| کد خبر: 196647 |

رییس پلیس راه کردستان:

تصادفات درون شهری در کردستان کاهش یافت

امسال( پنج ماهه منتهی به شهریور ماه) میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته تصادقات درون شهری در استان حدود ۲۰ درصد کاهش یافت.

تین نیوز

رئیس پلیس راهور کردستان گفت: امسال (پنج ماهه منتهی به شهریور ماه) میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته تصادقات درون شهری در استان حدود ۲۰ درصد کاهش یافت.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، سرهنگ برزو مرادی اظهار داشت: میزان تصادف درون شهری منجر به فوت در استان در سال جاری نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۱ درصد کاهش داشت.

وی با بیان اینکه ماهانه بیش از ۵۰۰ خودرو به چرخه ترافیک استان اضافه می شود، افزود: کاهش تصادفات، نشان از ارتقا فرهنگ ترافیک و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی در استان دارد. 

رئیس پلیس راهور کردستان با اشاره به این‌که رانندگانی که تقاضای مساعدت و کاهش جریمه داشتند، نسبت به سال گذشته ۵۶ درصد افزایش یافتند، یادآور شد: به دنبال کاهش حضور پلیس در معابر و کنترل هوشمند ترافیک در استان هستیم.

سرهنگ مرادی عدم رعایت حق تقدم توسط رانندگان را بیش‌ترین دلیل تصادفات رانندگی در استان اعلام کرد و اظهار داشت: این استان ظرفیت بالایی برای ارتقا فرهنگ رانندگی در کشور دارد و باید رسانه ها و دستگاه های مختلف در این حوزه گام بردارند.

وی از افتتاح مانیتورینگ پلیس راهور در استان در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت: رویکرد ما اعمال قانون نیست بلکه هدف فرهنگ سازی رعایت قوانین در جامعه است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کردستان با اشاره به این‌که سیستم دست افزار در اختیار ماموران پلیس راهور قرار می گیرد، اضافه کرد: با استفاده از این سیستم، عملکرد ماموران کنترل و با متخلفان برخورد خواهد شد.

سرهنگ مرادی به استفاده از شیشه دودی در خودرو توسط برخی رانندگان اشاره کرد و اظهار داشت: در صورتیکه اشخاص از سه متری قابل رویت نباشند، این رانندگان جریمه می شوند.

وی به جریمه بانوان سرنشین خودروهایی که حجاب را رعایت نمی کنند اشاره کرد و گفت: این خودروها بدون اینکه متوقف شوند، به صورت پیامکی جریمه برای آنان ارسال می شود.

رئیس پلیس راهور کردستان از تلاش پلیس برای ارتقا فرهنگ ترافیک در استان خبر داد و اضافه کرد: هرسال از ابتدای سال تحصیلی، در مدارس به صورت مستمر، قوانین راهنمایی و رانندگی به دانش آموزان آموزش داده می شود.

در حال حاضر ۳۰۰ هزار دستگاه وسلیه نقلیه و ۱۰۰ هزار دستگاه موتورسیکلت در کردستان وجود دارد.

منبع: خبرگزاری مهر

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.