| کد خبر: 209817 |

مرکز مدیریت راه‌های کرمان رتبه نخست کشوری را کسب کرد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان گفت: در جمع بندی رتبه‌های ارزیابی سامانه‌های حمل و نقل هوشمند جاده‌ای، در حوزه مرکز مدیریت راه‌های سراسر کشور، طی ۶ ماهه دوم سال گذشته، مرکز مدیریت راه‌های این اداره‌کل موفق به کسب رتبه نخست کشوری شد.

تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان گفت: در جمع بندی رتبه‌های ارزیابی سامانه‌های حمل و نقل هوشمند جاده‌ای، در حوزه مرکز مدیریت راه‌های سراسر کشور، طی ۶ ماهه دوم سال گذشته، مرکز مدیریت راه‌های این اداره‌کل موفق به کسب رتبه نخست کشوری شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، سیدعلی حاج سیدعلیخانی ضمن قدردانی از تلاش‌های شبانه‌روزی کارشناسان مرکز مدیریت راه‌های استان کرمان افزود: این مجموعه با حضور دائمی در مرکز مانیتورینگ، اطلاعات ترافیکی را از طریق سامانه های هوشمند استخراج نموده و پس از تحلیل، داده های ترافیکی را به مرکز مدیریت راه‌های کشور ارسال می‌کند. 

وی اظهار داشت: با توجه به معیارها و شاخص های تعریف شده در ارزیابی سیستم های حمل و نقل هوشمند جاده ای( ITS ) که توسط سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور انجام می شود، مرکز مدیریت راه های استان کرمان در سال گذشته رتبه اول کشوری را بین استان های سراسر کشور به خود اختصاص داد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر حدود ۱۴۹ سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور در محورهای مواصلاتی حوزه استحفاظی این اداره کل موجود است که ۱۱۰ سامانه در حال بهره برداری است و تعداد ۳۹ سامانه نیز بزودی مورد بهره برداری قرار می گیرند، گفتنی است با بکارگیری ۱۴۹ دوربین، حدود ۸۰ درصد محورهای شریانی این استان از نظر ترافیک عبوری زیر پوشش تصویری قرار می دهد و هرگونه تخلف رانندگی را ثبت و ضبط می‌کند.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان خاطر نشان کرد: علاوه بر دوربین های ثبت تخلف، تعداد ۲۳ سامانه نظارت تصویری، ۱۰۲ سامانه ترددشمار جاده ای، چهار سامانه توزین در حال حرکت و ۱۲ تابلوی پیام متغیر VMS  در محورهای مواصلاتی حوزه استحفاظی این اداره کل در چهارچوب سیستم های هوشمند ITS بکار گرفته شده اند تا اطلاعات ترافیک جاده ای استان کرمان بصورت دقیق دریافت شود. 

معاون فنی و نظارت اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان کرمان نیز در این ارتباط گفت: سامانه ثبت تخلف سرعت، سامانه ای است که در  محورهای مواصلاتی نصب می شود و با استفاده از فناوری روز دنیا سرعت تمام خودروهای عبوری از تمام عرض معبر با هرنوع پلاک را احصا نموده و امکان ثبت خودکار تخلفات ناشی از سرعت لحظه ای و متوسط و سبقت غیرمجاز و در صورت نیاز عدم رعایت فاصله طولی را فراهم می کند.

علی عبدالهی تصریح کرد: همچنین این سامانه ها از طریق بستر ارتباطی ( فیبرنوری، رادیویی و...) مورد تایید ناجا اطلاعات مربوط به ثبت تردد خودروها را به مرکز مدیریت راههای کشور ارسال می نمایند.

وی با بیان این مطلب که امکان ثبت سرعت لحظه ای- سرعت متوسط و کنترل سرعت وسایل نقلیه در تمام طول مسیر از مزایای این سامانه ها می باشد، افزود: دریافت تصاویر خودروهای عبوری، پردازش بلادرنگ تصاویر دریافتی، برداشت پلاک خودروهای در حال تردد و در نهایت ارسال اطلاعات دریافت شده به مراکز داده در سازمان متبوع و پلیس راهور ناجا،  اساس کار یک سامانه ثبت تخلف مبتنی بر پلاک خوانی است.

وی خاطر نشان کرد: استان کرمان علاوه بر اینکه به لحاظ تعداد سامانه های حمل و نقل هوشمند ITS جزو استانهای پیشرو و برتر در سطح کشور می باشد، در درجه بندی تشکیلاتی انجام شده توسط سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور و رتبه بندی استان های سراسر کشور نیز موفق شد رتبه اول کشور را درزمینه عملکرد سامانه های هوشمند جاده ای به خود اختصاص دهد که نشانگر استفاده گسترده، صحیح و بهینه از سامانه های  ITS  در اختیار اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان می باشد.

عبدالهی یاد آور شد : طرح توسعه سیستم های حمل و نقل هوشمند ITS  بعنوان  یکی از برنامه های اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان با جدیت در دستور کار قرار دارد و  از این میان توسعه سامانه های ثبت تخلف سرعت، سامانه نظارت تصویری و سامانه های توزین در حال حرکت از اولویت برخوردارند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.