| کد خبر: 142385 |

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه خبر داد:

ریلی ازراه‌آهن سرقت نشده است

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از کاهش 32 درصدی مجموع جرایم در استان کرمانشاه طی امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و خبر سرقت ریل از راه آهن کرمانشاه را تکذیب کرد.

تین نیوز

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از کاهش 32 درصدی مجموع جرایم در استان کرمانشاه طی امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و خبر سرقت ریل از راه آهن کرمانشاه را تکذیب کرد.

به گزارش خبرنگار مهر ، سردار منوچهر امان‌الهی امروز یکشنبه در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به آمار وقوع جرم در استان گفت: در حوزه وقوع جرائم روند کاهشی را برای چند مین سال در استان کرمانشاه شاهد هستیم.

وی افزود: در بحث سرقت ها تاکنون 13 درصد سرقت منزل کاهش یافته و شاهد کاهش 7 درصدی سرقت خودرو، 11 درصدی سرقت موتور و 13 درصدی سرقت داخل خودرو طی امسال بوده ایم. درصد زیادی از سرقت‌ها مربو داخل خودرو و وسایل خودرو است که عمدتا در نتیجه غفلت مالکین اتفاق می‌افتد.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه، از کاهش 15 درصدی قاپ زنی طی امسال خبر داد و گفت: سال قبل از این نظر افزایش داشتیم اما اکنون کنترل شده است.

وی افزود: در بحث سرقت سرقت احشام نیز 25 درصد کاهش، سرقت به عنف و زورگیری 8 درصد کاهش، شرارت 21 درصد کاهش و نزاع دسته جمعی 9 درصد کاهش را طی امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل شاهد بوده ایم.

امان الهی از کاهش 24 درصدی خودکشی و افزایش 6 درصدی کشفیات در استان طی امسال خبر داد و تصریح کرد: هم چنین در سرقت های مهمه 10 در صد کاهش و مجموع سرقت ها 1 درصد کاهش را نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد هستیم.

وی با اشاره به جرایم رخ داده در فضای مجازی گفت: در فضای مجازی 36 درصد وقوع جرائم افزایش یافته است و با توجه به اینکه فضای مجازی روبه گسترشاست نیازمند آگاهی رسانی بیشتر در این زمینه هستیم.

افزایش 114 درصدی کشفیات وقوع جرم در فضای مجازی

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از افزایش 114 درصدی کشفیات وقوع جرم در فضای مجازی طی امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: در راستای مقابله با جرایم و ارتقای امنیت اجتماعی، 283 طرح طی امسال اجرا شده است که 16 طرح نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته ایم.

وی گفت: در حوزه تصادفات درون شهری نیز 6 درصد فقره تصادف فوتی افزایش 18 درصد افزایش تصادفات جرحی و 15 درصد تعداد فوت شدگان در تصادفات فوتی نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است.

سردار امان الهی از کاهش 17 درصدی مجموع تصادفات برون شهری استان خبر داد و گفت: در مجموع در تصادفات 3 درصد کاهش داشته ایم.

افزایش 33 درصدی کشفیات مواد مخدر در استان کرمانشاه

وی در بخش دیگر از 36 کیلو کشفیات مواد مخدر طی امسال خبر داد و گفت: نسبت به مدت مشابه سال قبل 33 درصد افزایش کشف داشته ایم و 12 باند دستگیر شده اند. در حوزه مخدر تمرکز ما بیشتر بر باندهای سازمان یافته است.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از اجرای طرح های پاکسازی نقاط آلوده در استان خبر داد و گفت: 515 طرح طی امسال اجرا شده و برخورد با توزیع کودکان مخدر به صورت مستمر در دست اقدام است و در این راستا امسال دو هزار و 570 توزیع کننده مخدر دستگیر شده اند.

وی خاطرنشان کرد: در چند سال اخیر در بحث مبارزه با مخدر افزایش عملکرد داشته ایم.

سردار امان الهی گفت: در بحث ارتقای امنیت اجتماعی اقدامات زیادی می شود و مقابله با اراذل و اوباش در دستور همیشگی است و امسال 30 نفر از اراذل و اوباش دانه درشت دستگیر شدند و تعدادی هم تحت تعقیب هستند.

وی بر فرهنگسازی در جامعه به منظور حل مشکلات افراد از طریق گفتگو و راه های قانونی توسط خبرنگاران و رسانه ها تاکید کرد.

افزایش 86 درصدی کشفیات کالای قاچاق در استان

امان الهی افزود: در بحث قاچاق کالا نیز امسال 180 میلیارد ریال کشفیات که 86 درصد افزایش کشف نسبت به مدت مشابه سال گذشته را شاهد هستیم.

وی گفت: از نظر تعداد کشفیات بالای یک میلیارد 100 درصد افزایش داریم که 43 مورد بوده است و بیشتر کالاهای قاچاق خوراک، پوشاک و لوازم خانگی بوده است.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه در خصوص نظارت بر صنوف و بازار نیز گفت: امسال دو هزار و 92 مورد صدور مجوز و نظارت بر صنوف داشته ایم.

وی گفت: در مجموع جرائم رخ داده امسال در استان نیز نسبت به مشابه سال قبل 32 درصد کاهش را شاهد بوده ایم.

امان الهی گفت: در حوزه معاونت اجتماعی نیز اقدامات زیادی در بحث ارائه مشاوره و... انجام شده که از آنجمله می توان به برگزاری 360 دوره آموزشی و برپایی 98 نمایشگاه پیشگیری از آسیب های اجتماعی اشاره کرد. همچنین120 هزار پیامک آموزشی ارسال شده است.

وی از ارجاع یک هزار و 860 پرونده به مرکز مشاورین معاونت اجتماعی انتظامی استان خبر داد که 87 درصد پرونده های مذکور به مصالحه و سازش ختم شده است.

کاهش 6 درصدی قتل در کرمانشاه

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه تعداد تماس با فوریت پلیس و سامانه 110 را 292 هزار 462 مورد اعلام کرد و گفت: از این نظر میزان 8 درصد افزایش نسبت به سال قبل داشتیم و بیش از 140 هزار فقره از تماسها از پلیس مشاوره خواسته اند.

وی گفت: در حوزه قتل نیز 30 نفر مقتول داشتیم که کاهش 6 درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می دهد.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با توجه به اخباری که از شهروندان به گوش می رسد و برخی از پارک ها محل جرم شده اند، تدابیر پلیس در این زمینه چیست؟ گفت: همکاران ما در پارک ها حضور دارند و برخورد لازم صورت می گیرد و همین تعطیلی قلیان سراها بخشی از این نظارت است. اما دستگاه های مختلف نیز در این زمینه وظیفه دارند و باید به وظیفه خود عمل کنند.

صرف داشتن کارت کوله بری نمی‌توان قاچاق کرد

وی در خصوص قضایای اخیر برخورد پلیس با 2 قاچاقچی و کشته شدن آنها گفت: این اتفاق مربوط به حدود 40 روز پیش بوده و در جریان تعقیب و گریز پلیس با قاچاقچیان اتفاق افتاده است.

سردار امان الهی تصریح کرد: درگیری پلیس با قاچاقچیان در مرز و حوزه شهرستان پاوه نبوده و محموله قاچاق هم کشف شده است.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه تاکید کرد: داشتن کارت کوله بری و سابقه فعالیت در این حوزه، مجوزی برای انجام قاچاق نیست و افراد مذکور کوله بر نبودند.

وی در خصوص اظهارات امام جمعه پاوه نیز گفت: اظهارنظر هر مسئول و شهروندی محترم و قابل پیگیری است و اگر خطایی از پلیس سر زده باشد، حتما این نظرات و اظهار نظرها را دنبال می کنیم اما ملاک برای ما قانون است و ماموریت های قانونی بر مبنای نظر افراد تعطیل نمی شود.

هیچ ریلی از راه آهن کرمانشاه سرقت نشده است

امان الهی در بخش دیگر در خصوص تصاویر منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر سرقت بخشی از ریل های راه آهن کرمانشاه، این خبر را تکذیب کرد و گفت: هیچ ریلی از راه آهن کرمانشاه به سرقت نرفته است.

وی تصریح کرد: تصاویر مذکور که هم اکنون در فضای مجازی انتشار یافته مربوط به چند سال پیش است و هیچ ریلی نه از راه آهن و نه از انبار به سرقت نرفته بلکه تنها بخشی از ضایعات رها شده در اطراف پروژه سرقت شده است.

وی خواستار توجه جدی رسانه به انتشار چنین اخباری شده و گفت: رسانه ها از انتشار این دسته اخبار کذب پرهیز کنند، چرا که به استان لطمه می زند.

منبع: خبرگزاری مهر

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.