| کد خبر: 271633 |

گردنه تته بعد از ۵ ماه بازگشایی شد + عکس

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه از بازگشایی گردنه تته بعد از پنج ماه خبر داد و گفت: این گردنه با تلاش ۲۰ روزه عوامل راهداری بازگشایی شد.

تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه از بازگشایی گردنه تته بعد از پنج ماه خبر داد و گفت: این گردنه با تلاش ۲۰ روزه عوامل راهداری بازگشایی شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، سید شهرام کهریزی با بیان اینکه گردنه تته بین شهرستان پاوه در استان کرمانشاه و شهرستان سروآباد استان کردستان قرار دارد، افزود: این گردنه محور ارتباطی شهرستان پاوه و شهرهای نودشه و نوسود در استان کرمانشاه به شهرستان سروآباد و مریوان در استان کردستان است.

کهریزی با بیان اینکه همه ساله به دلیل بارش سنگین برف این گردنه چندین ماه از سال پوشیده از برف بوده و مسدود می شود، افزود: با توجه به سخت گذر بودن این محور، امکان انجام عملیات برف روبی در آن وجود ندارد و معمولا بازگشایی آن به اوایل بهار سال آینده موکول می شود.

وی با بیان اینکه این گردنه امسال هم حدود پنج ماه مسدود بود، اظهار کرد: ارتفاع برف در این گردنه نزدیک به پنج متر بود که در برخی نقاط تا هشت متر هم می رسید.

وی از آغاز عملیات برف روبی این گردنه از ۱۴ فروردین امسال خبر داد که تا روز گذشته(پنجم اردیبهشت) بدون وقفه ادامه داشت و افزود: بالغ بر ۵۴۰ هزار مترمکعب برف در این محور برداشته شد.

کهریزی از طول ۲۱ کیلومتری گردنه تته یاد کرد که ۱۷ کیلومتر آن در حوزه جغرافیایی استان کرمانشاه و مابقی در استان کردستان قرار دارد و یادآور شد: اکنون با تلاش عوامل راهداری تمام مسیر ۲۱ کیلومتری این گردنه باز است و در بازگشایی قسمتی که در محدوده استان کردستان بود نیز همکاری کردیم.

بازگشایی گردنه تته 1

بازگشایی گردنه تته 2

بازگشایی گردنه تته 3

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.