| کد خبر: 213105 |

حبیب‌زاده: جاده‌های کردستان را به جاده‌های صادرات تبدیل کنید

نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات موجود در کشور همچون بیکاری و تورم از نمایندگان مجلس خواست تا با توجه به دو وظیفه قانون‌گذاری و نظارت مجلس را به جایگاه واقعی خود که در رأس امور بودن است بازگردانند.

تین نیوز

نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات موجود در کشور همچون بیکاری و تورم از نمایندگان مجلس خواست تا با توجه به دو وظیفه قانون‌گذاری و نظارت مجلس را به جایگاه واقعی خود که در رأس امور بودن است بازگردانند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، انور حبیب‌زاده بوکانی نماینده مردم بوکان در مجلس در نطق میان دستور جلسه علنی امروز مجلس گفت: رکود نای نفس  کشیدن را از مردم گرفته است. بیکاری بنیان خانواده‌ها را متزلزل کرده و تورم مردم را در تأمین حداقلی معیشت ناتوان کرده و همچنین فساد به اعتماد مردم خدشه وارد نموده است. در این شرایط لازم است که به جایگاه واقعی خود، آن جایگاهی که به فرمایش امام (ره) در رأس امور است بازگردد.

وی افزود: مجلس یازدهم می‌تواند با توجه به دو وظیفه قانون‌گذاری و نظارت به این جایگاه واقعی بازگردد. در قانون‌گذاری با نگاه کارشناسی، منافع نظام جمهوری اسلامی و منافع مردم را در اولویت قرار دهد و همچنین در امر نظارت فراتر از نگاه جهانی جسورانه و بدون تعارف بر دولت نظارت کند. مقام معظم رهبری امسال را سال جهش تولید نام نهادند. راهکار پایان دادن به این رکود اقتصادی و اشتغالزایی توجه به موضوع جهش تولید فرموده شده از سوی مقام معظم رهبری است. لازم است که در این حوزه دولت زیرساخت‌های لازم را مهیا کند ولی متأسفانه در برخی نقاط مانند کردستان این زیرساخت‌ها مهیا نیست.

نماینده مردم بوکان تصریح کرد: کشور ما از طریق عراق می‌تواند به بازار عرب و از سوی کشور ترکیه به بازار غرب دسترسی پیدا کند ولی متأسفانه پتانسیل غرب کشور مغفول مانده است. لازم است زیرساخت حمل و نقل در کردستان مورد توجه باشد. جاده‌های کردستان را به جاده‌های صادرات تبدیل کنید. یکی از مباحثی که به دلیل وجود مشکلات در کردستان شاهد هستیم موضوع کول‌بری است که به فرمایش مقام معظم رهبری کول‌بر قاچاقچی نیست چرا که کول‌بر برای تأمین حداقل‌های معاش جان بر کف می‌گذارد. لازم است که معاش آن‌ها از طریق جهش تولید محقق شود.

وی در پایان اضافه کرد: در کنار مشکلات کردستان از جمله مطالبات کردها به کارگیری مدیران کرد و اهل سنت شایسته در مقامات کشوری و حق آموزش زبان مادری در مدارس است که لازم است در مجلس یازدهم برای این موارد گام اساسی برداشته شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.