| کد خبر: 217965 |

آسفالت وبهسازی ۸۷۶راه روستایی در کردستان

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان گفت: در هفت سال گذشته از عمر دولت موفق به احداث ۸۷۶ کیلومتر راه روستایی جدید آسفالته در این استان شدیم.

تین نیوز

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان گفت: در هفت سال گذشته از عمر دولت موفق به احداث ۸۷۶ کیلومتر راه روستایی جدید آسفالته در این استان شدیم.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (کردستان)، محمد صدیق ثابتی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ارتقای شاخص‌های دسترسی به خدمت بهره‌مندی روستاییان از راه آسفالته روستایی از جمله خدمات این دولت در هفت سال گذشته است.

وی اضافه کرد: در این مدت ۸۷۶ کیلومتر از راه‌های روستایی این استان آسفالت ریزی شده که ۸۲۰ کیلومتر آن توسط راه و شهرسازی و ۶۰ کیلومتر ان نیز توسط اداره کل راهداری، حمل و نقل جاده‌ای در قالب طرح ملی اقدام برای احداث و آسفالت ریزی راه‌های اولویت دار روستایی موسوم به ابرار انجام شده است.

ثابتی با اشاره به اینکه اکنون در شاخص بهره‌مندی راه آسفالته روستایی، کردستان جز پنج استان آخر کشور است، افزود: این در حالیست که با خدمات دولت شاخص بهره‌مندی جامعه روستاییان استان از راه آسفالته روستایی با ۱۳.۵ درصد رشد از ۳۵.۵ درصد ابتدای سال ۱۳۹۲ به ۴۹ درصد رسیده است.

وی با بیان اینکه این اداره کل تا سال گذشته عهده دار احداث راه‌های روستایی بود و از آن پس این ماموریت به اداره کل راهداری، حمل و نقل جاده‌ای واگذار شد، تاکید کرد: دولت در نظر دارد در قالب طرح ملی اقدام برای احداث و آسفالت ریزی راه‌های اولویت دار روستایی موسوم به ابرار این شاخص را تا پایان ماموریت خود به ۵۳ درصد برساند.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان یادآور شد: این استان دارای ۶ هزار و ۱۹۰ کیلومتر راه روستایی است که از این حدود سه هزار کیلومتر آن آسفالت، ۶۳۵ کیلومتر شنی و ۲ هزار و ۶۵۵ کیلومتر راه خاکی است. ثابتی گفت: این استان از این طرح در سال‌های ۹۸، ۹۹ و نیمه اول ۱۴۰۰ سهم ۲۰۰ کیلومتری دارد که تاکنون ۶۰ کیلومتر از این میزان احداث شده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.