| کد خبر: 261807 |

مدیرعامل راه آهن وعده داد:

◄ فقط چند ماه تا اتصال بندر کاسپین به شبکه ریلی سراسری

مطابق برنامه‌ ریزی‌ های صورت گرفته، مقرر شده است تا پایان سال ۲۰۲۳ یا اوایل سال ۲۰۲۴ میلادی بندر کاسپین به شبکه ریلی سراسری کشور متصل شود.

تین نیوز

مدیرعامل راه آهن وعده داد: مطابق برنامه ریزی های صورت گرفته، مقرر شده است تا پایان سال ۲۰۲۳ یا اوایل سال ۲۰۲۴ میلادی بندر کاسپین به شبکه ریلی سراسری کشور متصل شود.

به گزارش تین نیوز، سید میعاد صالحی این وعده را در نشست مشترک مدیران ارشد راه آهن ایران و روسیه که 11 مرداد به میزبانی تهران برگزار شد بیان کرد و افزود:  با فعال شدن مسیرهای مختلف ریلی، این امکان وجود دارد تا رشد ۷۰ درصدی حمل بار از روسیه از مسیر ریلی ایران به رشد ۷۰۰ درصدی افزایش پیدا کند و این موضوع به تلاش های ما در راه آهن ایران و تلاش های طرف مقابل در راه آهن روسیه دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی از هدفگذاری جهت افزایش ۷۰۰ درصدی ترانزیت بار از روسیه از مسیر ریلی ایران خبر داد و گفت: تا زمانی که مسیر ریلی رشت آستارا به بهره برداری برسد؛ راه آهن جمهوری اسلامی ایران این آمادگی را دارد تا از شاخه شرقی ریلی، میزان ترانزیت بار روسیه را تا ۷۰۰ درصد افزایش دهد.

صالحی با بیان اینکه این افزایش شدنی است تصریح کرد: برای دستیابی به رشد ۷۰۰ درصدی بستر لازم را فراهم خواهیم کرد. 

وی اولویت دولت سیزدهم را افزایش همکاری ریلی ایران با کشورهای همسایه دانست و تاکید کرد: زمانی که بار روسیه از سرخس وارد کشور شود، ما اولویت را به بار روسیه خواهیم داد و ترانزیت بار روسیه از مسیر ایران بین ۳ تا ۵ روز طول خواهد کشید.

مدیرعامل راه آهن با اشاره به ظرفیت مناسب حمل و نقل ترکیبی مسیر ریلی آستارا  رشت  بافق  بندرعباس در ایران جهت ترانزیت بار روسیه، عنوان کرد: این نگرانی وجود داشت که ممکن است با استفاده از این ظرفیت، هزینه حمل بار گران شود و فورواردرها مایل به همکاری نباشند؛ اما راه آهن ایران این آمادگی را دارد که برای این مسیر نیز تخفیف مناسب ارایه دهد، به طوری که این تعرفه برای فورواردرها قابل توجه و به صرفه باشد.

مدیرعامل راه آهن با تاکید بر اینکه آنچه امروزه مهم است، این است که باید حمل بار در سه مسیر ریلی ایران کوتاه ترین زمان ممکن را طی کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.