| کد خبر: 226830 |

مدیر درمان تامین اجتماعی استان:

هزینه سالانه 500 میلیارد تومانی برای "درمان" مردم کرمانشاه

کرمانشاه-مدیر درمان تامین اجتماعی کرمانشاه از صرف هزینه سالانه 500 میلیارد تومانی جهت درمان بیمه شدگان استان خبر داد.

تین نیوز

کرمانشاه-مدیر درمان تامین اجتماعی کرمانشاه از صرف هزینه سالانه 500 میلیارد تومانی جهت درمان بیمه شدگان استان خبر داد.

میثم حجتی پور در نشست خبری با اشاره به جمعیت 770 هزار نفری بیمه شدگان تامین اجتماعی در استان، گفت: در حال حاضر 40 درصد جمعیت استان تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی است.

وی با اشاره به حجم بالای مراجعه کنندگان به مراکز طرف قرارداد بیمه تامین اجتماعی، گفت: از ابتدای امسال تا پایان آذرماه حدود 800 هزار نفر به مراکز سرپایی طرف قرارداد تامین اجتماعی مراجعه کرده اند.

وی افزود: همچنین طی این مدت 12 هزار نفر در مراکز درمانی طرف قرارداد بستری شده اند و 6500 عمل جراحی و 3200 زایمان نیز در این مراکز داشته ایم.

وی با اشاره به هزینه های سنگین درمان بیمه شدگان تامین اجتماعی استان، گفت: در حال حاضر سالانه حدود 500 میلیارد تومان برای درمان بیمه شدگان استان بصورت مستقیم و غیرمستقیم هزینه می شود.

حجتی پور به خدمات رسانی بیمه تامین اجتماعی در حوزه درمان بیماران کرونایی هم اشاره کرد و افزود: دو بیمارستان استان شامل بیمارستان شهدا و نیز بیمارستان حضرت معصومه(س) زیرمجموعه تامین اجتماعی است که بیمارستان حضرت معصومه (س) تقریبا بیمارستان زنان و کودکان محسوب می شود و در همین راستا برای حفظ سلامت مادران باردار دراین بیمارستان هیچ بیمار کرونایی بستری نشد.

وی از اختصاص نیمی از ظرفیت بیمارستان شهدا جهت بستری بیماران کرونایی خبر داد وافزود: خوشبختانه از 20 دی ماه که موج کرونا در استان فروکش کرد،  بخش های کرونایی این بیمارستان تعطیل شده و امیدواریم این شرایط تداوم یابد.

وی افزود: در مدت شیوع کرونا در مجموع 1050 بیمار کرونایی در این بیمارستان بستری شدند که 900 نفر آنها بهبود یافته و ترخیص شدند.

وی تصریح کرد: همچنین طی مدت شیوع کرونا، 14 هزار مورد سی تی اسکن از مراجعین بیمارستان گرفته شد که 5500 مورد آن که شامل 40 درصد موارد کرونا مثبت بوده اند.

وی خاطرنشان کرد: طی مدت شیوع کرونا حدود 15 میلیارد تومان بصورت مستقیم و غیرمستقیم برای درمان بیماران کرونایی هزینه شده است.

حجتی پور در ادامه در خصوص بدهی تامین اجتماعی به مراکز  طرف قرارداد گفت: خوشبختانه در حال حاضر در پرداخت مطالبات به دانشگاه علوم پزشکی و سایر مراکز طرف قرارداد به روز هستیم.

وی افزود: همچنین اگر پزشکی از نسخه نویسی الکترونیکی استفاده کند 80 درصد مطالبات بصورت آنلاین پرداخت می شود و برای مطالبات داروخانه ها در صورت استفاده از نسخ الکترونیک این میزان 30 درصد است.

وی در ادامه به بخشی از پروژه های عمرانی حوزه درمان تامین اجتماعی در استان اشاره کرد و افزود: با وجود شرایط سخت اقتصادی، از توسعه مراکز درمانی در استان غافل نشدیم و طی دو سال گذشته درمانگاه سنقر و کلیایی، درمانگاه پاوه و درمانگاه جوانرود به بدنه درمان استان اضافه شد.

وی از پیگیری احداث اورژانس جدید بیمارستان شهدا خبر داد و افزود: این اورژانس قرار است در دو طبقه به مساحت 3300 متر مربع احداث شود که بزرگترین اورژانس تامین اجتماعی کشور محسوب می شود.

وی افزود: پیمانکار این پروژه تعیین شده و کار پروژه تا پایان سال کلید خواهد خورد و امیدواریم طبق برنامه ریزی صورت گرفته ظرف 18 ماه شاهد بهره برداری از این اورژانس باشیم.

حجتی پور به اقدامات صورت گرفته در بیمارستان حضرت معصومه(س)  هم اشاره کرد و افزود: این بیمارستان به نوعی بیمارستان زنان و کودکان است و در حال حاضر یک سوم نوزادان استان در این بیمارستان متولد می شوند.

وی از پیگیری راه اندازی بلوک های زایمانی در این بیمارستان خبر داد و افزود: در نظر داریم هشت بلوک زایمانی در این بیمارستان راه اندازی کنیم و اعتبارات آن را نیز لحاظ کرده ایم.

وی افزود: امیدواریم این بلوک های زایمانی طبق برنامه ریزی صورت گرفته ظرف 9 ماه آینده راه اندازی شود و مادران باردار بتوانند شرایط بهتری در این بیمارستان داشته باشند.

حجتی پور همچنین از راه اندازی 12 تخت NICU در این بیمارستان خبر داد.

وی از پیگیری برای خریداری یک دستگاه ماموگرافی هم در این بیمارستان خبر داد و افزود: در نظر داریم با خریداری این دستگاه، طرح غربالگری زنان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی را در خصوص سرطان سینه کلید بزنیم.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان کرمانشاه با بیان اینکه انجام این اقدامات امسال 36  میلیارد تومان هزینه درپی داشته، گفت: با اتمام این پروژه این میزان اعتبار به 50 میلیارد تومان هم می رسد.

وی در پایان به حذف دفترچه های تامین اجتماعی از ابتدای اسفندماه هم اشاره کرد و افزود: بسترسازی لازم برای این کار انجام شده و این طرح از ابتدای اسفندماه یا نهایتا تا پایان سال در استان اجرایی خواهد شد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.