بازدید سایت : ۸۵۸۰۱

رساله اخلاق در صنعت هوانوردی| قسمت دهم

برای دستیابی به اهداف نظارتی ما به یک تیم با تجربه و تحصیل کرده از بازرسان نیاز داریم که مجموعه مهارت های هوانوردی مورد نیاز را دارا هستند و دائما تحت یک بررسی سوابق بسیار دقیق هستند که شامل شخصیت اخلاقی و روانی، وضعیت مالی، سوابق کیفری، مدارک تحصیلی، سابقه کاری، سوابق نظامی و اشتهار می شوند.

تین نیوز |

برای دستیابی به اهداف نظارتی ما به یک تیم با تجربه و تحصیل کرده از بازرسان نیاز داریم که مجموعه مهارت های هوانوردی مورد نیاز را دارا هستند و دائما تحت یک بررسی سوابق بسیار دقیق هستند که شامل شخصیت اخلاقی و روانی، وضعیت مالی، سوابق کیفری، مدارک تحصیلی، سابقه کاری، سوابق نظامی و اشتهار می شوند.

رساله اخلاق در صنعت هوانوردی| قسمت اول

رساله اخلاق در صنعت هوانوردی| قسمت دوم

رساله اخلاق در صنعت هوانوردی| قسمت سوم

رساله اخلاق در صنعت هوانوردی| قسمت چهارم

رساله اخلاق در صنعت هوانوردی | قسمت پنجم

رساله اخلاق در صنعت هوانوردی| قسمت ششم

رساله اخلاق در صنعت هوانوردی| قسمت هفتم

رساله اخلاق در صنعت هوانوردی| قسمت هشتم

رساله اخلاق در صنعت هوانوردی| قسمت نهم

رساله اخلاق در صنعت هوانوردی| قسمت یازدهم

رساله اخلاق در صنعت هوانوردی |قسمت دوازدهم

همچنین الزامات افشای مالی و تضاد منافع از نظر اخلاقی برای بازرسان سازمان هواپیمایی کشوری می بایست وجود داشته باشند و هیچ گونه ارتباط مالی حتی در قالب تدریس و مشاوره با شرکت ها نداشته باشند و حتی حق استفاده از جایگاه شغلی برای منافع شخصی به هر نحوی از انحاء (مانند توصیه یا معرفی جهت استخدام افراد) را نداشته باشند.

اینکه شخصی همزمان در جایگاه Accountable یک مجموعه است و همزمان به عنوان خلبان در یک شرکت هواپیمایی پرواز می کند یا در دادوستد امور هوانوردی هم همزمان دخیل بوده و با استفاده از جایگاه خود تجارت می کند یا سهامی برای خود یا وابستگان خود در شرکت های فعال هوانوردی دارد یا همزمان کارشناس حقوقی سازمان هواپیمایی کشوری است و از طرف دیگر در شرکت های هواپیمایی نیز فعالیت می کند یا همزمان کارشناس رسمی دستگاهی و قضایی  است می تواند تخلف های محرز اخلاقی محسوب شوند. طبیعی است پرداخت حرفه ای نیز متناسب با این مسئولیت ها در بالاترین سطح ممکن می بایست باشند تا ناظران و بازرسان به مراتب قوی تر از مجموعه کارشناسان و مدیران تحت نظارت را جذب و حفظ کنیم.

طبیعی است کاستی ها و خلاءهای اخلاقی در بین بازرسان هوانوردی وجود داشته باشد. مهم در درجه اول از بین بردن زمینه های بروز رفتارهای غیراخلاقی است تا کنترل پرهزینه و کشف و برخورد به مراتب پرهزینه تر. مانند نمونه هایی که مقامات سازمان هواپیمایی کشوری خود یک شرکت مشاوره ایجاد کنند، سپس به اپراتورها پیشنهاد نمایند که این شرکت مشاوره را برای کمک به نوشتن یا اصلاح Manual هایی به کار بگیرند که خود آنها را الزام آور و ابلاغ نموده اند یا تحت شرکت های تعاونی زیرمجموعه نسبت به این امور و آموزش اقدام نمایند.

نکته اصلی این است که رفتار اخلاقی باید در خط مقدم تعامل ما با همه مخاطبانمان باشد و وظیفه اصلی خود را که تضمین ایمنی، امنیت و رفاه عمومی و تنظیم صنعت به شیوه ای عادلانه و اخلاقی است را فراموش نکنیم. این روش اخلاقی به معنای حفظ فاصله حرفه ای است که امکان تعامل و در عین حال نظارت عینی را فراهم می کند و بدانیم نظارت بر تعامل ارجحیت دارد. من نام این نظام و مدل اخلاقی پیشنهادی را مبتنی بر نظریات مفهومی گفته شده نظام اخلاقی موقعیت گرایانه مبتنی بر داده ها Data-Driven Ethics گذاشته ام که در فاصله مقتضی بین دو طیف رویکرد نتیجه گرایانه(یا همان مصلحت گرایانه) و رویکرد وظیفه گرایانه (یا همان بنیادگرایانه) بر اساس پارامترهای اقتضا و تنظیم فاصله حداقلی با نقاط مرجع ثابت و مطلق (ایمنی، امنیت، حفظ محیط زیست و رفاه عمومی) قرار می گیرد

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.