| کد خبر: 245681 |

◄ آخرین جزئیات از پروژه های راه استان کرمانشاه

مدیر کل راه و شهرسازی استان مصوبات سفر اخیررئیس محترم جمهور به استان در حوزه راه را در حکم اجرای سریع پروژه های عظیم استانی در این حوزه عنوان کرد.

تین نیوز

مدیر کل راه و شهرسازی استان مصوبات سفر اخیررئیس محترم جمهور به استان در حوزه راه را در حکم اجرای سریع پروژه های عظیم استانی در این حوزه عنوان کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، مهرداد آهکی، مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه، ضمن اشاره به مصوبات سفر ریاست محترم جمهوری به استان گفت: استان کرمانشاه با داشتن مرز مشترک با کشور عراق باید از جاده‌های مناسب برخوردار باشد و مجهز بودن به مسیر ترانزیتی در استان کرمانشاه نقش مثبتی در ایجاد رونق اقتصادی دارد، همچنین آزادراه همدان کرمانشاه پروژه‌ای است که بعد از گذشت چند سال به دلایل متفاوتی هنوز تکمیل نشده است که کمبود بودجه دولتی یکی از مشکلات اصلی این پروژه بوده و متأسفانه این پروژه در بحث جذب سرمایه‌گذار خصوصی موفق عمل نکرده است، پروژه احداث آزادراه کرمانشاه به حمیل و بخشی از کنارگذر شرقی کرمانشاه قسمتی از پروژه آزادراه بیستون کرمانشاه-حمیل و قزانچی کرمانشاه است که شامل چهار قطعه است که قطعه اول از بیستون تا کنارگذر شرقی، قطعه دوم کنارگذر شرقی (۳۵ کیلومتر)، قطعه سوم تقاطع کرمانشاه-حمیل با کنارگذر شرقی تا حمیل و قطعه چهارم از قزانچی به بزرگراه اسلام آبادغرب کنارگذر غربی است.

آهکی افزود: میزان کاهش طول مسیر نسبت به مسیر موجود در حال حاضر حدود ۳۰ کیلومتر است و ترافیک متوسط روزانه در چهار قطعه بیش از ۱۰ هزار وسیله نقلیه می‌شود و میزان کاهش سوخت حدود ۵۰ میلیون لیتر شده و ایمنی و کاهش زمان سفر خودروهای سواری و سنگین به طور متوسط ۲۰ دقیقه در پی دارد، همچنین خارج شدن ترافیک از مناطق مسکونی و روان‌سازی بیش از ۱۰ هزار وسیله نقلیه در روز و در نهایت افزایش سرعت متوسط از ۸۰ کیلومتر در ساعت به ۱۲۰ کیلومتر در ساعت برای خودروهای سواری در این محور را در نتیجه اجرای این آزادراه می‌توان شاهد بود، این در حالی است که میزان پیشرفت پروژه از تیرماه سال ۹۸ تا فروردین سال جاری تنها ۱۸ درصد است که نشان‌دهنده روند مطلوبی از انجام پروژه نبوده و مشکل اصلی آن کمبود اعتبارات است و کل مسافت آزادراه همدان-کرمانشاه و خسروی که در حوزه استان کرمانشاه قرار دارد ۴۰۰ کیلومتر است که تنها ۱۴۰ کیلومتر آن در دست احداث قرار دارد، همچنین فراخوان‌های زیادی برای جذب سرمایه‌گذار اعلام شده اما مسأله میزان تأمین اعتبار از سوی دولت و همچنین عدم وصول بدهی‌های قبلی دولت در فازهای اجرا شده پروژه آزادراه انگیزه را از سرمایه‌گذاران می‌گیرد و اقبال کمی نسبت به مشارکت در این پروژه نشان می‌دهند.

وی میزان مشارکت پیشنهادی از سوی دولت را ۳۰  درصد به ازای مشارکت ۷۰ درصدی سرمایه‌گذار خصوصی عنوان کرد و گفت: اگر دولت بدهی خود را به سرمایه‌گذار قبلی پرداخت کرده و میزان مشارکتش را بیشتر کند، می‌توان امیدوار بود تا سرمایه‌گذاران بیشتری رغبت سرمایه گذاری پیدا کنند.

پیش‌تر رئیسی به عنوان نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در گفتگوی انتخاباتی خود با مردم استان کرمانشاه به اهمیت راه‌های استان به سبب داشتن مرز مشترک با کشور عراق اشاره و بیان کرد: داشتن مرز مشترک یکی از ظرفیت‌های بزرگ این استان است و اگر خطوط هوایی، زمینی و خطوط ریلی به عراق هم تکمیل شود، بیکاری در این استان با افزایش صادرات و حمل و نقل، کاهش چشمگیری می‌یابد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • علی کردی 2 0

    به نظر بنده هرچه زودتر آزادراه کرمانشاه به حمیل در اولویت ساخت قرار بگیره بهتره ...چون محور اسلام آباد به کرمانشاه خلوت تر میشه بخصوص در ایام اربعین کاهش تصادفات کاهش هزینه سوخت کاهش ترافیک محور اسلام آباد رابه دنبال داره موجب میشه راه برای کارهای عمرانی وتوسعه وایمن سازی وبهسازی بزرگراه کرمانشاه به اسلام آباد سهل الوصول بشه ...ومزایای دیگری مثل ایجاد اشتغال برای روستاهای محروم بخش ماهدشت ومیل میشه ...میشه چند واحد خدماتی وتوریستی وفروشگاه وپمپ جایگاه سوخت در محور جدید حمیل به کرمانشاه احداث کرد وموجبات رونق آن منطقه را باعث شد .ساخت عوارضی وکسب درآمد از طریق مالیات برای شهرداری استان کرمانشاه را در پی داره ..ماشینهای سنگین زودتر واز طریق میان بر به اهواز ولرستان ومحور جنوب می‌روند وخسارتشان به بزرگراه اسلام آباد ،کرمانشاه کمتر میشه .

  • علی آریا 2 0

    به نظر بنده هرچه سریعتر بهتره آزادراه کرمانشاه به حمیل احداث شود چون می‌توان مثل سایر کلانشهرها منبع درآمد خوبی برای استان باشد ....ایجاد واحداث عوارضی در مسیر از ۵۰۰۰ تا ۱۰۰،۰۰۰درامد موتورسیکلت تا خودروهای شخصی وتریلر وکامیون از این مسیرمیتواند به رونق شهرداری کرمانشاه وزیباسازی وبهبودبودجه واعتبادات دریافتی از مالیات‌ها وعوارض ودرکل بالارفتن در آمد کلانشهر کرمانشاه واحداث طرحهای جدید عام المنفعه شود ....بخصوص این درآمد در زمان اربعین می‌تواند چند برابر شود در مسیرهای رفت وبرگشت از این آزادراه