| کد خبر: 268311 |

تخمین‌ ها درباره ظرفیت بار مؤثر در کریدور شمال-جنوب دقیق نیست

تحلیلگر ارشد لجستیک و تجارت خارجی گفت: بخش بزرگی که درباره تخمین های ظرفیت بار مؤثر در کریدور شمال-جنوب به ویژه بخش آستارا-رشت-قزوین وجود دارد، آمار دقیقی نیست و به مراتب کمتر از آن است.

تین نیوز

تحلیلگر ارشد لجستیک و تجارت خارجی گفت: بخش بزرگی که درباره تخمین های ظرفیت بار مؤثر در کریدور شمال-جنوب به ویژه بخش آستارا-رشت-قزوین وجود دارد، آمار دقیقی نیست و به مراتب کمتر از آن است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ترابر نیوز، آنوش رحام درباره چهارمین همایش اقتصاد دریامحور ایران، کریدور شمال-جنوب اظهار کرد: در روان سازی لجستیک و کریدورها مسئولان دولتی اثرگذاری زیادی دارند اما لازم بود که نمایندگان همه بخش ها از جمله ذی نفعان اصلی کریدورها که بازرگانان هستند نیز در این همایش حضور داشته باشند تا مشکلاتشان را مطرح کنند.

دستیار و مشاور رئیس سازمان توسعه و تجارت افزود: متأسفانه حمل و نقل دریای خزر بسیار گران است و این گرانی باعث مزیت های زیادی جهت سرمایه گذاری شده است.

وی با اشاره به اینکه روس ها در بحث ورود ناوگان به دریای خزر همکاری نمی کنند، بیان کرد: بخش بزرگی که درباره تخمین های ظرفیت بار مؤثر در کریدور شمال-جنوب به ویژه بخش آستارا-رشت-قزوین وجود دارد، آمار دقیقی نیست و به مراتب کمتر از آن است.

رحام افزود: این آمار نیاز به پنل های کارشناسی دارد تا به یک خروجی ملموس برسد و مسئولان دولتی با آمارها و مؤلفه های واقعی در این حوزه روبرو شوند تا تصمیماتی بر پایه آمار واقعی بگیرند.

تحلیلگر ارشد لجستیک و تجارت خارجی یاداور شد: هنگامی که دانش لجستیک به درستی اجرا شود و لجستیک سیال به وجود بیاید، هوشمندسازی در مبادی ورودی و خروجی در حوزه ترانزیت و حمل و نقل اتفاق می افتد و این امر باعث کاهش هزینه و زمان می شود.

وی با بیان اینکه هوشمندسازی حمل و نقل طبق ماده ۱۱ تا ۱۶ قانون مبارزه با قاچاق از تکالیف سازمان بنادر و دریانوردی است، افزود: این قانون سازمان بنادر را مکلف به راه اندازی سامانه های جامع کرده است.

رحام یادآور شد: هنوز سامانه ای به عنوان سامانه جامع وجود ندارد و سامانه ها عموماً به صورت جزیره ای فعالیت می کنند.

دستیار و مشاور رئیس سازمان توسعه و تجارت خاطرنشان کرد: اولین اقدام در بخش لجستیک اطلاع رسانی داده های وضعیت موجود به سرمایه گذاران است، چرا که در این بخش اطلاعات گم می شود و داده های دقیق و ظرفیت ها مشخص نیست، به همین دلیل اولین گام ایجاد یک چشم انداز قابل اتکا است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.