| کد خبر: 217386 |

2500 میلیارد ریال اعتبار برای راه‌های کردستان اختصاص یافت

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان در این ارتباط گفت: برای توسعه زیرساخت‌های راه در استان کردستان از منابع مختلف بودجه 99، حدود 2500 میلیارد ریال اعتبار از منابع ملی واستانی به راهسازی اختصاص یافته است.

تین نیوز

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان در این ارتباط گفت: برای توسعه زیرساخت‌های راه در استان کردستان از منابع مختلف بودجه 99، حدود 2500 میلیارد ریال اعتبار از منابع ملی واستانی به راهسازی اختصاص یافته است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، محمدصدیق ثابتی امروز(27مرداد) در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: این میزان اعتبار از محل‌ منابع ملی، استانی و سایر ردیف‌ها در طرح های در دست اجرای این استان هزینه می‌شود.

وی افزود: عمده طرح‌های هدف این اعتبارات شامل کریدر شمال - جنوب (بزرگراه کرمانشاه - میاندوآب)، جاده مریوان - سنندج، طرح چهار خطه کردن گردنه صلوات آباد محور سنندج - همدان است.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان، در خصوص طرح کریدر شمال - جنوب در کردستان، بیان کرد: بزرگراه کرمانشاه - میاندوآب بخشی از کریدور بزرگراهی غرب کشور بوده که از ۴۱۶ کیلومتر طول این بزرگراه حدود ۳۲۰ کیلومتر آن در کردستان واقع شده و اکنون 67 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

ثابتی با اشاره به اینکه تاکنون 146 کیلومتر از این مسیر در کردستان زیربار ترافیک رفته است، عنوان کرد: طول کلی کریدور بزرگراهی غرب کشور یک هزار و ۳۲۸ کیلومتر است که پنج استان غرب کشور را در بر می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: اتمام عملیات اجرایی پروژه بزرگراهی کرمانشاه - میاندوآب نیاز به اعتباری بیش از 9 هزار میلیارد ریال دارد که در صورت تامین آن و تخصیص اعتبار لازم انتظار می‌رود در3 سال آینده به بهره‌برداری برسد.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان یادآور شد: بهبود شرایط ترافیکی، ارتقای سطح برخورداری از راه مناسب، تسهیل مبادلات تجاری، صرفه جویی در زمان وانرژی، کاهش تلفات و ازدیاد ایمنی و همچنین رضایت مندی کاربران به عنوان مزایای این طرح بزرگ راهسازی است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.