| کد خبر: 241387 |

◄ جاده های شمالی از ساعت ۱۳ به سمت تهران یکطرفه می شوند

با توجه به حجم بالای تردد خودروها، جاده کندوان از ساعت ۱۳ امروز جمعه پنجم فروردین ماه جاری از سمت چالوس به کرج یک‌طرفه می‌شود.

تین نیوز

رییس پلیس راه مازندران از اعمال محدودیت‌های ترافیکی در جاده‌های ارتباطی این استان همزمان با اوج‌گیری بازگشت مسافران نووزی خبر داد و گفت که با توجه به حجم بالای تردد خودروها، جاده کندوان از ساعت ۱۳ امروز جمعه پنجم فروردین ماه جاری از سمت چالوس به کرج یک‌طرفه می‌شود.

به گزارش تین نیوز، سرهنگ یدالله جهان‌تاب وضعیت تردد خودرویی در محور کندوان در هر دو مسیر ر فت و برگشت در زمان حاضر را پرحجم و سنگین اعلام کرد و افزود : یکطرفه شدن جاده کندوان از ظهر امروز از سمت چالوس به کرج، به منظور تخلفه بار ترافیکی در این مسیر صورت می گیرد تا مسافران نوروزی با آرامش خاطر بیشتری به مقصد خود بازگردند.

وی وضعیت ترافیک در محور هراز در زمان حاضر را نیز در هر دو مسیر رفت و برگشت پرحجم و سنگین توصیف کرد و گفت: با توجه به احتمال افزایش تردد خودرویی از  بعد از ظهر امروز، نسبت به اعمال محدودیت‌های ترافیکی در این مسیر نیز در ساعت های آینده تصمیم گیری می شود.

سرهنگ جهان تاب تردد خودرویی در جاده سوادکوه و سایر محورها مازندران را هم اکنون عادی و روان گزارش کرد و از مسافرنا نوروزی خواست زمان بازگشت خود را مدیریت و از هرگونه عجله و شتاب در رانندگی خودداری کنند.

رییس پلس راه مازندران گفت: هر چند آمار تصادفات رانندگی در جاده‌های ارتباطی این استان در روز گذشته نسبت به قبل از تعطیلات نوروزی روند افزایشی داشت اما در مجموع از ۲۵ اسفندماه پارسال تا پایان روز گذشته، تصادفات رانندگی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته روند کاهشی دارد.

وی افزود: بیشترین تصادفات منجر به فوت در جاده‌های ارتباطی مازندران در ایام نوروز امسال نیز مربوط به ساری، آمل و کیاسر است.

 بر اساس آمار سامانه‌های هوشمند ترددشمار جاده‌های این استان، از ابتدای طرح نوروزی در ۲۵ اسفند تا چهارم فروردین حدود ۱۶ میلیون تردد در جاده‌های این استان ثبت شد.

آمار ثبت شده از ۶ محور ورودی استان یعن

ی محورهای کندوان، هراز، سوادکوه، کیاسر، گلوگاه و رامسر نشان می‌دهد که ترددهای نوروزی امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۴۲ درصد افزایش یافته است. بیشترین تعداد تردد روزانه مربوط به سومین روز فروردین است که بیش از دو میلیون و ۲۵۰ هزار تردد در محورهای مواصلاتی ثبت شد.

مازندران ۱۰ هزار و ۷۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که سه محور چالوس، هراز، سوادکوه را به پایتخت و جاده کیاسر مازندران را به سمنان متصل می‌کند.

 

تردد وسایل نقلیه از کرج به چالوس ممنوع شد

رییس پلیس راه البرز اعلام کرد: تردد وسایل نقلیه از جنوب به شمال در  جاده کرج - چالوس در محدوده این استان ممنوع شد.

سرهنگ رضا گودرزی اظهار داشت:‌ این محدودیت از مسیر جنوب به شمال  از میدان امیرکبیر کرج  و آزادراه تهران - شمال اعمال شده است.

وی اضافه کرد: این ممنوعیت به دلیل تخلیه بار ترافیکی سنگین  از شمال به جنوب  صورت گرفته است. گودرزی خاطرنشان کرد: اکنون ترافیک در خط شمالی جاده کرج - چالوس و آزادراه کرج - قزوین پر حجم است.

وی گفت :  ماموران پلیس راه برای پیشگیری از حوادث احتمالی و روان سازی ترافیک در جاده های  استان البرز مستقر شده اند.

استان البرز دارای یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر آزاد راه، بزرگراه، راه اصلی و فرعی است و ۱۸ درصد ترافیک جاده ای کشور مربوط به راه های این استان است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.