| کد خبر: 210958 |

9 دقیقه‌ای سر صحنه حوادث جاده‌ای می‌رسیم

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه میانگین زمان رسیدن نیروهای هلال احمر سر صحنه تصادفات جاده‌ای را 9 دقیقه اعلام کرد.

تین نیوز

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه میانگین زمان رسیدن نیروهای هلال احمر سر صحنه تصادفات جاده‌ای را 9 دقیقه اعلام کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، عادل شفیعی به مناسبت هفته هلال احمر با اشاره به وضعیت پایگاه‌ها و امکانات هلال احمر کرمانشاه، اظهار کرد: هم اکنون 23 پایگاه ثابت و موقت در محورهای استان داریم که از این تعداد 16 پایگاه ثابت و هفت پایگاه موقت است.

وی با بیان اینکه این تعداد بر اساس استاندارد هر 30 تا 40 کیلومتر یک پایگاه نیاز استان را پوشش می‌دهد، افزود: البته در برخی محورها از جمله کرمانشاه به کوزران و یا کرمانشاه به روانسر نیز پایگاه هلال احمر نیاز است.

معاون امداد و نجات هلال احمر استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: از سوی دیگر از 16 پایگاه ثابتی که داریم فقط هشت مورد آنها ساختمان دارند و مابقی در ساختمان‌های استیجاری یا کانکس اداره می‌شوند.

شفیعی از برنامه‌ریزی برای احداث ساختمان برای چهار پایگاه ثابت با همکاری استانداری خبر داد و اضافه کرد: این پایگاه‌ها در شهرستان‌های پاوه، گیلانغرب، جوانرود و قصرشیرین احداث خواهد شد.

 وی درباره وضعیت پایگاه‌های موقت نیز عنوان کرد: پایگاه‌های موقت به لحاظ ماهیتی که دارند در ایام خاص از جمله سفرهای تابستانی، طرح زمستانی، طرح نوروزی و ... در کانکس دایر می‌شوند.

به گفته معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه، قرار است پنج مورد از این پایگاه‌های موقت نیز ظرف پنج سال ثابت شود که شامل پایگاه محور سرپل‌ذهاب، پایگاه محور زورآباد هرسین، پایگاه ماهیدشت، پایگاه پل شهدای صحنه و پایگاه گودین کنگاور است.

شفیعی از فراهم بودن امکانات در اکثر پایگاه‌های امداد و نجات استان هم خبر داد و یادآور شد: هم اکنون در یازده پایگاه ثابت جاده‌ای استان ست‌های نجات شامل خودرو با تمام امکانات برای رهاسازی و همچنین تجهیزات امداد و نجات کوهستان را داریم، اما پنج پایگاه ثابت استان فاقد خودرو نجات است که این کمبود باید مرتفع شود.

وی اشاره‌ای هم به زمان رسیدن نیروهای هلال احمر سر صحنه‌ تصادف داشت و خاطرنشان کرد: میانگین زمان رسیدن نیروهای هلال احمر استان در حوادث جاده‌ای 9 دقیقه است که با توجه به میانگین 10 دقیقه‌ای کشور، اکنون وضعیت خوبی داریم.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه درباره وضعیت ذخایر اقلام زیستی برای بحران‌های احتمالی و حوادث در استان نیز گفت: دپو اقلام زیستی که داریم جوابگوی نیازهای 48 ساعته و 72 ساعته استان بر اساس میانگین جمعیت هست.

وی افزود: البته در صورت نیاز بیشتر، امکان اینکه در شرایط بحران از جمعیت هلال احمر استان‌های دیگر نیز اقلامی دریافت کنیم، وجود دارد.

شفیعی همچنین از عضویت نزدیک به 60 هزار نفر در جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه هم خبر داد و گفت: 12 هزار نفر نیز به صورت مستمر با هلال احمر در زمینه امداد و نجات، جوانان و داوطلبان همکاری دارند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.