| کد خبر: 255526 |

طرح جامع ترافیک همدان تعیین تکلیف شد

رئیس کمیسیون فنی و عمرانی شورای اسلامی شهر همدان گفت: طرح جامع ترافیک شهر همدان به عنوان مهمترین و کلیدی‌ترین موضوع این شهر تعیین تکلیف شده است و سنگ‌ بنای سایر اقدامات خواهد بود.

تین نیوز

رئیس کمیسیون فنی و عمرانی شورای اسلامی شهر همدان گفت: طرح جامع ترافیک شهر همدان به عنوان مهمترین و کلیدی ترین موضوع این شهر تعیین تکلیف شده است و سنگ بنای سایر اقدامات خواهد بود.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از ایمنا،  مهدی حیدری در کمیسیون فنی و عمرانی شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه موضوعات متعدد و متنوعی در حوزه های فنی، عمرانی و حمل ونقل و ترافیک شهر همدان در دست پیگیری است، اظهار کرد: جلساتی را طی هفته های اخیر در راستای پیگیری امور و تعیین خط مشی و زمان بندی اقدامات با حضور مدیران شهری داشتیم و در آن بر مواردی تاکید شد.

وی با اشاره به اینکه طرح جامع ترافیک شهر همدان به عنوان مهمترین و کلیدی ترین موضوع این شهر تعیین تکلیف شده است و سنگ بنای سایر اقدامات خواهد بود، افزود: طرح جامع شهری سال ۹۲ انجام شد و به تازگی نیز مورد بازنگری قرار گرفته است، همچنین فصول یک تا چهار آن آماده شده و فصل پنجم هم در آستانه اتمام است.

رئیس کمیسیون فنی و عمرانی شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه طبق وعده های داده شده، تا پایان اردیبهشت ماه امسال اقدامات کارشناسی و تصویب طرح جامع شهری در شورای هماهنگی ترافیک استان به اتمام می رسد، گفت: امیدواریم خردادماه نیز از شورای عالی ترافیک کشور مصوبه طرح دریافت و تعیین تکلیف شود که نقشه دورنمای اقدامات در حوزه ترافیک است؛ به موازات آن مطالعات تفصیلی حمل ونقل همگانی در دست انجام است که قرار شد با ترک تشریفات به شرکت و مشاور مجرب سپرده شود.

وی تصریح کرد: امیدواریم مطالعات تفصیلی حمل ونقل همگانی که خروجی آن مبتنی بر مسیرهای جداسازی حمل ونقل عمومی، ایستگاه ها و جنس ناوگان است، به نتیجه برسد.

حیدری افزود: به استناد این مطالعات قرار است مشاور نیمه نخست خردادماه اطلاعات کلی را برای اقداماتی نظیر خرید میدل باس و اتوبوس ارائه دهد تا با هماهنگی های وی اقداماتی انجام شود.

عضو شورای اسلامی شهر همدان خاطرنشان کرد: مقرر شد اوایل تابستان نوع اتوبوس و میدل باس اعلام و خریدهای این تجهیزات آغاز شود، البته راه اندازی حمل ونقل سبک انفرادی در شهر همدان در جلسات کمیسیون در دستور کار قرار می گیرد تا سرمایه گذارانی دعوت شوند و با مشارکت کمیسیون سرمایه گذاری و فرهنگی جنبه های فرهنگی و سرمایه گذاری در این اقدام نیز لحاظ شود.

وی با اشاره به اینکه فراهم کردن ارتباط و زمینه حضور شرکت ها برای سرمایه گذاری در قالب حمل ونقل سبک و انفرادی در شهر همدان مدنظر است، گفت: از آنجا که تعداد دوربین های ثبت تخلف نیز در همدان رضایت بخش نیست، قرار است قرارداد خرید ۳۰ دوربین منعقد شود تا شرکت هایی وارد کار شوند.

حیدری ادامه داد: قرار است از دو محل اعتبارات ماده ۲۳ و اعتبارات داخلی این دوربین ها خریداری شود و طبق وعده داده شده، اردیبهشت ماه فراخوان این طرح آغاز خواهد شد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • علی 0 0

    سلام این طرح بسیار غیر فنی و در همدان با شش راه منتهی جوابگو نمیباشد باید مثل خ پاستور بفکر یکطرفه کردن و چراغ بیشتر و باز کردن راه وگرنه نمیشود که زوج و فرد کرد ماشین ها رو پس ما هم نصف پول بیمه بدیم