| کد خبر: 155226 |

حجت الاسلام تقوی:

رهبر معظم انقلاب شخصاً مسائل مناطق زلزله‌زده را پیگیری می‌کنند

نماینده مقام معظم رهبری پس از عیادت از مصدومان بستری در بیمارستان‌های تهران گفت: رهبر معظم انقلاب شخصاً مسائل مناطق زلزله زده در استان کرمانشاه را پیگیری کردند و می‌کنند.

تین نیوز
نماینده مقام معظم رهبری پس از عیادت از مصدومان بستری در بیمارستان‌های تهران گفت: رهبر معظم انقلاب شخصاً مسائل مناطق زلزله زده در استان کرمانشاه را پیگیری کردند و می‌کنند.

به گزارش صداوسیما، حجت الاسلام سیدرضا تقوی در حاشیه عیادت از شماری از مصدومان زلزله استان کرمانشاه در بیمارستان امام خمینی تهران اظهار کرد: این زلزله رهبر معظم انقلاب را به شدت متأثر کرد و ایشان از همان ابتدا که خبر این واقعه به ایشان اعلام شد شخصاً مسائل آنجا را پیگیری و افزون بر صدور پیام به طور مستمر به مسئولان ذیربط دستورات لازم را صادر کردند.

وی اضافه کرد: معظم له به عنوان فرمانده کل قوا به نیروهای مسلح دستور دادند که با همه توان به داد مردم زلزله زده برسند و همه این نیروها اعم از سپاه، ارتش، هوانیروز و بسیج وارد عمل و با ایجاد پل هوایی میان تهران و برخی مناطق استان ها با استان کرمانشاه، مجروحان منتقل شدند.

تقوی ادامه داد:​ مراکز درمانی، بیمارستان ها و اورژانس ها نیز به حال آماده باش درآمدند و رهبر معظم انقلاب که به میدان وارد شدند و پیام دادند و یک جلسه اختصاصی نیز با سران قوا و مسئولان ذیربط برگزار کردند،​ موج عظیمی از مشارکت به ویژه کمک های مردمی آغاز شد.

وی با قدردانی از فداکاری، نوع دوستی و مشارکت ملت ایران در کمک به هموطنانشان در این زلزله و حوادث مشابه از گذشته تاکنون گفت: مردم ما در اینگونه رویدادها در مقایسه با دیگر ملت ها نمونه و پیشگام هستند و نه فقط در کمک به هموطنانشان که در یاری رساندن به مصیبت زدگان دیگر کشورها نیز همواره در صحنه حاضرند.

نماینده مقام معظم رهبری در عیادت از مصدومان بستری افزود:​ رهبر معظم انقلاب همچنین هیئت های ویژه ای را به مناطق زلزله زده اعزام کردند تا مشاهداتشان را گزارش دهند چنان که هیئتی در روز دوم در آن مناطق حضور یافت و هیئت دیگری دیروز و دیشب در منطقه حاضر بودند و نیازهای مردم را بررسی کردند.

تقوی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب مسائل منطقه را به شدت پیگیری می کنند. اکنون مردم نیز وارد صحنه شدند و همه باید دست در دست یکدیگر بدهند و پزشکان و مراکز درمانی هم باید به مصدومان رسیدگی کنند که البته درحال رسیدگی هستند.

وی گفت: امروز نیز مقام معظم رهبری دستور فرمودند که خدمت مصدومان بستری برسیم که بر این اساس به بیمارستان امام خمینی آمدیم که یکی از مراکز خوب و ارزنده کشور با نیروهای مجرب است.

تقوی با اشاره به اقدام این بیمارستان در مهیا کردن بخش هایی برای پذیرش مصدومان زلزله افزود:​ در عیادت امروزم از مصدومان بالای سر همه بیمارانی که رفتم مصر بودم بپرسم که آیا به آنان رسیدگی کرده اند یا اشکالاتی هست؟ که تقریباً همه از خدمات عوامل درمانی و پزشکان ابراز رضایت کردند.

وی تأکید کرد:​ ملت ما از کارکنان مراکز علمی گرفته تا مردم کوچه و بازار اینگونه درحال خدمات رساندن به زلزله زدگان هستند و با گذر از مرحله نخست یعنی آواربرداری و انتقال مصدومان به بیمارستان ها باید برای آنان مسکن ساخته شود.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور گفت: هیئتی که از جانب رهبر معظم انقلاب دیشب در مناطق زلزله زده حضور داشتند در تماس تلفنی از بنده خواستند تا ائمه جمعه را برای جمع آوری ملزومات زلزله زدگان بسیج کنیم.

تقوی افزود:​ زلزله زدگان اکنون به نایلون برای کشیدن روی چادرهای امدادی، لباس گرم و پتو نیاز دارند و تا ساخته شدن خانه های برخی از زلزله زدگان باید آنان را در کانکس مستقر کرد.

وی همچنین با قدردانی از عملکرد صداوسیما در انعکاس مطلوب زلزله استان کرمانشاه گفت:​ از شما گزارشگران، تصویربرداران، صدابرداران و عوامل رسانه ملی که در انعکاس خوب این واقعه تلاش می کنید باید تشکر کنیم که آلام مردم و حجم وسیع خسارت ها به این منطقه را به خوبی منعکس می کنید.

نماینده مقام معظم رهبری در عیادت از مصدومان بستری همچنین با اشاره به آسیب های روانی به زلزله زدگان گفت:​ برخی اهالی مناطق زلزله زده حتی تا چند نفر از اعضای خانواده شان را از دست داده اند و از نظر روحی بسیار آسیب دیده اند که باید به آنان محبت کرد.

تقوی افزود:​ البته کمک های مردم به زلزله زدگان محبت آنان است و باید به دیدار مصدومان نیز بیایند و به آنان مهرورزی کنند. همین جا به مصیبت دیدگان اعلام می کنم که مردم استان کرمانشاه تنها نیستند زیرا ملت ایران پشت سرشان هستند و رهبر معظم انقلاب نیز مشکلاتشان را پیگیری و آنان را دعا می کنند.

عیادت نماینده رهبر معظم انقلاب از مصدومان زلزله غرب کشور 

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی از شماری از مصدومان زلزله زده از مناطق مختلف استان کرمانشاه ، بستری در بیمارستان امام خمینی تهران عیادت کرد.

 حجت الاسلام  سید رضا تقوی در گفتگوی صمیمانه با این مصدومان، با ابلاغ سلام مقام معظم رهبری، حالشان را جویا شد و برای شفای آنان دعا کرد.

دکتر صادق نیت رئیس بیمارستان نیز گزارشی از اقدامات درمانی برای مصدومان زلزله زده ارائه کرد.

از ۳۱ مصدوم زلزله زده در بیمارستان امام خمینی برخی مداوا و ترخیص شدند و اکنون ۲۵ مصدوم همچنان در این مرکز درمانی تحت درمان هستند.

قرار است نماینده رهبر معظم انقلاب از مصدومان زلزله زده بستری در دو بیمارستان سینا و فیروزگر نیز عیادت کند.

 عیادت نماینده رهبر معظم انقلاب از مصدومان زلزله زده در بیمارستان فیروزگر

 نماینده رهبر معظم انقلاب صبح امروز از مصدومان زلزله زده در بیمارستان فیروزگر عیادت کرد.

حجت الاسلام سید رضا تقوی همچنین از خدمات پرستاران این بیمارستان به زلزله زدگان مصدوم قدردانی کرد.

در این بیمارستان ۱۶ مصدوم از مناطق مختلف زلزله زده استان کرمانشاه بستری هستند.

منبع: خبرگزاری صداوسیما
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.