| کد خبر: 92907 |

◄ آغاز تملک اراضی فرودگاه سقز با مساعدت شرکت فرودگاه‌ها

تین‌نیوز| معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان از آغاز تملک اراضی فرودگاه سقز و اجرای طرح از طریق مناقصه توسط پیمانکار، همزمان با تحویل زمین خبر داد.
 
به گزارش تین‌نیوز؛ امیر قادری در خصوص آخرین وضعیت احداث فرودگاه سقز با اشاره به اهمیت اجرای این طرح، گفت: با بهره‌برداری از این فرودگاه، جمعیتی بالغ بر ۸۵۰ هزار نفر از استان‌های کردستان و آذربایجان غربی و شرقی زیر پوشش این فرودگاه قرار می‌گیرند.

معاون استاندار کردستان با اشاره به توسعه شبکه حمل‌ونقل از طریق احداث این فرودگاه عنوان کرد: فاصله کمتر از ۸۰ کیلومتری با نوار مرزی و تجاری عراق و نزدیکی با ۳ بازارچه مرزی مشترک رسمی بین دو کشور ایران و عراق شامل باشماق مریوان، سیف سقز و سیرانبند بانه از مزایای این فرودگاه است.

قادری مساحت اولیه فرودگاه سقز را ۱۷۰ هکتار عنوان کرد و افزود: در طرح توسعه فرودگاه مساحتی تا ۳۷۰ هکتار پیش بینی و در نظر گرفته شده است.

معاون استاندار کردستان بخش‌های بازرگانی و تجاری، توریسم و گردشگری و صادرات مازاد تولیدات کشاورزی و دامی و باغی و زراعی را از جمله پتانسیل‌هایی دانست که طرح احداث فوردگاه سقز را دارای توجیهی بیش از پیش خواهد کرد.

وی افزود: دولت در استان قول داده بود تا مساعدت لازم به شرکت فرودگاه‌های کشور برای آغاز سریع‌تر بخش‌های اجرایی و عمرانی این طرح صورت بگیرد که به این وعده خود عمل کرد.

قادری با اشاره به برنامه‌ریزی‌ها برای آغاز عملیات اجرایی و عمرانی در بخش سالن ترانزیت و نیز ورود به بحث تملک پروژه فرودگاه سقز در سال جاری، گفت: خوشخبتانه با پیگیری‌های استاندارکردستان و جلساتی که در تهران با شرکت فرودگاه‌های کشور برگزار گردید، مقرر شد کار تملک اراضی مورد نیاز پروژه و اجرای طرح از طریق مناقصه توسط پیمانکار توانمند، همزمان با تحویل زمین و با مدیریت شرکت فرودگاه‌های کشور آغاز شود.

معاون استاندار کردستان با تاکید بر نگاه کلان و استانی به این پروژه افزود: هر آنچه در توان داشته باشیم برای به سرانجام رساندن این طرح به کار خواهیم گرفت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی کردستان، وی با اظهار به اینکه پیگیری‌های مستمر، راهکار به سرانجام رساندن طرح‌ها و پروژه‌ها است، خواستار توجه به این مهم از سوی تمامی دستگاه‌های مرتبط با قضیه احداث فرودگاه سقز شد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.