| کد خبر: 262815 |

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی:

◄ قرارداد سپهتن نهایی شد/ تجهیز 15 هزار دستگاه اتوبوس به این سامانه

هدف از راه اندازی سامانه سپهتن، تجهیز ۱۵ هزار دستگاه ناوگان مسافر جاده ای به این سامانه است.

تین نیوز

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی وعده داد با تسریع و تکمیل پیاده سازی سامانه سپهتن بر روی اتوبوس های بخش مسافری،  ۱۵ هزار دستگاه اتوبوس به این سامانه مجهز شود.

به گزارش تین نیوز، شهریار افندی زاده گفت: از سال ۱۳۹۳ گام های موثری در خصوص پایش اتوبوس ها از لحاظ ایمنی تردد برداشته شده و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با همکاری پلیس راهور فراجا ، یک نرم افزار داخلی در حوزه تصادفات، تخلفات و سرعت غیر مجاز طراحی و پیاده سازی کرده است.

وی با تاکید بر این که اکنون پیش نویس قرارداد تکمیل سامانه سپهتن برای تجهیز ناوگان اتوبوسی نهایی شده است، افزود: هدف از راه اندازی سامانه سپهتن، تجهیز ۱۵ هزار دستگاه ناوگان مسافر جاده ای ( اتوبوس بین شهری )  به این سامانه است.

بیشتر بخوانید:

اجرای سامانه سپهتن گامی به سمت افزایش بهره­ وری ناوگان حمل و نقل جاده ­ای

معاون وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد: تا کنون سامانه و تجهیزات تعداد ۱۰ هزا و 500 دستگاه اتوبوس به روزرسانی شده و در حال حاضر نیز در ۶ کریدور پر تردد ناوگان اتوبوسی زیر نظر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با اعمال کنترل ها در پاسگاه های پلیس راه صورت می گیرد و  از این تعداد، داده های حدود ۶۰۰۰ دستگاه قابل دریافت است.

افندی زاده خاطرنشان کرد: همچنین پیش نویس قرارداد پشتیبانی سامانه سپهتن اتوبوس ها، در اواسط مردادماه ۱۴۰۲ از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای به سایر طرفین توافق نامه شامل پلیس راهور فراجا و شرکت صاایران، ارسال شده است.

او گفت: پلیس راهور فراجا نیز ملاحظات و پیشنهادات اصلاحی خود را در ابتدای شهریور ماه به سازمان ارسال کرده که با اعمال اصلاحات و ملاحظات مذکور، نسخه اصلاحی قرارداد برای امضا به شرکت صاایران ارسال شده است.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی افزود: با نصب این سامانه و کنترل وسایل نقلیه عمومی، رفتار رانندگان در طول سفر، مجوزهای لازم برای حمل بار و مسافر، تخلفات رانندگی و ایمن بودن سفر بررسی و کنترل می شود که این اقدام کاهش تصادفات، جانباختگان و مصدومان حوادث رانندگی را به دنبال خواهد داشت.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • عععع 0 0

    فقط توگ تو این بحث فقط اتوبوس که کنترل کنید دیگه تکراری شده بگیم چه کارهایی پلیس راه با این دستگاه میکنه که از طریق این اذیت کردن های بی مورد که بازهم میگم تکراری بگیم خدارو شکر در عرض ۵ سال ۶۷ تا راننده اتوبوس با تجربه به تریلی رویی. اورده یکیش که ازهمه مهمتره همین سپهتن که بیشتر راننده اتوبوسها به دست پلیس راه به خاطر یک خلاف کوچک که ناگهانیی مثلا سرعت ۱۱۰ شده ۱۱۱ در عرض ۳ ثانیه و با بهانه اینکه شما در لیست قرمز وارد شدید دفترچه بدبخت و ۱۰ روز یا ۱۵ روز رسید میکردن وبدبختربیکار میشد ولی در عوض راننده تریلی داریم اصلا گواهینامه نداره با خقوق بیشتر از راننده اتوبوس داره کار میکنه یعنی بقیش و بنویسیم باید تا صبح ایمیل بنویسیم ولی باور کنید راننده اتوبوس داره کم میشه ودر صورت اجباری ازراننده های موقتی و بدون تجربه استفاده میکنند در اخر تصادف بیشتر شده نه کم بیایید ببینید در اینده