| کد خبر: 247551 |

راه اندازی لجستیک کشاورزی در جنوب کرمان، گره گشای مشکلات هر ساله

مدیرکل دفتر سرمایه گذاری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور در جلسه بررسی مشکلات فراروی بخش کشاورزی جنوب کرمان گفت: ما به عنوان متولی حمل و نقل جاده ای کشور بحث لجستیک هم به عهده داریم و در همین راستا یک سری مراکز لجستیک کشاوزی و مرزی تعریف شده و یکی از این مراکز در جیرفت است که طی چند سال گذشته دو نفر به عنوان متقاضی اعلام آمادگی کردند که یکی از آنها منتهی به ابطال موافقت اصولی شده اما زمینه ایجاد این مرکز همچنان وجود دارد.

تین نیوز

مدیرکل دفتر سرمایه گذاری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور در جلسه بررسی مشکلات فراروی بخش کشاورزی جنوب کرمان گفت: ما به عنوان متولی حمل و نقل جاده ای کشور بحث لجستیک هم به عهده داریم و در همین راستا یک سری مراکز لجستیک کشاوزی و مرزی تعریف شده و یکی از این مراکز در جیرفت است که طی چند سال گذشته دو نفر به عنوان  متقاضی اعلام آمادگی کردند که یکی از آنها منتهی به ابطال موافقت اصولی شده اما زمینه ایجاد این مرکز همچنان وجود دارد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، غلامحسن دغاغله مدیرکل دفتر سرمایه گذاری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور در جمع فعالان اقتصادی و بررسی مشکلات فراروی بخش کشاورزی جنوب کرمان گفت: ما به عنوان متولی حمل و نقل جاده ای کشور بحث لجستیک هم به عهده داریم و در همین راستا یک سری مراکز لجستیک کشاوزی و مرزی تعریف شده و یکی از این مراکز در جیرفت است که طی چند سال گذشته دو نفر به عنوان  متقاضی اعلام آمادگی کردند که یکی از آنها منتهی به ابطال موافقت اصولی شده اما زمینه ایجاد این مرکز همچنان وجود دارد.

وی با این توضیح که با توجه به اهمیت موضوع برای تعیین پهنه های لجستیکی مشاور گرفتیم، اظهار کرد: موافقت اصولی مرکز لجستیک کشاوزی جیرفت باید در همان پهنه تعیین شده تمدید و عملیات اجرایی آن آغاز شود.

دغاغله با تبیین اهداف و مزیت های مراکز لجستک اظهار کرد: سه عملیات تبادل اطلاعات، مالی و کالا در مرکز لجستیک انجام می شود که حائز اهمیت است.

وی معضل جابجایی چهار و نیم میلیون تن محصول کشاورزی در جنوب کرمان را یادآور شد و گفت: در این راستا سرمایه گذار اقدامات اصلی را انجام داده و سازمان راهداری هم برای اخذ مجوزها کمک خواهد کرد تا فصل برداشت محصولات کشاورزی دچار چالش نشویم.

مدیرکل دفتر سرمایه گذاری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور گفت: سالیانه حجم زیادی حمل محصولات کشاورزی را داریم و صنایع انبارش، صنایع تبدیلی و حمل در گرو راه اندازی مرکز لجستیک است که یکسری مجوزها برای ناوگان های خارجی صادر می کنیم که سال گذشته متاسفانه فقط  ۴۵۰۰ ناوگان خارجی حمل تره بار خارجی را انجام دادند.

وی اظهار کرد: در حلقه لجستیک سه موضوع   تولید، حمل و نقل و بازار مغفول هستند و  صادرات و صنایع تبدیلی هنوز پای کار نیامده اند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.