| کد خبر: 85900 |

رئیس پلیس‌راه استان یزد:

تعداد دوربین‌های ثبت تخلفات در جاده‌های یزد افزایش می‌یابد

تین نیوز | رئیس پلیس‌راه استان یزد از تلاش برای افزایش تعداد دوربین‌های ثبت تخلفات در جاده‌های استان یزد خبر داد.

سرهنگ احمد مظفری امروز در یزد با اشاره به اینکه نصب دوربین‌های ثبت تخلفات جاده‌ای به منظور کاهش تخلفات در سال 95 در دستور کار قرار گرفته است، اظهار داشت: در حال حاضر 10 دستگاه دوربین در محورهای استان یزد نصب شده، اما با توجه به طول جاده‌ها به در محورهای شمالی و جنوبی، لازم است این میزان افزایش پیدا کند.

وی بیان کرد: در تلاش هستیم تا حضور پلیس را در جاده‌ها کمتر کرده و ابزار نظارتی را افزایش دهیم تا رعایت قانون و مقررات رانندگی برای مردم به یک عادت تبدیل شود.

مظفری خاطرنشان کرد: در راستای افزایش ابزار نظارتی، اتاق مانیتورینگ ساخته شده و آماده بهره‌برداری است و در انتظار خریداری و نصب دوربین‌های ثبت تخلفات در جاده‌های استان هستیم.

رئیس پلیس‌راه استان یزد همچنین با بیان اینکه جاده‌های استان یزد دارای 82 نقطه حادثه‌خیز است، افزود: با ایجاد شیارهای لرزاننده طولی و عرضی و نصب تابلوهای فسفری نسبت به هشدار به رانندگان اقدام شده اما این اقدامات کافی نیست و باید اقدامات دیگری نیز با همکاری اداره راه و شهرسازی و دیگر دستگاه‌های مرتبط انجام شود.

وی از جمله این مورد به دو لاینه کردن برخی محورهای استان از جمله محور یزد ـ شیراز به ویژه در گردنه علی‌آباد و یزد ـ طبس اشاره کرد و بیان داشت: در گردنه خرانق کار دو لاینه کردن محور آغاز شده اما روند آن کند است و باید تسریع شود.

مظفری همچنین ایجاد استراحتگاه بین‌راهی را نیز ضروری خواند و عنوان کرد: همه جاده‌های استان یزد جاده‌های کویری هستند و کویر همیشه آفتاب دارد و انعکاس آفتاب روی آسفالت جاده، خستگی چشم را چند برابر می‌کند و این امر سبب خواب‌آلودگی رانندگان می‌شود.

وی ادامه داد: به همین دلیل یکی از اصلی‌ترین دلایل تصادفات و حوادث رانندگی، خواب‌آلودگی رانندگان است که در اغلب موارد سبب واژگونی خودروها می‌شود و در مجموع نیز بیشترین آمار حوادث رانندگی در جاده‌های استان یزد مربوط به واژگونی خودرو است.

رئیس پلیس‌راه استان یزد یادآور شد: بهترین راه برای مقابله با این خستگی ایجاد استراحتگاه‌های بین‌راهی است و لازم است همانگونه که در جاده‌های استان قم شاهد تعداد زیادی استراحتگاه بین‌راهی هستیم، در محورهای اردکان ـ نایین، یزد ـ کرمان و یزد ـ طبس نیز برای ایجاد این استراحتگاه‌ها اقدام شود.

وی همچنین تاکید کرد: در شب نیز باید در برخی نقاط روشنایی ایجاد شود تا این روشنایی باعث هوشیاری راننده و سرنشینان شود.

مظفری اظهار داشت: با وجود همه این مشکلات در جاده‌های استان یزد، از جمله استان‌هایی هستیم که به رغم حجم بالای خودرو به ویژه خودروهای سنگین، تلفات و تصادفات کمتری نسبت به سایر استان‌ها داریم.

وی عنوان کرد: یزد محل عبور بسیاری از خودروهایی است که به مقصد بندرعباس و بنادر جنوبی حرکت می‌کنند و بیشترین بار خودروهای سنگین و کامیون‌ها از محورهای استان یزد عبور می‌کند و رانندگان در اوج خستگی به یزد می‌رسند بنابراین لازم است برای جلوگیری از تلفات، اقدامات پیشگیرانه انجام شود.

مظفری تاکید کرد: باید به شرایطی برسیم که آمار قربانیان تصادفات استان یزد تا حد امکان کاهش یابد زیرا کشته شدن حتی یک نفر نیز می‌تواند به یک خانواده آسیب جدی وارد کند و از آنجا که بیشتر قربانیان حوادث جاده‌ای مرد هستند، حتی فوت یک نفر می‌تواند خانواده‌ای را بی‌سرپرست کرده و تبعات نامطلوبی برای خانواده و اجتماع به دنبال داشته باشد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.