| کد خبر: 211856 |

روکش و آسفالت ۳۰۰ کیلومتر از راه‌های استان کرمانشاه در سال ۹۸

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه گفت: سال گذشته تمرکز خود را بر ساماندهی جاده‌ها و بزرگراه‌های منتهی به کربلا گذاشتیم و روکش و لکه گیری آسفالت بالغ بر ۳۰۰ کیلومتر از راه‌های استان انجام شد.

تین نیوز

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه گفت: سال گذشته تمرکز خود را بر ساماندهی جاده‌ها و بزرگراه‌های منتهی به کربلا گذاشتیم و روکش و لکه گیری آسفالت بالغ بر ۳۰۰ کیلومتر از راه‌های استان انجام شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزرات راه و شهرسازی، فریبرز کرمی به بیان اقدام‌های انجام شده در حوزه بهسازی و لکه گیری آسفالت پرداخت و گفت: در سال ۹۸ علی رغم مشکلات بسیار از جمله وقوع سیل، زلزله و نیز کمبود اعتبارات موفق به لکه‌گیری و روکش آسفالت بیش از ۳۰۰ کیلومتر از راه‌های استان شدیم.

کرمی با بیان این که علی رغم بدهکار شدن به پیمانکارها کارها انجام شد، تصریح  کرد: امسال نیز چند قرارداد خوب پیمانی داریم  و کار را در سطح جاده‌های شهری و روستایی شروع کرده‌ایم و چنانچه منابع مالی مورد نیاز تزریق شود، امسال نیز مانند سال گذشته می توانیم کار ویژه‌ای در خصوص ایمنی جاده‌ها و کاهش تلفات جاده‌ای انجام دهیم.

او ادامه داد: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده بخشی از کارها را خودمان به شکل امانی انجام می دهیم و بخشی نیز به پیمانکار سپرده می شود. هر دو این امر نیاز به اعتبار دارد و در شرایط کنونی اعتبارات موجود کافی نیست. در استان ۸ هزار و ۱۰۰ کیلومترراه داریم که از این میزان هزار کیلومتر نیاز به روکش و بهسازی آسفالت دارد و انجام این امر نیازمند ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار است در حالی که اعتبار کنونی استان حدود ۱۰۰ میلیارد تومان بوده و این مبلغ راه به جایی نمی برد.

او با اشاره به این که تلاش می کنیم تا با همین اعتبار و با استفاده از امکانات موجود کار را با کمترین هزینه پیش ببریم، تصریح کرد: سال گذشته حدود ۲۰۰ میلیارد تومان برای آسفالت راه‌ها هزینه شد و امسال نیز کمتر از ۵۰ درصد سال گذشته اعتبار برای استان کرمانشاه در نظر گرفته شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه با اشاره به این که سال گذشته تمرکز خود را برساماندهی جاده‌ها و بزرگراه‌های منتهی به کربلا گذاشتیم، گفت: جاده‌هایی وجود داشت که به مدت ۱۰ تا ۱۲ سال مشکل داشتند و به یمن مسیر زوار، این جاده‌ها تا مرز خسروی لکه گیری شد، پرتگاه‌ها ایمن سازی و شانه‌سازی انجام گرفت. در مجموع همان طور که عنوان کردم ۳۰۰ کیلومتر در مسیر بزرگراه کربلا جاده را بی نقص کردیم.

او با اشاره به انتقال جاده‌های روستایی از اداره راه و شهرسازی به اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای تصریح کرد: به همین دلیل به حوزه ساخت راه‌های روستایی نیز ورود پیدا کرده‌ایم و در این خصوص برنامه ریزی‌های لازم را انجام داده‌ایم.

کرمی ادامه داد: امسال در مسیر کوزران – جوانرود که از شریان های اصلی به شمار می‌آید، مشغول فعالیت هستیم، در راه‌های روستایی اسلام آباد غرب نیز یکسری کارها در حال انجام است. بهسازی راه‌های مواصلاتی و مرزی را نیز در دستور کار داریم از جمله جاده سومار که یک راه ترانزیتی است و روزانه بیش از هزار کامیون در این مسیر تردد دارند. 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.