| کد خبر: 268453 |

چاله های جاده ملی پاتاوه- دهدشت و نارضایتی مردم+ فیلم

جاده ملی پاتاوه-دهدشت از تونل کوه"پات" تا شهر "دهدشت" مرکز شهرستان کهگیلویه با داشتن چاله و و چوله های فراوانِ و آزاردهنده موجب نارضایتی شهروندانف مسافران شده و البته تغییر مسیر گردشگران این شهرستان را نیز در پی خواهد داشت.

تین نیوز

جاده ملی پاتاوه-دهدشت از تونل کوه"پات" تا شهر "دهدشت" مرکز شهرستان کهگیلویه با داشتن چاله و و چوله های فراوانِ و آزاردهنده موجب نارضایتی شهروندانف مسافران شده و البته تغییر مسیر گردشگران این شهرستان را نیز در پی خواهد داشت.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، حد فاصل تونل کوه "پات" تا شهر دهدشت (جاده ملی پاتاوه-دهدشت) سرتاسر این مسافت چاله های بی شماری وجود دارد که آزردگی رانندگان، خسارت های خودروی، تصادفات و حتی انتخاب مسیر دیگری برای گردشگران و برخی ازمسافران این جاده خواهد شد.

احداث جاده ملی پاتاوه به دهدشت سال ۷۴ با سفر مقام معظم رهبری به استان مصوب شدکه با حضور رئیس جمهور تیرماه سالجاری به بهره برداری رسید.این مسیر ارتباطی یکی از پرتردد ترین جاده های بین شهرستان کهگیلویه با مرکز استان و بخشی از کریدور شمال – جنوب است که با کوتاه تر شدن مسیر اصفهان به بنادر جنوبی کشور و بهره مندی ساکنان بیش از ۴۰۰ روستای محروم در ۲ شهرستان بویراحمد و کهگیلویه با جمعیتی افزون بر ۱۰۰ هزار نفر از نعمت این راه مناسب بهره مند می شوند.

به غیر از مسافران مرکز استان و گردشگران، جمعیت بخش های مختلف شهرستان کهگیلویه (بخش"چاروسا"، "دیشمک" و دهستان های "قله دختر" با جمعیت ۶۰ هزار نفری؛ که تنها راه ارتباطی آنها با شهردهدشت از این مسیر است، روزانه از این مسیر عبور و مرور دارند.

یکی از کارکرد مهم این جاده از بن بست خارج کردن شهر تاریخی "دهدشت" و رونق گردشگری به خصوص برای اهالی همجوار این جاده است که با نامناسب بودن جاده و نبود گردشگران، تاثیر منفی بر بیکاری و کاهش گردشگری در پی خواهد داشت.

وجود ۲ دو نوع آب و هوای سردسیری و گرمسیری و بهره مندی از جاذبه های فروان طبیعی و گردشگری از مزیت های استان زرخیر کهگیلویه وبویراحمد است از طرفی شهرستان کهگیلویه که در منطقه گرمسیری استان استان واقع شد و از آب و هوای معتدلی برخوردار است در فصل های پاییز، زمستان و حتی بخشی از بهار میزبان گردشگران زیادی است و وجود زیرساخت های لازم از جمله راه های ارتباطی مناسب کمک شایانی در رونق گردشگری این منطقه خواهد داشت.

تسهیلات حمل و نقل و داشتن راههای مناسب یکی از زیرساختهای مورد نیاز گردشگری است که نقشی اساسی در توسعه صنعت توریسم ایفا می کنند اما با وجود نامناسب بودن این مسیر مهم ارتباطی در شهرستان کهگیلویه آیا گردشگری تمایلی به تردد در این مسیر دارند؟ وجود این چاله ها چقدر بر اعصاب رانندگان این مسیر تاثیر منفی می گذارد و همین بی تفاوتی ها و حل نکردن مشکلات به غیراز پیامدهای بیشماری، نیز بی اعتمادی را هم در پی خواهد داشت.

رفت و آمد در این مسیر در تعطیلات نوروز افزایش می یابد این در حالی است که هنوز مسوولان راهداری شهرستان کهگیلویه متوجه نزدیک بودن ایام نوروز نیستند چرا که اقدامی برای رفع چاله ها و اعلام آمادگی لازم برای میزبانی از مسافران نوروزی را ندارند.

رفع این چاله ها و ترمیم آن بیش از یک ماه طول می کشد و لازم است از همین حالا در اولویت برنامه های راهداری شهرستان و استان قرار گیرد تا سفر راحت و دلپذیری را برای مسافران و گردشگران رقم بزنند.

یاد نوروز ما را به خانه تکانی ها و نونوار شدن می اندازد که در امور شخصی و جمعی بروز و ظهور می یابد مسوولان هم لازم است خود را برای این ایام آماده کنند چرا که استان ما سالانه میزبان بیش از سه هزار گردشگر است و مناسب و ایمن بودن جاده ها نقش اساسی در رضایت مردم و جذب گردشگران خواهد داشت.

حجم ویدیو: 17.00M | مدت زمان ویدیو: 00:03:48 دانلود ویدیو
آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.