| کد خبر: 162921 |

آخوندی: برای رفع مشکلات باید تدبیر و حوصله کرد

نشست مشترک فراکسیون مستقلین ولایی مجلس با وزرای تعاون، کار و رفاه اجتماعی و راه و شهرسازی برگزار شد.

تین نیوز

نشست مشترک فراکسیون مستقلین ولایی مجلس با وزرای تعاون، کار و رفاه اجتماعی و راه و شهرسازی برگزار شد.

به گزارش تین‌نیوز،  نشست فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی امروز سه‌شنبه ( 22 اسفندماه ) با حضور وزرای تعاون، کار و رفاه اجتماعی و راه و شهرسازی برگزار شد.

ربیعی: دولت محدودیت امکانات دارد

در این نشست علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: دولت محدودیت امکانات دارد و ساختار مناسب هم ندارد باید آن‌ها را اصلاح کرد که در این راستا قدم‌هایی برداشته‌شده است.

به گزارش خانه ملت، وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی افزود: وزارت تعاون فقط شستا نیست بلکه بخشی از این وزارتخانه است . وزارت تعاون وزارت اجتماعی است و باید راه‌حل‌های اجتماعی برای رفع مشکلات  به کاربرد.

پدیده آزار ساختاری باید در جامعه رفع شود

وی با یادآوری اینکه به 21 استان سفر کردم، افزود: در حال حاضر پدیده‌ای در کشور به نام آزار ساختاری در جامعه به وجود آمده است که باید رفع شود.

ربیعی ادامه داد: وزارت تعاون بزرگ‌ترین وزارت خانه اجتماعی کشور است به‌گونه‌ای که 300 میلیون بار مراجعه مردمی داشته‌ایم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: برنامه‌هایی برای آسیب‌های اجتماعی، صندوق‌های بازنشستگی، بیکاری و اشتغال، فقر و نابرابری استانی داریم و نیاز است برای کنترل و رفع آن‌ها با مجلس تعامل مناسب را داشته باشیم.

وی تصریح کرد: باید به دنبال کاهش ریسک زندگی مردم و روستاییان، توانمندسازی فقرا و اشتغال خرد، رفع فقر مطلق و نابرابری‌های اجتماعی باشیم؛ سالمندی نباید با  بیماری و فقر همراه باشد و به این مسائل توجه جدی دارم.

ربیعی بابیان اینکه همانند گذشته تمامی انرژی خود را برای رفع مشکلات موجود به کارخواهم برد، گفت: وزارت خانه ضعف‌هایی دارد اما به دنبال رفع آن‌ها هستیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: تلاش کردم نزدیک‌ترین رابطه اجتماعی را با افراد جامعه مانند معلولان و کارگران برقرار کنم؛ این نوع استیضاح کردن مشکلی را حل نمی‌کند باید به دنبال اصلاح ساختارها و تعامل برای رفع مشکلات جامعه باشیم.

آخوندی: شرایط اجتماعی سخت است و تدبیر و حوصله کردن ضروری است

در ادامه عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی گفت: شرایط اجتماعی سخت است و تدبیر و حوصله کردن ضروری است.

وی ادامه داد: تمامی تلاشم این بود که مسیر درست را انتخاب کنم تا از بن‌بست خارج‌شده و از هر فرصتی برای کشور استفاده کنم.

آخوندی یادآور شد: توان خود را برای سرمایه‌گذاری در حوزه ریل، جاده‌ها، فرودگاه، نوسازی ناوگان هوایی، ریلی، جاده‌ای و توسعه بخش مسکن به کاربردم؛ البته بودجه اندک است و باید خارج از بودجه  اقدامی انجام داد.

وزیر راه و شهرسازی افزود: بودجه سال 96 ما 8 هزار میلیارد تومان و تخصیص‌ها برای وزارت خانه با این عرض و طول بسیار اندک بوده است.

وی ادامه داد: 30 هزار میلیارد تومان را برای آزادراه‌ها سرمایه‌گذاری کردیم و در حوزه ریل نیز بیش از 8 میلیارد دلار سرمایه جذب کردیم و همچنین در حوزه راه و دریا نیز منابعی جذب کردیم؛ باید به سمت بازار بین‌المللی حرکت کرد تا بتوان کشور از وضعیت فعلی خارج کرد.

وزیر راه و شهرسازی افزود: دولت و مجلس باید تعامل مناسبی را برای رفع مشکلات حوزه راه و شهرسازی داشته باشند و ما نیز نهایت اهتمام خود را به کارخواهیم برد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.