کیلومتر راه، هم‌سنگ با ارزش ریالی بالغ بر 23 هزار و 600 میلیارد تومان است.

مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان گیلان تصریح کرد: ‌این اداره کل با حوزه استحفاظی حدود هزار و 865 کیلومتری در قسمت راه‌های اصلی و فرعی استان و همچنین بالغ‌بر 9 هزار کیلومتر انواع جاده‌های روستایی، متولی نگهداری راه‌های استان گیلان است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.