| کد خبر: 222204 |

موتورسواران عامل ۲۶درصد تصادفات چهارمحال و بختیاری هستند

رییس پلیس راه چهارمحال و بختیاری با اشاره به ضرورت استفاده از نکات ایمنی در رانندگی، گفت: ۲۶ درصد از تصادفات شکل گرفته در این استان امسال در حوزه موتورسیکلت‌سواران متخلف بوده است.

تین نیوز

 رییس پلیس راه چهارمحال و بختیاری با اشاره به ضرورت استفاده از نکات ایمنی در رانندگی، گفت: ۲۶ درصد از تصادفات شکل گرفته در این استان امسال در حوزه موتورسیکلت‌سواران متخلف بوده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، غلامعلی نوربخش روز دوشنبه در رزمایش موتورسیکلت‌سواران قانون‌مدار به مناسبت هفته ایمنی و حمل و نقل در شهرستان سامان افزود: همچنین ۱۷ درصد تصادفات فوتی و ۱۱ درصد مجرومین ناشی از تصادفات در استان مربوط به موتورسواران است.

وی ادامه داد: ۸۹ درصد تردد موتورسیکلت‌ها در محورهای فرعی و روستایی استان است و انحراف به چپ، بیشترین علت تصادفات شکل گرفته در این حوزه است.

رییس پلیس راه چهارمحال و بختیاری از رصد ۹ هزار و ۲۸۴ دستگاه موتورسیکلت طی هفت ماهه امسال خبر داد و گفت: ۳۴ درصد این رانندگان موتورسیکلت‌ها مرتکب تخلف‌هایی نظیر استفاده نکردن از کلاه ایمنی، سوار کردن چند نفر بر روی موتور و استفاده از تلفن همراه شده‌اند.

نوربخش تصریح کرد: همچنین از این تعداد ۴۸۲ دستگاه موتورسیکت متخلف نیز به پارکینگ هدایت شده است.

وی از برگزاری کلاس‌های آموزشی ویژه موتورسواران خبر داد و گفت: این آموزش‌ها طی سالجاری در قالب ۴۶ جلسه آموزشی در روستاها به ۵۹۰ موتورسوار ارائه شده است.

معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال وبختیاری نیز از وجود ۱۷۵ مدرسه در حاشیه راه‌های این استان خبر داد و گفت: رعایت قانون و قوانین راهنمایی و رانندگی از سوی موتورسواران در تامین امنیت این مدارس نقش مهمی دارد.

حسین مالکی در ادامه با اشاره به اهمیت نقش کلاه ایمنی در موتورسواری افزود: سالانه ۲ هزار کلاه ایمنی به صورت رایگان در بین موتورسواران استان توزیع می‌شود اما بسیاری از موتورسواران از این کلاه‌ها استفاده نمی‌کنند.

به گزارش ایرنا، ۲۴ تا ۳۰ آبان با عنوان هفته ایمنی و حمل و نقل نامگذاری شده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.