| کد خبر: 265419 |

۱۲۶۰ هکتار بافت فرسوده در کرمانشاه وجود دارد

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه گفت: ۱۲۶۰ هکتار بافت فرسوده و ناکارآمد در شهر کرمانشاه وجود دارد که ۳۰۰ هکتار آن در بافت تاریخی قرار دارد.

تین نیوز

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه گفت: ۱۲۶۰ هکتار بافت فرسوده و ناکارآمد در شهر کرمانشاه وجود دارد که ۳۰۰ هکتار آن در بافت تاریخی قرار دارد.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، رامین الماسی مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه با بیان اینکه حاشیه نشینی و سکونتگاه های غیررسمی به یک باره ایجاد نشده و بخشی به دلیل عدم توجه به ساختارهای درست شهری است، اظهار کرد: وقتی نیازهای مردم به صورت دقیق مورد توجه قرار نگیرد در جاهایی ظهور و بروز پیدا می کند و این اتفاق در سکونتگاه های غیررسمی رخ داده است.

وی گفت: امروز در کرمانشاه با مناطقی مواجه هستیم که به صورت غیررسمی ایجاد می شوند و درخواست دارند به شهر الحاق شوند و گاهی نیز الحاق شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه افزود: نیاز امروز مردم به مسکن باید پاسخ درخور داشته باشد که در این صورت بخشی از مشکلات حاشیه نشینی رفع می شود. باید برای افراد ساکن در این مناطق نیز چاره اندیشی شود و دولت باید بسترساز رفع این مشکلات باشد.

الماسی با بیان اینکه شهرک کرناچی جزو مناطق حاشیه ای است که به شهر الحاق شده، اما جزو مناطق فرسوده و ناکارآمد نیست، گفت: در تلاش هستیم این شهرک به همراه چهار منطقه دیگر را جزو مناطق فرسوده و ناکارآمد تعریف کنیم که در این صورت با قیر رایگان می توان معابر آن را آسفالت و از دیگر مزیای آن استفاده کرد.

وی افزود: با قراردادن این مناطق جزو مناطق حاشیه و ناکارآمد سیاست های شهرسازانه در آن ها اجرا و املاک محدوده ارزشمند می شوند، افزود: با این اقدام مالکان می توانند از ۵۰ تا ۱۰۰ درصد تخفیف پروانه برای بازسازی استفاده کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه بیان کرد: ۱۲۶۰ هکتار محدوده بافت فرسوده در شهر کرمانشاه وجود دارد که ۳۰۰ هکتار آن بافت تاریخی است و مابقی به علاوه محدوده های جدید از مشوق های شهرسازانه از جمله تراکم برخوردار می شوند و دو طبقه تراکم تشویقی دریافت می کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.