| کد خبر: 231966 |

۹۰ دستگاه اتوبوس‌ درون شهری کرمانشاه نوسازی می‌شود

رئیس سازمان حمل و نقل مسافر شهرداری کلانشهر کرمانشاه اعلام کرد: براساس تفاهم‌نامه منعقده با سازمان برنامه و بودجه و بانک‌های عامل، ۹۰ دستگاه اتوبوس درون شهری این کلانشهر نوسازی می‌شود.

تین نیوز

رئیس سازمان حمل و نقل مسافر شهرداری کلانشهر کرمانشاه اعلام کرد: براساس تفاهم‌نامه منعقده با سازمان برنامه و بودجه و بانک‌های عامل، ۹۰ دستگاه اتوبوس درون شهری این کلانشهر نوسازی می‌شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، غلامرضا شهبازی با اشاره به اینکه اکنون ۲۰۰ دستگاه اتوبوس در شهر کرمانشاه فعال است، افزود: برای نوسازی هر دستگاه اتوبوس حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز است.

او گفت: ۱۰ دستگاه اتوبوس درون شهری نیز تا پایان سال ۱۴۰۰ به ناوگان حمل و نقل درون شهری کرمانشاه اضافه خواهد شد.

وی میانگین سن دستگاه‌های ناوگان اتوبوسرانی شهر کرمانشاه را ۱۲ سال اعلام کرد و افزود: طبق استاندارد و مدیریت سوخت این میانگین باید ۱۰ سال باشد.

وی با اشاره به اینکه هزینه هر دستگاه اتوبوس شهری نزدیک به چهار میلیارد تومان است، گفت: تامین این رقم با وضعیتی که شهرداری‌ها از نظر مالی دارند بسیار سنگین است به همین دلیل شهردار کرمانشاه با پیگیری مستمر از طریق وزارت کشور و سازمان همیاری شهرداری‌ها برای تامین این هزینه‌ها درخواست ۲۰۰ میلیارد تومان از محل فروش اوراق مشارکت کرده که تاکنون با ۱۰۰ میلیارد تومان آن موافقت شده است.

رییس سازمان حمل و نقل مسافر شهرداری کرمانشاه با بیان اینکه ناوگان اتوبوسرانی شهر کرمانشاه از سال ۸۷ در سه مرحله به چهار شرکت خصوصی برون سپاری شده است، افزود: با اعتبارات اختصاص یافته در راستای نوسازی این ناوگان اتوبوسرانی به هر دستگاه مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌شود.

شهبازی با اشاره به کاهش مسافران جابه‌جا شده توسط ناوگان حمل و نقل درون شهری اتوبوس، اظهار داشت: به صورت میانگین روزانه ۳۳ هزار نفر از این طریق در شهر کرمانشاه جابه‌جا می‌شوند.

جابجایی یک میلیون نفر در روز

رییس سازمان حمل و نقل مسافری شهر کرمانشاه در بخش دیگر از سخنان خود با اشاره به اینکه روزانه به طور متوسط یک میلیون مسافر شهری از طریق حمل و نقل عمومی شهری کرمانشاه جا به جا می شود، گفت: در شهر کرمانشاه ۶ هزار و ۸۹۰ تاکسی و ۲۰۰ اتوبوس شهری و ۲ هزار تاکسی آژانس زیرنظارت این سازمان به شهروندان خدمت رسانی می کند.

شهبازی با بیان اینکه میانگین سن ناوگان تاکسیرانی شهر کرمانشاه بیش از ۹ سال است، افزود: شهرداری برای طرح توسعه نوسازی تاکسی‌ها شهر کرمانشاه برنامه‌هایی از جمله پرداخت تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی به رانندگان تاکسی به شرط تحویل دستگاه فرسوده خود در دست اجرا دارد.

وی همچنین ابراز امیداوری کرد در سال ۱۴۰۰ با فراهم شدن زیر ساخت ها، در تاکسی های زیر نظارت این سازمان دستگاه های «پی آر کد» برای پرداخت الکترونیکی کرایه های مسافران در نصب شود.

کلانشهر کرمانشاه یک میلیون نفر از جمعیت ۲ میلیونی نفری استان را در خود جای داده و شهرداری در قالب هشت منطقه شهری به شهروندان خدمات ارائه می‌دهد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.