| کد خبر: 270721 |

◄ اتصال بخش جنوبی بزرگراه شهید صیاد شیرازی به اتوبان آزادگان با یک تونل

تونل شهید متوسلیان به طول 9.5 کیلومتر ظرف چهار سال آینده به بهره برداری می رسد.

تین نیوز

شهردار تهران وعده داد تونل شهید متوسلیان به طول 9.5 کیلومتر ظرف چهار سال آینده به بهره برداری برسد.

به گزارش تین نیوز، علیرضا زاکانی این وعده را 22 اسفند در آیین پایان عملیات حفاری مکانیزه و احداث تونل پروژه توسعه جنوبی خط ۶ متروی تهران مطرح کرد و افزود: تونل شهید متوسلیان که متصل کننده بخش جنوبی بزرگراه شهید صیاد شیرازی به اتوبان آزادگان است در ۹.۵ کیلومتر با سه دسترسی و در دو طبقه ساخته خواهد شد.

خبر پربازدید امروز را بخوانید:

◄ اتوبان اصفهان شیراز ؛ تردد رایگان 6 ماهه تا کی ادامه دارد؟


شهردار تهران با اشاره به چالش های حمل ونقل عمومی در پایتخت گفت: محدودیت ها و عدم توسعه مناسب ناوگان حمل و نقل عمومی تهران طی سالیان گذشته باعث شده امروز تنها ۳۴ درصد از رفت و آمدهای درون شهری از این طریق انجام شود و مردم بیشتر سراغ استفاده از خودروهای شخصی بروند.

او  تاکید کرد: با توسعه خطوط مترو و اتوبوس برقی و …به دنبال بر هم زدن این نسبت به نفع حمل و نقل عمومی هستیم.

وی ادامه داد: با وجود همه تلاش های انجام شده در این ۳۰ ماه هنوز هم از شرایط فعلی حمل ونقل عمومی راضی نیستیم؛ به همین جهت قرارداد دریافت ۵۰۰۰ اتوبوس را منعقد کرده ایم، از این میزان حدود ۳۰۰۰ اتوبوس برقی است و نیمی از آن به وسیله شرکت های داخلی تأمین می شود.

وی افزود: با اضافه شدن اتوبوس های جدید عملا در مدت زمان کوتاهی ظرفیت اتوبوسرانی پایتخت افزایش قابل توجهی خواهد یافت و این رکورد در تاریخ تهران بی سابقه است.

زاکانی اشاره ای به واردات خودروهای برقی به پایتخت نیز داشت و افزود: صبح امروز در محل شهرداری تهران نمایشگاه خودروهای برقی که بناست به زودی به ناوگان حمل ونقل عمومی پایتخت افزوده شود برگزار شد. مطابق قراردادهای منعقد شده ۱۰ هزار ون و ۲۷۵۰۰ تاکسی برقی به ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت افزوده خواهد شد.

شهردار تهران سپس به برخی از کارهای انجام شده در طی ۳۰ ماه گذشته نیز پرداخت و گفت: در دوره جدید به کارهای کوتاه مدت توجه شد و برای کارهای بلندمدت نیز برنامه ریزی صورت گرفته است. در همین رابطه از نیمه نخست سال گذشته تا کنون بالغ بر صد پویش امید و افتخار برگزار شد که در ۱۰۰ پویش آن ۸۶۱  پروژه به ارزش ۱۷۸ همت به بهره برداری رسیده است، از این آمار بالغ بر هشتاد درصد پروژه ها به طور کامل در این دوره به نتیجه رسیده و ۶۶ درصد آن نیز در نیمه جنوبی شهر تهران می باشد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • علی 5 11

    اونایی که عینک بدبینی زدند آن را بردارند و جانب انصاف را رعایت کنند حتی عینک خوش بینی را هم لازم نیست بزنند
    انصافا در حال پیشرفت های خوبی هست با مدیریت زاکانی،
    کاری به حواشی های دیگه ندارم، درصد پیشرفت پروژه ها را به خوبی نظاره گر هستیم

    • masoud 0 0

      با رفتار پوپولیستی میخاد جلب نظر و اعتماد کنه حواشی که کم نداره هیچ ارزش و احترامی برا مردم تهران قائل نشده اهمیتی ب نظر و خواسته مردم نمیده

  • کامیار 0 0

    مسئولین محترم راه ها وجاد های کشور
    بجای وعده های دروغ وفریب کاری بفکر تامین روشنایی و اصلاح آسفالت اتوبان قم کاشان وسایر بزرگراه ها باشید تا بیش از این به جان واموال مردم خسارت وارد نکنید
    لطفا آمار تصادفات جاده ای از پلیس راه های مربوطه را مطالعه کنید که اکثرا به علت عدم روشنایی جاده ها وخرابی آسفالت می باشد