| کد خبر: 225192 |

جابجایی ‌مسافر در کردستان ۴۰ درصد کاهش یافت

معاون حمل و نقل مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: ناوگان مسافربری این استان در ۹ ماه سال جاری بخاطر اعمال محدودیت‌های سفر برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، شاهد کاهش ۴۰ درصدی جابجایی مسافران بود.

تین نیوز

معاون حمل و نقل مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: ناوگان مسافربری این استان در ۹ ماه سال جاری بخاطر اعمال محدودیت‌های سفر برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، شاهد کاهش ۴۰ درصدی جابجایی مسافران بود.

به گزارش تین نیوز، سید عبدالرحمن حسینی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داست: از ابتدای امسال تا پایان آذر بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار مسافر در قالب ۲۸۰  هزار سفر در استان کردستان جابجا شدند.

وی اضافه کرد: با توجه به شیوع کرونا و اعمال برخی محدودیت‌ها، سفرها نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۵ درصد مسافران ۴۰ درصد کاهش یافته است.

معاون حمل و نقل مدیرکل راهداری، حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا اقدامات لازم و پروتکل‌های بهداشتی به شرکت‌های حمل و نقل کالا و مسافر ابلاغ شده و طرح فاصله‌گذاری اجتماعی نیز در حال اجرا است.

وی افزود: بر اساس تصمیمات ستاد ملی کرونا استفاده از ماسک در اماکن عمومی اجباری بوده و این تصمیم در مورد سرنشینان و مسافران اتوبوس‌ها، تاکسی‌ها و مینی‌بوس‌های بین شهری نیز صدق می‌کند.

استان کردستان دارای یک پایانه بار در شهر سنندج و یک پایانه سیمان در شهرستان بیجار و ۷۰ شرکت و موسسه حمل و نقل کالاست، تعداد ناوگان بار طبق آمار ثبتی دارندگان کارت هوشمند پنج هزار و ۶۰۸ دستگاه و تعداد رانندگان بار آن نیز یک هزار و ۱۲۳ نفر است.

این استان دارای ۱۲ پایانه مسافری شامل سنندج، بیجار، قروه و دیواندره هر کدام ۲ پایانه و شهرستان های مریوان، دهگلان، کامیاران و سقز هر کدام یک مورد است.

در کردستان ۲۶ شرکت حمل و نقل مسافر، ۱۲ شرکت و موسسه اتوبوسرانی و مینی بوسرانی و ۱۲ شرکت سواری به همراه ۶۷ موسسات و نمایندگی شعبه وجود دارد که ناوگان مسافری آن یک هزار و ۹۳۷ و چهار هزار و ۶۸ راننده مسافر است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.