| کد خبر: 247908 |

◄ تکمیل سه ساله طرح‌ های توسعه‌ ای ناوگان هوایی، دریایی، ریلی و جاده‌ ای

برنامه ای برای تامین مالی پروژه ها در همه شقوق حمل ونقل تهیه شده تا با استفاده از منابعی خارج از منابع دولت طرح های توسعه ای ناوگان هوایی، دریایی، ریلی و جاده ای را در زمان بندی سه ساله تکمیل کنیم.

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی گفت: برنامه ای برای تامین مالی پروژه ها در همه شقوق حمل ونقل تهیه شده تا با استفاده از منابعی خارج از منابع دولت طرح های توسعه ای ناوگان هوایی، دریایی، ریلی و جاده ای را در زمان بندی سه ساله تکمیل کنیم.

به گزارش تین نیوز، رستم قاسمی 23 شهریور ماه امسال در پنجمین جلسه کمیسیون تخصصی ستاد مراکز لجستیک کشور افزود: ایجاد مراکز لجستیکی در کشور یک اقدام مهم است و زمان ایستایی کالاها در بنادر و گمرک باید کاهش یابد.

او عنوان کرد: طرحی به منظور عبوری کردن بنادر به جای ایستایی بودن آنها، در شورای اقتصادی دولت مطرح کرده ایم که در حال بررسی قرار دارد.

قاسمی با اشاره به نقش ترانزیت ایران در کریدور شمال- جنوب و شرق- غرب خاطر نشان کرد: در گام اول ۱۰ مرکز لجستیکی در استان های همجوار ایجاد می شود که مربوط به بارهای ایران است.

وی با اشاره به تواقنامه عشق آباد گفت: دو شرط تسهیل عبور از گمرکات و صدور ویزای حداقل یکساله برای رانندگان، لکوموتیورانان و تجار را در تواقنامه عشق آباد مطرح کردیم تا حجم ترانزیت در منطقه افزایش یابد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ظرفیت بالای ترانزیت کشور با وجود چهار خط ریلی در شمال و جنوب کشور و چهار خط آزادراهی مهم اظهار کرد: برای استفاده از این ظرفیت باید توقف طولانی در گمرک را اصلاح کنیم تا دنیا کریدورهای کشور ایران را برای حمل کالا انتخاب کند.

قاسمی خاطر نشان کرد: برنامه ای برای تامین مالی پروژه ها در همه شقوق حمل ونقل تهیه شده تا با استفاده از منابعی خارج از منابع دولت طرح های توسعه ای ناوگان هوایی، دریایی، ریلی و جاده ای را در زمان بندی سه ساله تکمیل کنیم.

وی افزود: درباره مراکز لجستیک محدودیت هایی وجود دارد که موظف به رعایت آن هستیم اما اساس کار بر سرمایه گذاری بخش خصوصی بوده و نقش دولت باید حاکمیتی باشد.

به گفته قاسمی دولت در مراکز لجستیکی جایگاه سرمایه گذاری و بهره برداری ندارد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: درباره محل مراکز لجستیک نیز باید مطالعات حاکمیتی انجام و زمان بندی تعیین شود تا سرمایه گذار در زمان مورد نظر وطایف خود را انجام دهد، همچنین زمین باید در اختیار یکی از سازمان های وزارت راه و شهرسازی قرار گیرد اما دولت به هیج عنوان نباید وارد ساخت و ساز شود بلکه ساخت و سازها در مراکز لجستیک باید کاملا توسط سرمایه گذار بخش خصوصی انجام گیرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ماه نشان 0 0

    وعده اي مبهم كه مشخص نيست چه كارهايي و چه ميزان طرح توسعه اي و چه ميزان ناوگان فراهم مي شود؟ به چه قيمتي و توسط كدام منابع مالي صورت خواهد گرفت؟