| کد خبر ۳۱۱۵۵۱
کپی شد

◄ نقد تغییرات مدیریتی پیاپی در شرکت ایران ایر/ موفقیت ایرلاین ها در ثبات مدیریتی است

احمدرضا فتوت، مدرس دانشکده هواپیمایی کشوری و فعال صنعت هوانوردی، با بررسی سیر تحولات مدیریتی در شرکت ایران ایر و مقایسه آن با سایر ایرلاین های موفق کشور، گفت: بخش قابل توجهی از موفقیت «ایرلاین سبز ایران» مرهون ثبات مدیریتی آن بوده است.

نقد تغییرات مدیریتی پیاپی در شرکت ایران ایر/ موفقیت ایرلاین ها در ثبات مدیریتی است
تین نیوز |

کارشناسان صنعت هوانوردی معتقدند یکی از مهم ترین و جبران ناپذیرترین آسیب هایی که صنایع کشور، به ویژه صنعت هوانوردی، متحمل شده است، ناشی از تغییرات مدیریتی متعدد، شتابزده و ناگهانی بوده است.

به گزارش تین نیوز، احمدرضا فتوت، مدرس دانشکده هواپیمایی کشوری و فعال صنعت هوانوردی، با بررسی سیر تحولات مدیریتی در شرکت ایران ایر  و مقایسه آن با سایر ایرلاین های موفق کشور، گفت: بخش قابل توجهی از موفقیت «ایرلاین سبز ایران» مرهون ثبات مدیریتی آن بوده است.

وی افزود: هرچند این ایرلاین در سال های اخیر با فراز و فرودهایی مواجه بوده که بخشی از آن می تواند ناشی از رسوب و ماندگاری بیش از حد مدیریت باشد، اما این پدیده نیز در بسیاری از شرکت های بزرگ جهان دیده می شود؛ به گونه ای که در برخی موارد، مالکان و مدیران اصلی آگاهانه و در زمان مناسب برای حرکت در مدار توسعه، از مدیریت اجرایی کنار می روند. نمونه بارز آن شرکت مایکروسافت است که بیل گیتس در مقطعی از مدیریت عامل آن کناره گیری کرد.

فتوت با تاکید بر اینکه تغییرات مدیریتی دفعی و مکرر برای هر سازمانی سم است،  اظهار کرد: تکرار این روند می تواند به یک سم مهلک برای سازمان تبدیل شود.

به گفته وی، انتخاب مدیران باید همواره مبتنی بر چارچوب ها، معیارها و اصول حرفه ای باشد و  اگر مدیری بر اساس این چارچوب ها انتخاب شود، اما خروجی عملکرد او طی شش ماه نخست نشانه های مورد انتظار را بروز ندهد، نباید همچنان بر کرسی مدیریت باقی بماند.

وی تصریح کرد: از سوی دیگر، حفظ یک مدیر ناکارآمد برای بیش از دو سال، مصداق خیانت سازمانی است. در مقابل، اگر مدیر منتخب عملکردی قابل دفاع و رو به رشد داشته باشد، نباید صرفا به دلیل رسیدن به سقف زمانی چهار سال، به طور شتابزده از سمت خود کنار گذاشته شود.

این مدرس دانشکده هواپیمایی کشوری و فعال صنعت هوانوردی، ادامه داد: زمانی که یک سازمان با حضور مدیری مشخص در مسیر توسعه و بهبود حرکت می کند، حفظ آن فرد و تداوم دوره مدیریتی او می تواند منافع بلندمدت و سودآوری پایداری برای سازمان به همراه داشته باشد.

فتوت در خصوص تغییرات مدیریتی در شرکت هواپیمایی ایران ایر نیز خاطرنشان کرد: در مورد «هما» یک پرسش اساسی وجود دارد؛ آیا این شرکت به این وضعیت دچار شده، یا عمداً به این وضعیت کشانده شده است تا زمینه تصاحب آن به ثمن بخس (بهایی ناچیز) توسط مشتریان بالقوه فراهم شود؟

وی افزود: اگر من و شما صاحب یک کسب و کار باشیم، حتی در صورتی که قصد فروش آن را داشته باشیم، به طور طبیعی تلاش می کنیم ارزش آن را افزایش دهیم تا بتوانیم آن را با شرایط بهتری واگذار کنیم، نه اینکه آن را تضعیف کنیم.

فتوت با تأکید بر اینکه به نظر می رسد اراده ای جدی برای نجات هما وجود ندارد ، گفت: در چنین شرایطی، برخی انتصابات مدیریتی ممکن است نه تنها راهگشا نباشند، بلکه به مثابه تیر خلاصی برای این شرکت عمل کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید تین نیوز، تا ۲۴ ساعت بعد منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.
  • در نوشتن نظرات، لطفا بعد از هر کلمه، یک فاصله خالی بگذارید.
  • در انتقال تخلفات دستگاه‌ها، موارد تخلف را با ضمیمه نمودن اسناد تخلف به آدرس info@tinn.ir ارسال نمایید تا امکان پیگیری بصورت مستند فراهم شود.