| کد خبر: 256917 |

دریافت بارنامه برای تردد وانت بارها در محورهای برون شهری الزامی است

مهرداد حمداللهی مدیرکل دفتر حمل و نقل کالای سازمان در سفر به جنوب استان کرمان و در حاشیه نشست تخصصی با مدیران صنوف حمل و نقل و انجمن های صنفی کالا، از الزام دریافت بارنامه برای تردد وانت بارها در جاده های کشور خبر داد.

تین نیوز

مهرداد حمداللهی مدیرکل دفتر حمل و نقل کالای سازمان در سفر به جنوب استان کرمان و در حاشیه نشست تخصصی با مدیران صنوف حمل و نقل و انجمن های صنفی کالا، از الزام دریافت بارنامه برای تردد وانت بارها در جاده های کشور خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، وی با اعلام این مطلب اظهار داشت: در حال حاضر، وظیفه سامان دهی وانت بارها برای حمل بار در جاده ها به این سازمان واگذار شده که ۲۳۰هزار وانت بار از طریق صدور کارت هوشمند ساماندهی شده اند.

حمداللهی افزود: این بدان معناست که وانت بارها برای حمل بار در محورهای برون شهری باید از شرکت های حمل و نقل جاده ای بارنامه دریافت کنند. البته در ضوابط جدید تاسیس و فعالیت شرکت های حمل ونقل کالا شرایطی برای بازارگااههای الکترونیکی و سکوهای اینترنتی جهت تاسیس شرکت حمل ونقل و صدور بارنامه الکترونیکی پیش بینی شده است.

وی در خصوص ضرورت این اقدام خاطرنشان کرد:یکی از تکالیفی که در قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز به سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای واگذار شده، صدور بارنامه های الکترونیکی است تا از میزان قاچاق کالا کاسته شود.

مدیرکل دفتر حمل و نقل کالای سازمان گفت:برای جلوگیری از قاچاق کالا توسط وانت بارها که بدون سند اقدام به حمل و نقل می کردند، در دستورالعمل جدید جابه جایی بار در جاده توسط وانت بارها با دریافت بارنامه انجام می شود.

مدیرکل دفتر حمل و نقل کالای سازمان از جمله مزایای دیگر ساماندهی وانت بارها در جاده ها را ارتقای ایمنی خودروهای باری سبک اعلام کرد و افزود: با نظارت سازمان بر نحوه تردد وانت بارها در جاده ها، این خودروها ملزمند معاینه فنی دریافت کنند و این امر، ارتقای ایمنی تردد آنها را در جاده ها در پی دارد.

حمداللهی یادآور شد:به طور متوسط سالانه بیش از ۵۱۰ میلیون تن کالا از طریق ۳۳ میلیون و ۸۰۰ هزار سفر و بارنامه جابه جا می شوند . علاوه بر آن حدود ۲۵۰ میلیون تن کالا توسط وانت بارها حمل می شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 1 1

    همش بهانست

  • سعید 2 0

    راننده وانت هستم با تمام مدارک هوشمند ماشین و خودم تکمیله اما بار بری های وانت هیچ اقدامی جهت صدور بارنامه دولتی نمی کنند چون بیمه و کمیسیون به جیب بزنند

  • اکبر 1 0

    من باربری هستم منطقه ما روزی ۳۰۰ نیسان بار گیری میشد از این سیصدتا ۳تاشون کارت هوشمند دارند

  • علیرضا 0 1

    داشتن بارنامه یعنی جلوگیری از قاچاق کالا

  • راننده 0 0

    فقط درحد حرف وسخن باقی مانده تمام بازنشسته ها خیلی راحت درجاده ها بارجابجا می نمایند بدون مدارک نه حق سازمان نه کارت سلامت پلیس هم کاری ندارد ولی کامیون باید دارای مدارک حق سازمان وکمیسیون بدهد پس به صرفه هست تاوانت ها بارکامیون راارزانتر تقسیم نمایند وببرند چون عدالت نیست کامیون باید دارای بارنامه ولی نیسان بدون بارنامه

  • علی 0 0

    کمسیون را حذف کنید تا بارنامه بگیرند ۲۰ درصد به کی بدی بخوره نکنه باربری زدی