| کد خبر: 211679 |

اهمیت اقتصادی و اجتماعی پروژه احداث جاده جدید سنندج – مریوان

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان با اشاره به اهمیت بسیار بالای اقتصادی و اجتماعی پروژه احداث جاده جدید سنندج – مریوان، گفت: این پروژه از نظر رده بندی و اهمیت در پروژه های جهش تولید دیده شده است.

تین نیوز

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان با اشاره به اهمیت بسیار بالای اقتصادی و اجتماعی پروژه احداث جاده جدید سنندج – مریوان، گفت: این پروژه از نظر رده بندی و اهمیت در پروژه های جهش تولید دیده شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، محمدصدیق ثابتی امروز(۲۷ اردیبهشت) در جمع خبرنگاران ضمن بازدید از محور مریوان و جاده در دست ساخت سنندج – مریوان (تیژتیژ- گاران ) از نزدیک در جریان آخرین وضعیت پیشرفت فیریکی پروژه قرار گرفت.

وی افزود: طول کل واریانت در حال ساخت ۵۲ کیلومتر است که در قالب ۶ قطعه تعریف شده است که عملیات اجرایی قطعات ۱و۲و۳ جمعاٌ به طول ۳۰ کیلومتر با پیشرفت بیش از ۹۰ درصد رو به اتمام بوده و با نصب تابلو علایم و خط کشی و هم چنین روشنایی دو دستگاه تونل همرو و گزر دره این سه قطعه تکمیل خواهند شد.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان در ادامه بیان کرد: عملیات اجرایی قطعه ۴ نیز در دو مقطع چهارکیلومتری و ۳.۳ کیلومتری ( واریانت روستای شیخ عطار) جمعاٌ  با اعتباری در حدود ۲۰ میلیارد تومان کماکان در حال انجام است و عمده عملیات باقیمانده در این قطعه شامل دو دستگاه پل ۸ متری و یک دستگاه پل ۶ متری نیز در واریانت روستای شیخ عطار و هم چنین روسازی کل قطعه ۴ است.

ثابتی در خصوص قطعه ۵ این پروژه گفت: طول قطعه ۵ پروژه ۴۶۷۰ متر بوده که تاکنون ۸۵ درصد پیشرفت داشته و اعتبار اولیه آن ۶۳۰میلیارد ریال بوده که در داخل این قطعه تونلی به طول بیش از ۱۸۸۰ متر وجود دارد و عمده عملیات باقی مانده قطعه ۵ پروژه احداث جاده جدید  سنندج – مریوان اجرای ۳۰۰ متر بتن کف تونل و روسازی کل قطعه است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: قطعه ۶ واریانت تیژتیژ – گاران نیز ۷۱۹۰متر طول دارد و با مبلغ ۲۲۳ میلیارد ریال تحت پیمان بوده و هم اکنون ۶۲ درصد پیشرفت دارد و عمده عملیات باقی مانده در این قطعه، دو دستگاه روگذر عبور احشام و خاکریزی و روسازی کل قطعه است.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان یادآور شد: برای انجام این حجم از عملیات در پروژه احداث جاده جدید سنندج – مریوان تاکنون بالغ بر ۳۸۱ میلیارد تومان هزینه شده و اتمام و تکمیل پروژه به جز تقاطع غیر هم سطح گاران حدود ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.       

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.