| کد خبر: 209043 |

۷۸ کیلومتر راه جدید طی سال ۹۸ در کردستان احداث شد

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان گفت: ۷۸ کیلومتر راه جدید شامل ۲۰ کیلومتر چهارخطه، ۱۸ کیلومتر راه اصلی و ۴۰ کیلومتر راه روستایی در سال ۹۸ احداث شده است.

تین نیوز

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان گفت: ۷۸ کیلومتر راه جدید شامل ۲۰ کیلومتر چهارخطه، ۱۸ کیلومتر راه اصلی و ۴۰ کیلومتر راه روستایی در سال ۹۸ احداث شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان کردستان، محمدصدیق ثابتی اظهار داشت: تلاش در به ثمر رساندن و بهره برداری از پروژه های آغاز شده در سنوات گذشته از مهمترین اولویت های هدف گذاری شده سال ۹۹ اداره کل راه و شهرسازی کردستان است.

وی افزود: در سال گذشته گامهای بلندی در راستای بهبود وضعیت حمل و نقل جاده ای استان برداشته شد که می توان به ایجاد تحرک و شتاب بخش مناسب به منظور ارتقای برخورداری از میزان سطح بزرگراه و راه روستایی اشاره کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان ادامه داد: ادامه عملیات اجرایی قطعات بزرگراه کرمانشاه- میاندوآب (کریدور شمال- جنوب) ادامه احداث چهار خطه گردنه صلوات آباد (آسفالت بخشی از مسیر در حال احداث) ایجاد تحرک در ساخت چهارخطه بیجار- زنجان، ادامه عملیات تکمیل باند دوم بیجار- دیواندره، اجرای چهارخطه سقز به بانه از جمله پروژه های بزرگراهی فعال استان درسال ۹۸ بوده که امسال نیز تلاشمان این خواهد بود که با همت مضاعف، مساعدت های مدیران استان و عنایات وزیر محترم راه و شهرسازی نسبت به اتمام و بهره برداری از این پروژه ها با جدیت بیشتری کارشود.

ثابتی یادآور شد: در بحث راه های اصلی نیز پروژه های متعددی فعال بوده که می توان به پروژه احداث جاده جدید سنندج- مریوان (واریانت تیژتیژ- گاران) بیجار- همدان، کامیاران- سروآباد- مریوان اشاره کرد که هدف گذاری این اداره کل در این خصوص نیز سرعت بخش و تلاش حداکثری در بهره برداری و پیشرفت مناسب فیزیکی پروژه های مورد نظر به ویژه پروژه احداث جاده جدید سنندج- مریوان با توجه به اهمیت و نقش ویژه ای که در مبادلات مرزی دارد، می باشد. که امیدواریم با تخصیص به موقع منابع مالی در سال ۹۹ شاهد بهره برداری از این پروژه مهم باشیم.

وی با اشاره به اینکه پروژه های احداث راه روستایی در جای جای استان در سال گذشته فعال بوده، است بیان کرد: بهبود وضعیت راههای روستایی و ارتقای شاخص برخورداری از راه آسفالته و بهسازی شده در رسیدن به میانگین کشوری از جمله اهداف مورد نظر بوه که انشاءا… امسال با هدف گذاریهای انجام شده در این خصوص با ادامه تلاشهای گذشته و اتمام پروژه های نیمه تمام و در حال احداث، بهره مندی روستائیان عزیز از راه مناسب و ایمن تحقق پیدا کند.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان گفت: به منظور تداوم اقدامات مثبت آغاز شده در حوزه راهسازی سال گذشته با تعاملات صورت گرفته اقدامات خوبی در راستای جذب و تأمین اعتبار لازم برای پرداخت مطالبات پیمانکاران انجام شده که با توجه به نقش تمامی عوامل پیمانکاری در راستای توسعه راه های استان، این تلاشها و پیگیریها از کانالهای ارتباط با سازمان محترم برنامه و بودجه و وزارت راه وشهرسازی در سال جدید با جدیت بیشتر ادامه خواهد یافت.

ثابتی در ادامه به حوزه مسکن اشاره کرد و اظهار داشت: در بحث مسکن مهر نیز تا کنون از مجموعه سهمیه تعیین شده برای استان کردستان بیش از ۹۵ درصد پروژه های مسکن مهر مورد بهره برداری قرارگرفته و به متقاضیان تحویل شده و در سال جدید نیز تلاشمان این خواهد بود که مانده واحدهای مسکن مهر راه به بهره برداری برسانیم.

وی افزود: با افتتاح ۲۵۱۷ واحد مسکن مهر در سطح استان در سال ۹۸، از مجموع ۳۷۹۳۲ واحد در تعهد استان، مقدار ۳۶۲۶۲ واحد به بهره برداری رسیده است.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان ادامه داد: اقدام در راستای محوطه سازی و آماده سازی سایت های مسکن مهر و بهبود شرایط زندگی در واحدها با تأمین حداقل های ممکن از جمله هماهنگی با سازمان های خدمات رسان برای تأمین آب، برق، گاز و … اجرا و تکمیل لکه های تجاری به مقدار ۶۸ مورد، اجرا و تکمیل مسجد در سایت مسکن مهر بهاران، و نظارت عالیه بر ساخت و سازهای سطح استان را از جمله مواردی بر شمرد که در سال گذشته صورت گرفته است.

ثابتی یادآور شد: در سال جدید نیز انجام خدمات روبنایی شامل اجرای عملیات احداث ۴ باب مدرسه، احداث و تکمیل واحدهای تجاری در سایت های ۴۵۰ واحدی بلوار نظام مهندسی سنندج و ۸۴۸ واحدی کوهدشت سقز، تجاری مسکونی های مشارکتی ۲ مورد در سنندج و هم چنین آماده سازی و محوطه سازی در سایت های مسکن مهر سطح استان هدف گذاری شده است که در صدد هستیم با تأمین منابع لازم عملیات اجرایی این موارد را انجام دهیم.

وی در ادامه گزارش حوزه مسکن بیان کرد: دستیابی به اهداف تعیین شده در خصوص طرح اقدام ملی مسکن و خانه دار کردن بخشی از مردم شریف استان با اجرای پروژه های طرح اقدام ملی را از دیگر اقداماتی برشمرد که انشاءا.. در سال ۹۹ اجرایی خواهند شد.

مدیرکل راه وشهرسازی کردستان گفت: در حوزه عمران شهری نیز در سال گذشته کارهای خوبی در بافت های ناکارآمد و نواحی منفصل شروع شده که از جمله آنها می توان به مشارکت در طرح کشوری بازآفرینی شهری به بهسازی معابر، تکمیل مدرسه، احداث منبع آب، اجرای عملیات ساخت مدرسه ۹ کلاسه، ساخت کانون فرهنگی، ورزشی، تفریحی محله در ناحیه منفصل نایسر، بهسازی و احداث شبکه فاضلاب در سقز و قروه- بهسازی معابر و سنگ فرش کوچه در سنندج و مریوان – احداث و آغاز عملیات اجرایی پارک در مریوان و سنندج- مرمت استحفاظی منزل رشیدی در سنندج- احداث پیاده راه محله آغه زمان سنندج و تعداد دیگر از پروژه های ریز و درشت اشاره کرد.

ثابتی در خصوص املاک و حقوقی نیز اظهار داشت: از کارهای که سال گذشته به جد دنبال آن بوده ایم بحث حفاظت از اراضی و رفع تصرفات از اراضی ملی بوده که اقدامات خوبی نیز در سطح شهرستانهای استان انجام شده است.

وی افزود: اخذ سند اراضی موات و ملی داخل محدوده (۲۲ هکتار)، تحصیل اراضی ملی و موات داخل حریم (۵۲۸ هکتار)، تبدیل اسناد مالکیت از دفترچه ای به تک برگ (۵۰۰ مورد)، شناسایی ۲۰۰ قطعه اراضی تصرفی، ۶۰۰ مورد ساماندهی عرصه مسکن مهر، تأمین مسکن اقشار ویژه به تعداد ۲۴۰ واحد واگذاری اراضی مسکونی به تعداد ۱۱۰ واحد، واگذاری ۵ هکتار اراضی غیر مسکونی و طرح دعوی و تشکیل پرونده برای متصرفین اراضی دولتی و تعیین تکلیف قراردادهای مهلت سپری شده سنوات گذشته در سال ۹۸ انجام شده و این روند به یاری خداوند متعال در سال ۹۹ نیز ادامه خواهد یافت.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان با اشاره به سند دار کردن اراضی ملی و رفع تصرفات از این اراضی، ادامه داد: تثبیت مالکیت دولت و جلوگیری از تعرض افراد سودجو همچنین رفع تصرفات و قلع و قمع متعرضین از جمله اهدافی است که امسال جزو اولویت های ویژه در راه و شهرسازی کردستان است.

ثابتی در ادامه پیگیری مسائل حوزه شهرسازی از جمله تصویب و یا بازبینی طرح های تفصیلی و ناحیه ای، جلسات کار گروه تخصصی امور زیربنایی، جلسات کمیسیون ماده ۵ و اطلاع رسانی مردمی مصوبات آن و همچنین جلسات سیما و منظر و تصمیم گیری های لازم به منظور بهبود فضای شهری را جزو اقدامات انجام شده در سال ۹۸ و اولویت های اداره تحت مدیریت خود در سال ۹۹ برشمرد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.